OT: Är det fler som testat Windows Vista?

Tobe

Aktiv medlem
Sitter och surfar Happy med Vista för första gången. Har bara haft det installerat en kvart eller så, men spontant börjar Windows likna MacOS mer och mer. Slump? =) Det är klart snyggare än XP, men lite rörigt att hitta än så länge, det är en massa nya saker lite här och där... =)

Är Vista släppt ännu? Om inte, NÄR? Inte så sugen på att installera en betaversion som bara krånglar...

finns rykten om att leopard till o med kommer tidigare, går tydligen bra för apple med utvecklingen av nästa OSX

Hejja leopard. Vad tycker du Vista är likt OS X på Tobe? Sett den funktionen man kan rulla bland fönstrerna (som med alt+tab men med fönster och mer rörligt)?

Bulan skrev:
-------------------------------------------------------
> Är Vista släppt ännu? Om inte, NÄR? Inte så
> sugen på att installera en betaversion som bara
> krånglar...

Det är RC2, inte den färdiga versionen. Jag tog det säkra för det osäkra och installerade på en tom disk och kopplade ur den vanliga XP-installationen.

Cerro:
Jag tänkte mest på hur GUI't ser ut. Mer transparens, hur fönster dyker upp och försvinner etc. Växlingen mellan olika fönster är tuff och snygg, kanske mest ögongodis... Jag har pillat på OSX högst en timme totalt, lekt lite med en polares Mac Mini. Han ville mest köra XP på den, han jobbar på MS! =P

Vista levereras väl med nya datorer i början på nästa år om jag inte minns fel. Den färdiga versionen skall dock finnas tillgänglig för företag i november.

Tobe skrev:
-------------------------------------------------------
> Cerro:
> Jag tänkte mest på hur GUI't ser ut. Mer
> transparens, hur fönster dyker upp och
> försvinner etc. Växlingen mellan olika fönster
> är tuff och snygg, kanske mest ögongodis... Jag
> har pillat på OSX högst en timme totalt, lekt
> lite med en polares Mac Mini. Han ville mest köra
> XP på den, han jobbar på MS! =P

grejjen är väll att de färgglada glas imitatioenrna eller vad amn ska kalla det, var en del av osx gränssnitt för en 2-3 versioner sen, alltså är det redan omodernt :D har testat vista, och tycker att det precis som med XP, att de fölt mottot mycket är alltid bäst o tryckt in så mycket grafiska småsaker att det blir för mycket. de borde lära sig av apple, att lagom är bäst :D

Tillbaka
Topp