[OT] badrums-sanering -> rätta spa-känslan

carl.josefsson

Aktiv medlem
Tjenare samlade happy-eliten,

ska sälja lägenheten och är därför i fulla tag med att pimpa upp den allt enligt mäklarens och inredarens order! ;-)

Därför ber jag ödmjukast på allehanda tips och trix på hur man får sitt helkaklade badrum att bli skinande nytt igen. Det gäller tydligen att få till den rätta spa-känslan. Ajax och Cilit Bang funkar inte riktigt, framför allt inte för att få fason på golvklinkers och fogarna där, det har ju samlats upp lite allehanda skit under årens lopp. Det vore ju kanon om det fanns något rövar-knep att ta till ;-)

tack!
/Carl

Fråga runt bland dina kompisar om de har en ångtvätt. Det funkar super på äckliga fogar! Inga rengöringsmedel behövs heller.

Klorin/vatten på sprayflaska.
Spraya på, vänta 1h, spola av.
Så har jag gjort flera gånger med bra resultat. Nackdelen är att det stinker klorin någon dag.

Hade samma problem. Fungerade inte riktigt med klorin men luskade fram en produkt som heter Mögelrent. Tror de såldes av ett företag som heter Sköna Bad. Grymt bra.

Jag har kört med ångtvätt, funkar fint. För att ta bort kalkavlagringar så behöver man inte köpa svindyra grejor,en flaska Kalkosan för 19:90 är det optimala.

Gilgo77 skrev:
-------------------------------------------------------
> Klorin/vatten på sprayflaska.
> Spraya på, vänta 1h, spola av.
> Så har jag gjort flera gånger med bra resultat.
> Nackdelen är att det stinker klorin någon dag.

Nackdel? Klorindoft gör ju att man tror att man är på hotell på mallis!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp