[OT] Är det några här som kör MC? / Visa din MC

Leffe

Aktiv medlem
Håller på o ta kort och ska snart köpa hoj.
Finns det några på happy som kör mc? :)
Vad ahr ni för hoj?

Senast redigerad av en moderator:
Jag, förra året hade jag en ny CBR1000RR som jag sålde i våras, nu har jag en KTM 525 EXC (TILL SALU http://www.blocket.se/vi/12971703.htm?ca=14_s ) :-D

Titigare har jag haft allt från en CX500 till ett par GSX1100s.

Jag tycker att det är roligare, just nu, att köra min Orange och min nyköpta Kona Stinky.

Kolla på sporthoj.com för tips. Försök att komma förbi tråden om hur många har dött i år dock... :-(

Phil

en gammal men fortfarande rapp Suzuki GSX750EF -84

billig i försäkring och med en vassare motor än original

BMW R1100GS (75th Anniversary Limited Edition) Woo-hoo! ;-)
Köpte den brand spanking new på våren 1998, och har puttrat runt på den sen dess.
Mätaren hinner eventuellt passera 10 000 mil innan den går i ide om några månader.

Så här ser gamla bettan ut, eller såg ut i alla fall, när hon var ny och orörd:

r11gs75.jpg ht=260

(Pressbild från BMW, jag kommer inte åt några egna bilder nu.)

Edit: nu med bild.

Har en BMW R850R -00 som jag brukar åka till jobbet med när jag behöver vila benen. Kul är det men det ger ju inte samma endorfin kick som att cykla till jobbet.

Jag köpte en Harley XL1200 Custom som stod och väntade på mig efter uppkörningen för ett antal år sedan. Den var en rätt glad kille som åkte från Barkarby till Årsta den dagen..

HarleyXL1200C.jpg ht=508

Sålde den för några år sedan och körde därefter lite på farsans kraftigt ombyggda Heritage Softail:

LownWide.jpg ht=383

I somras bytte han bort den, så vill jag åka hoj så får det numer bli på en Excelsior-Henderson Super X. En riktig kloss!

Har kört hoj i ~17 år, har för tillfället en smått fixad "retro-offroad", Yamaha Super Ténéré -96.

Rekommenderar skarpt en Suzuki sv650 som första hoj...och även som andra hoj...=) Mycket brett användningsområde, mycket fin motor och mycket kul per krona.

450 SX-F är det som gäller nu...braaaaaap!
Titanrör blir fina av lite värme ;)

yada001-.jpg ht=400

Kör En KTM Supermotard. Åkte i gatan för 3 veckor sedan, då jag är tuff och körde i T-shirt fick jag några sköna skrap.
Alla cykel tjejer är svårt imponerade av detta.. (eller?)

Var på väg att köpa en R1000 i våras efter att ha varit på mässan, dock när jag började kolla försäkringar på dem så svalnade intresset... tur de eftersom sommaren blev ganska risig ;)

Har en gammal Yamaha XT600E, funkade fint till afrika och tillbaka.

Bilagor

• trip_ne2_hemma.jpg
    trip_ne2_hemma.jpg
    14.9 KB · Besök: 101
Ja en sån som killen till höger på bilden, Yamaha tvåtakt. Gigantmoped iofs men tillräckligt fort för att göra mig paranoid mest hela tiden - för att någon gubbe skall svänga ut framför mig eller för spänstiga pälsdjur som kan språnga ut ur skogen. Tar bort en del av glädjen faktiskt. På cykel blir det mer lustfylld körning med små marginaler, så som jag inte vågar köra på mcn, men det är ändå mer än bara nått med mc förstås...

Bilagor

• yds7.gif
    yds7.gif
    66 KB · Besök: 132
Så här ser det ut på vänster sida när man dräpt en älg med bågen. (Snett från vänster.)
Andra sidan blev skrot av kraschen och MC:n fick följa älgen till de sälla jaktmarkerna.
Föraren fick bra med stryk, men är efter två år tillbaka på gamla tider på Finnmarksturen.

Bilagor

• DSCN1076.JPG
    DSCN1076.JPG
    145.7 KB · Besök: 114
Joho! Har en Honda VF 1000-F i malpåse för tillfället. Får bort abstinensen med hjälp av brorsans off-road Yamaha Xt600 eller syrrans glidare Kawasaki VN500. Så visst åker man båge!

steen

Själv är jag förhoppningsvis snart ägare till en Ducati monster :D
Fick dessutom lämpet idag :))

Monstern är läcker, ljudet på Ducati tycker jag är det maffigaste. Körde mycket motorcykel tidigare, på väg började det med en Aprilia, annars var den första en Yamaha PW50 (tror jag den hette)...skulle inte ha något emot att köra på bana, bra asfalt där.

Förresten, hörde en teori om att det är många ingenjörer som kör Bema-motorcyklar, stämmer det tro? :)

Lever just nu i ett mc-vakuum. Snyft. Har sån abstinens att jag faktiskt kan må riktigt dåligt ibalnd. Vill vrida gasrulle!! Men en kotte, nummer två på väg, samt nyköpt hus minskar tillgänglig tid för sånt just nu. Vuxen kallas det... Men det kliar i fingrarna att tjacka mig en pendla-och-busa-offroad av stuket TTR 600 alt. XR 600 snart. Eller köpa en äldre FZR 1000 alt. GSX-R 1100 och bygga en budgetfighter. Tiden och plånboken får utvisa. The list:
Karriären börjar, 10 år gammal
Suzuki RM 50, -80
Yamaha YZ 80, -81
Kawasaki KX 80, -85
Kawasaki KX 125, -87
Avslutade "crosskarriären", var inget världsmästarämne ; ) och tog lätt mc-kort istället.
Yamaha DT 125 R, -88
Sen tung mc
Yamaha RD 350 N, -85
Suzuki DR 600 S, -85
Suzuki GSX 550 EF, -85
(helskotta vad -85:or...)
Suzuki GSF 600 S Bandit, -96
Suzuki DR 650 R, -92
Sen ville jag gasa av mig på riktigt utan att utsätta mig för riskerna på vägen, så jag snöade in på crossbanan igen. Kul som fan - men tar en hel del tid...
Yamaha YZ 125, -92
Honda CR 250 R, -01
Då dottern föddes så insåg jag att det blev max kört en gång i månaden, om jag hade tur. Sålde crossen och kompletterade cykelstallet med en Trek liquid istället. Tomt i mc-hörnan...

Ska scanna in och lägga upp de gamla härkena i denna tråd, så snart jag får tid.

Lotta B skrev:
-------------------------------------------------------
> Monstern är läcker, ljudet på Ducati tycker jag
> är det maffigaste. Körde mycket motorcykel
> tidigare, på väg började det med en Aprilia,
> annars var den första en Yamaha PW50 (tror jag
> den hette)...skulle inte ha något emot att köra
> på bana, bra asfalt där.
>
> Förresten, hörde en teori om att det är många
> ingenjörer som kör Bema-motorcyklar, stämmer
> det tro? :)

Jag är ingenjör, men kör en Honda VTR1000F.

edit: visa var det visst också
CIMG4731.jpg

Här kommer ytterligare en Ducatist! Kona Kula i vanliga fall.

[Bild tagen på förra veckans bankörning på Gotland Ring]

Bilagor

• DSC_0046.JPG
    DSC_0046.JPG
    69.8 KB · Besök: 77
Ducati Monster är det fetaste som finns. Buell eller V-Max kan funka i nödfall också.

Har struntat i mc-kortet av ren självbevarelsedrift men i faderskapets garage finns Triumph Bonneville(inte en nytillverkad), BSA, NSU och massa annat skrot..

jomper skrev:
> Ducati Monster är det fetaste som finns.

Ja o speciellt ver. Dark gaah :D

Klart man kör olika hojar i skogen. Denna har ju tom motor...

Bilagor

• imga0268 (Small).jpg
    imga0268 (Small).jpg
    58.9 KB · Besök: 75
triple skrev:
> klart man kör hoj med motor också...

En 200 ser det ut som...hade jag oxå, en -01´a, kul liten rackare.

Lever lite torftigt på mc-fronten just nu...å trådar likt denna hjälper ju inte mkt...tack till trådskaparen ;-)

Senaste leksaken såg dock ut så här.
DSC01244Medium.JPG ht=544

// Oskar

Själv åker jag en 4hjulig MC, dvs en 4hjuling som är MC-reggad. Får framföras på väg och på B-kort. Har varit inne länge på att skaffa en cross/enduro men då 4hjulingarna började dyka upp som mc-reggade så provade jag det och kände snabbt att detta passar mig perfa.
Så idag åker jag en Dinli DMX 450 -06 "Forest Edition"

te1.JPG

lyft.JPG

För er som undrar vad Forest Edttion kan stå för så är här en bild med en orginal dinli till höger och min lätt modifierade Forest edition till vänster.

te4.JPG

Tillbaka
Topp