[OT] Android, kamera och Chrome

TobiasLj

Aktiv medlem
Hej,

Jag har ett problem och behöver expertis med kunskap i teknik. Det hjälper även om man gillar rusdrycker men kräver ingen som helst kunskap om cyklar.

För ett tag sedan var jag en utåtriktad och positiv medlem som frekvent bidrog till kloka inlägg i trådar som https://happyride.se/forum/threads/ot-vilken-lagom-kall-oel-dricker-du-nu.1675012 och dess motsvarighet för andra jästa drycker eller destillat.

Tyvärr så har tekniken satt stopp för detta. Sedan byte av telefon och Android 14 så kan jag inte längre välja kameran när jag väljer att infoga en bild i ett inlägg.

Förutom ett växande utanförskap så tror jag att detta är anledningen till att jag inte cyklat på länge, hur skall jag nu förmedla känslan av efter-cyklingen-belöning?

Kram
Tobbe

Ps. Självklart har Chrome rättigheter att använda kameran och det funkar på många andra sidor. Ds.

Tjena!

Ta bilden med kameran först och sen ladda upp den i inlägget?
Men ok, det är faktiskt märkligt att det inte fungerar, för mig fungerar det utmärkt.

Vilken version av chrome? Vilken telefon? Vilken kameraapp? Funkar för mig med Android 14, Galaxy S21 och Chrome 122

Vilken version av chrome? Vilken telefon? Vilken kameraapp? Funkar för mig med Android 14, Galaxy S21 och Chrome 122
Chrome 122.0.6261.105 (har dock alltid varit ett problem sedan byte av telefon)
OnePlus 11

Testade precis med ett annat forum populärt bland hemmasnickrare, grillfantaster och öldrickare. I deras forum är det inga problem att ta en bild direkt.

Hmm, har faktisk aldrig använt kameran på det sättet för Happy, måste testa om det fungerar för mig.
Nä, har ingen kamera att välja...

Jag har heller aldrig använt den så. Var första gången för att testa. Minns att det var något annat meck med att välja bilder här i forumet när jag fick android 14. Så något med media access har nog ändrats. Kolla så att kameran oxkså har massa goa rättigheter påalaget.

Jag kan bifoga bilder direkt från kameran. (bifoga filer - kamera app) android 14, chrome, Sony.

Chrome har behörighet till kamera.

17102749734633740375729154593588.jpg

Screenshot_20240312-211903.png

Tillbaka
Topp