me.I.am
Aktiv medlem
[OT?] Är konditorier på väg till historiens soptipp?
Tror även att det beror på generationsskifte bland ägarna. Har en liten känsla av att förr ville man ha en rörelse som gick runt, och möjligen göra sig en hacka men det var inte prioriterat. Och trivdes med att jobba där, oftast mer än 8h. Idag vill man göra sig en hacka, och ha anställda (till minilöner) som gör jobbet. Men det är som sagt bara en känsla jag har.
På 90-talet var jag ganska frekvent i Göteborg. Fanns ett typ "smörgåsställe" på Kungsportsavenyen 43 (tror jag), om det var där så finns det inte längre, nu är det något annat. Kommer inte ihåg vad det hette, men det var stora bredda mackor till ett billigt pris. Den gamla ägarinnan tyckte att dom stackars studenterna skulle ha råd att äta sig mätta typ. Känns omodernt ?
EDIT:
Det var innan jag började cykla och blev fikabiten.
På 90-talet var jag ganska frekvent i Göteborg. Fanns ett typ "smörgåsställe" på Kungsportsavenyen 43 (tror jag), om det var där så finns det inte längre, nu är det något annat. Kommer inte ihåg vad det hette, men det var stora bredda mackor till ett billigt pris. Den gamla ägarinnan tyckte att dom stackars studenterna skulle ha råd att äta sig mätta typ. Känns omodernt ?
EDIT:
Det var innan jag började cykla och blev fikabiten.
Senast ändrad: