[OT]Arbetslös!

noesc

Ny medlem
[OT]Arbetslös!
Nu har jag gått och blivit arbetslös.

Deckar-klubben Tre Lingon (securitas) har tagit över mitt jobb och därmed så är jag tillbaka till behovsanställning, och det företaget jag jobbar för har inte direkt mycket över som behöver fyllas ut.

Jag är 21år, har B-körkort och bor i Uddevalla.

Jag är händig på många sätt och vis och gillar att slita. Lättlärd och gillar teknik.

Gick Teknisk utbildning på gymnasiet och därefter blev det lumpen. Där hade jag befattning som bevakningsgruppchef.

Kan en hel del om elektronik, det jag inte kan brukar man kunna lära sig.

Jag kan svetsa lite smått, meka med diverse prylar och har allmänt intresse för näst intill allt.

Så! Är det någon som känner att de har behov av någon extra person på sitt jobb så får ni gärna höra av er. Helst inte allt för långt iväg bara =)

Spelar inte så stor roll vad det är för jobb/timmar/arbetstider. Bara så man har något att göra för att komma ut bland folk, och så man kan finansera sin vardag. A-kassa / Socialen och dylikt är inte min grejj, gillar inte att sitta hemma och lyfta pengar från ingenstans.

Skicka ett P.M om ni vet någon som behöver hjälp eller dylikt.

Nu blev ju inte detta så seriöst skrivet men det var inte heller meningen. Vill någon ha mer info om mig eller möjligtvis någon form av CV så ska det gå att ordna.

Lite snabb CV. Allt är jag inte "utbildad" på enligt papper, men ett papper betyder inte så mycket i min mening.

Jag har kört "Schäffer", en sorts midje-styrd liten truck.
Kan/kunde MIG/MAG/TIG svetsa, inte gjort sen skolan.
Allmän datorkunskap, linux/win m.m.
Utbildad Väktare VU1-VU2
Utbildad Militär/Civil-skyddsvakt
Industrisanering (Svart/Grön/Vit-lut, klor, pappersmassa m.m)
Utbildad Brandvakt
Maskinförare "Waterjet"-maskin. Skär bl.a. betong med hjälp av vatten

Tack för all hjälp =)
/noesc

Senast redigerad av en moderator:
[OT]Arbetslös!
Trist Noesc, men det kommer att ordna sig. Du verkar vara en bra kille med driv och det vill väl alla arbetsgivare ha. Hoppas du får napp här, skulle vara kul om happy breddar sig till arbetsförmedling.

[OT]Arbetslös!
Du verkar vara en kille med bra driv. Kolla in på alla bennaningsföretag, Poolia, Manpower, Addeco, Monster osv.

Företag gillar folk som tar för sig och visar framfötterna.

Alltid en positiv attityd!

Lycka till!
Jerker

[OT]Arbetslös!
rekrej skrev:
-------------------------------------------------------
> Du verkar vara en kille med bra driv. Kolla in på
> alla bennaningsföretag, Poolia, Manpower, Addeco,
> Monster osv.
>
> Företag gillar folk som tar för sig och visar
> framfötterna.
>
> Alltid en positiv attityd!
>
> Lycka till!
> Jerker

Verkligen. Det kommer lösa sig, du är redan långt före alla menlösa slashasar som bara sitter och väntar. Ta C-körkort kanske? Verkar finnas jobb för yrkesförare.

[OT]Arbetslös!
Jag har en polare som gick en cnc fräskurs, som fick jobb i Norge (strax öster om Bergen) på ett företag som tillverkar pumpar till oljetankers. Han tjänar grova pengar (35000-40000sek ut i månaden) och jag vet att de söker händiga svenskar. Svenskarna jobbar mycket bättre än norrmänn på den arbetsplatsen. Det kan bero på att de svenskarna inte har sina familjer på plats utan jobbar dygnet runt och är vecko lediga varannan vecka.

Jag kan sätta er i kontakt om du vill!

/Jerka

[OT]Arbetslös!
rekrej skrev:
> Jag har en polare som gick en cnc fräskurs, som
> fick jobb i Norge (strax öster om Bergen) på ett
> företag som tillverkar pumpar till oljetankers.
> Han tjänar grova pengar (35000-40000sek ut i
> månaden) och jag vet att de söker händiga
> svenskar. Svenskarna jobbar mycket bättre än
> norrmänn på den arbetsplatsen. Det kan bero på
> att de svenskarna inte har sina familjer på plats
> utan jobbar dygnet runt och är vecko lediga
> varannan vecka.
>
> Jag kan sätta er i kontakt om du vill!
>
> /Jerka

Precis min tanke, søk jobb i Norge. Har sjælv just fått ett kvalificerat arbete i Oslo. Stan ær full med svenskar och det finns gott om stigar att cykla på!
//A

[OT]Arbetslös!
Exakt uddevalla och norge är ju i princip samma sak, lönen är bara så mkt bättre i norge;)
Jag jobbade som chaffis i trondheim för nåt år sen och tjänade 30000 för inte ens heltid

[OT]Arbetslös!
CR1Falun skrev:
> Trist Noesc, men det kommer att ordna sig. Du
> verkar vara en bra kille med driv och det vill
> väl alla arbetsgivare ha. Hoppas du får napp
> här, skulle vara kul om happy breddar sig till
> arbetsförmedling.

Jadå, det ordnar sig, alltid hittar man något att göra :)

rouster skrev:
> Hur mycket vill du ha i månaden för att hålla mina cyklar i topptrim?

Hm, det beror väll på vart du bor och hur ofta :)

> Skrivet av MoeJoe idag 09:37 (Dölj användarens inlägg)
> -------------------------------------------------------
> Verkligen. Det kommer lösa sig, du är redan långt före alla menlösa slashasar som bara sitter och väntar. Ta C-körkort kanske? Verkar finnas jobb för yrkesförare.

Jag funderade på att ta taxi-kort. Vem vet, kanske blir av.

> rekrej skrev:
> Jag har en polare som gick en cnc fräskurs...
>
> Jag kan sätta er i kontakt om du vill!
>
> /Jerka

Ja gärna, skicka ett pm!

> Little Stereo skrev:
>
> Sök polisskolan ?

Nej tyvärr är inte det ett alternativ. Trots att jag är väktare och fullföljt min värnplikt utan problem, så har jag lite svårt för översittare/poliser/politiker. Jag gillar inte idén av att någon är högre än någon annan i "rang", eller att "storebror" tittar på mig.

MEN! Däremot har jag inga problem med att ta order av chefen och så. Det är inte samma sak, så länge han /hon inte ger order om saker som är helt orimliga.

Tack för all uppmuntran, kom gärna med fler förslag =)

[OT]Arbetslös!
Ursäkta ni som ligger bakom Happymtb om ni ansåg att detta var smygreklam eller tycker att det var olämpligt på något sätt. Om så är fallet så får ni mer än gärna låsa/ta bort tråden och jag ber om ursäkt.

Jag är just nu hemma hos mina föräldrar i skåne och slösurfade igår. Då kom jag på idén att det kanske fanns någon här som behöver hjälp av något slag och där med blev tråden till.

God afton medcyklare!
/noesc

[OT]Arbetslös!
swerider skrev:
> OT ?

Inte det minsta!
Jobb = stålars = cykelprylar... livsnödvändiga cykelprylar

tråden kunde likväl ha hetat "Hjälp mig hitta möjlighet att hålla igång min cykling!"

;) :P

[OT]Arbetslös!
noesc skrev:
> lite svårt för
> översittare/poliser/politiker. Jag gillar inte
> idén av att någon är högre än någon annan i
> "rang", eller att "storebror" tittar på mig.
>

Hoppla... Led inte in en ev. anställningsintervju på den här stigen. Det kan vara svårt för dina blivande chefer (som du ju pratar med på intervjun) att förstå. Om dom inte förstår är det bara dig det är synd om.

[OT]Arbetslös!
noesc skrev:

> > Sök polisskolan ?
>
> Nej tyvärr är inte det ett alternativ. Trots att
> jag är väktare och fullföljt min värnplikt
> utan problem, så har jag lite svårt för
> översittare/poliser/politiker. Jag gillar inte
> idén av att någon är högre än någon annan i
> "rang", eller att "storebror" tittar på mig.
>

Sen när fasen blev polis samma sak som översittare och politiker!?!?! Visst finns det rötägg i kåren men dra inte alla över en kant. Sen är det ju givetvis så att jobbet inte tilltalar alla och det har jag full respekt för, men det är så tröttsamt att ständigt få höra vilka svin poliser är. Jag tycker iaf att de är jäkligt bra att ha och beundrar dem för att de reder upp saker som ingen annan vill befatta sig med.

Iof verkar du inte vara intresserad av jobb med "tydliga befälsordningar", men vill ändå tipsa om att försvaret verkar söka med ljus och lykta efter tekniska officerare inom olika områden (jag får iaf en jäkla massa broschyrer hemskickade). Det kan ju vara en utmaning att visa att inte alla fänrikar är översittare och stridspittar. Sen tror jag den tekniska utbildningen håller hög kvalité plus att det är kul med ett jobb där man får betalt för att träna och vara ute i skogen... ;)

Lycka till med jobbsökandet!

[OT]Arbetslös!
ÅL - Nej, det är väll ganska klart att man inte börjar en intervju på det sättet. På ett "vanligt" jobb så brukar det aldrig vara något problem heller. Ens chef är ens chef och oftast trevlig. Men alla har sina dagar så klart. Jag har varit på rätt så några anställnings intervjuer, och fått jobb på alla. Inga fasta fulltids-tjänster men ändå, de jobben jag sökt har inte varit för fasta tjänster.

Det jag menade var inte att chefen är en översittare, men enligt egen erfarenhet med möten av rätt så några poliser, både i jobbet och privat, inte är vad man önskar sig. Likaså med politiker. (ja, jag är till och med vän med ett antal aktiva politiker, men de är fortfarande rätt unga och oförstörda).

Den militära ordningen är en helt annan sak och inget jag ser som ett problem. Militären har ett ganska stort krav på att man är skärpt och kan ta order direkt när den kommer, annars funkar inte beslutskedjan. Dessutom så har man hand om rätt mycket vapen/farlig matriel.

En chef i min mening är någon som är delaktig i jobbet som ska utföras, diskuterar problem/lösningar med de som ska göra det, och tillslut om man kanske har 2 sätt att lösa en uppgift på och man inte kan komma överens, så är det chefen som har sista ordet. Istället som för på många platser jag varit:
1. Chefen stövlar in, utan att varit där på ett bra tag och därmed inte riktigt vet vad som hänt.
2. Pekar och säger, nej så kan man inte göra eftersom att jag inte gör så normalt sett, då finns det inte.
3. Går
Ungefär.

Om att bryta trenden, jo tanken har slagit mig =) Men jag börjar bli trött på att ta hand om fyllon/påverkade människor, inbrott och dylika vardagssaker som en polis/väktare gör. Tycker även att en del av polisens jobb skjuter lite snett på målet i vissa fall.

MCM_team - Det verkar som om att du tillhör poliskåren eller känner någon som gör. Det var absolut inte meningen att dra alla över en kant och jag förutsatte att ni/de som läste förstod detta utan att jag skrev det bokstavligt. Jag passar på att be så hemskt mycket om ursäkt om någon tog illa vid sig.

Jag har ju inte träffat alla så jag kan ju omöjligt veta om alla är nötter på två ben. Och vad polis/politker har med varandra att göra, det är två jobb som innebär beslutsfattande över andra människors liv och havanden därmed likheterna.

Men ja, det FINNS personer som jag anser inte uppfyller mina krav på en polis, men det är inte jag som tar in dem =). Varför jag ser vissa som översittare har med personliga möten med poliser i mitt jobb bland annat att göra. Vill inte gå in på något speciellt så jag slutar diskutionen här.

Jag råkade hamna i, vad ska man kalla det...säkerhetssektorn, på ett bananskal och det har bara fortsatt åt det hållet. NU är jag lite less på det efter 3 år. Jag såg min uppsägning som en bra början till att finna något nytt, spännande och utmanande jobb.

Men nu ska vi ut och söka med ljus och lykta efter någon som behöver hjälp. Maila mig om ni har något förslag!

Cukla lyngt!
/noesc

Tillbaka
Topp