Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lingbo kyrka (1829).
Svärdsjö kyrka (1213 enligt osäkra källor, men i alla fall från 1300-1400-talet)
Saknade den i din tidigare Halmstadsrunda, jag har varit på bröllop där en gång.Passade på att svänga förbi Snöstorps kyrka när jag var ute och handlade färg idag, invigdes 1883
Visa bilaga 431120Visa bilaga 431121Visa bilaga 431122
Ingen som har vägarna förbi Östra Sallerups kyrka? Klassisk 1100tal.
Haha sorry. Missat om den gled förbi.Du får väl titta i tråden ;-)
Haha sorry. Missat om den gled förbi.
Det är ju södra sallerup. ;)Inlägg #91
Sydost idag.
Inte Österlen.
Klagstorp ( eg Östra Klagstorp)
Källstorp
.
Tullstorp
Västra Vemmenhög ( Ni minns, Nisse H:son. Han med gåsen)
Stängt pga rasrisk.
Västra Nöbbelöv
Sjörups g:a kyrka
Snårestad (eller, som barnen säger: Snålestad)
Balkåkra. 1100tal i original. Står som kyrkoruin men kapellet är i drift.
Marsvinsholm. Godsets egen lilla kyrka.
Skårby kyrka. Stort sett bevarat 11-1400 tal.
Sövestad. Ingick i greve Pipers domäner förr.
Bromma kyrka
Och slutligen Ystad.
Stort sett alla kyrkor ovan är ursprungligt uppförda på 1100-talet men om-och tillbyggda senare.
Rödstensbyggnaderna är 1800-tal, utom Ystad men ligger på ursprunglig plats.
Asch vad du var petig.Det är ju södra sallerup. ;)
Men har du cyklat dit?
Men har du cyklat dit?
Ser inte proportionerna lite skumma ut på Vallösa kyrka? Tänker ffa på tornet.Visa bilaga 431688
Bjäresjö kyrka
Visa bilaga 431689Vallösa kyrka
Visa bilaga 431691
Visa bilaga 431693Jag hade för mig att @Pfaff inte hade med Skårby kyrka, men där hade jag fel! Så jag får bidra ned Skårby runsten som står intill kyrkan ?
Passade på att svänga förbi Snöstorps kyrka när jag var ute och handlade färg idag, invigdes 1883
Visa bilaga 431121
Pentagram är som typ alla andra satanistiska figurer 'lånade' från sitt favorithatobjekt kristendomen.Känns udda med ett pentagram i fönstret! Eller brukar det förekomma fast jag inte tänkt på det? Riktigt maffig byggnad för övrigt.
Visa bilaga 431688
Bjäresjö kyrka
Visa bilaga 431689Vallösa kyrka
Visa bilaga 431691
Visa bilaga 431693Jag hade för mig att @Pfaff inte hade med Skårby kyrka, men där hade jag fel! Så jag får bidra ned Skårby runsten som står intill kyrkan ?
Du kan köra till Sjörup o plåta runstenen där med ?
Visst är det skönt när bägge däcken rullar åt samma håll?Visa bilaga 431723
Vapnö kyrka på dagens (gubb)temporunda
Som tur var fick jag punka på bakhjulet, så jag kunde passa på att vända det felvända bakdäcket rätt. #torsten-var-namnet
Vapnö kyrka på dagens (gubb)temporunda
Som tur var fick jag punka på bakhjulet, så jag kunde passa på att vända det felvända bakdäcket rätt. #torsten-var-namnet
Helst samtidigt ;-)Visst är det skönt när bägge däcken rullar åt samma håll?
Sorterade du luftmolekylerna i däcket i rätt ordning?Nja, jag misstänker att jag satte i slangen åt fel håll....?
Landskap eller kommun? Landskap, kommun, bokstavsordning och byggår är väl det minsta man borde kunna kräva?Nu när det börjar bli så många kyrkor i tråden är det inte helt enkelt att hålla rätt på vilka som redan förekommit och vilka som är nya. Jag TS borde ta sitt ansvar och i trådens första inlägg lägga till en lista med i tråden avbildade kyrkor och länk till första inlägget där respektive kyrka förekom, lämpligen uppdelat per landskap eller möjligen kommun.![]()
Landskap eller kommun? Landskap, kommun, bokstavsordning och byggår är väl det minsta man borde kunna kräva?
Hade varit kul faktiskt. Blir ett skapligt projekt dock, inte alltid står det namn och oftast vet man inte vilket landskap (el dyl) det är heller.Nu när det börjar bli så många kyrkor i tråden är det inte helt enkelt att hålla rätt på vilka som redan förekommit och vilka som är nya. Jag TS borde ta sitt ansvar och i trådens första inlägg lägga till en lista med i tråden avbildade kyrkor och länk till första inlägget där respektive kyrka förekom, lämpligen uppdelat per landskap eller möjligen kommun.![]()