[OT Bilkörning) Hur man blinkar i rondell

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
Är det sig likt idag?
inte ett dugg. Årstalänken är ersatt med ett tunnelsystem bort till värmdövägen, arla har blivit södermalms trä.
1736774498109.png

Tjena!

Jag bryr mig inte om folk blinkar vänster, bara dom byter till att blinka höger i god tid innan. Senast idag såg jag en som blinkade vänster hela tiden. 🤦
Jag bryr mig inte heller om folk blinkar vänster om dom ger f-n i att gnälla på oss som inte gör det.
Det beror ju lite på omständigheterna hur stor nytta det är att blinka vänster. I en stor rondell med långt mellan avfarterna är nyttan mindre, men i en mindre rondell med kort mellan avfarterna är det större nytta. Just när det inte fysiskt finns ”god tid” att blinka höger.

Själv är jag rätt duktig på att köra bil och en omtänksam person så jag klarar av att blinka vä och sen hö för att underlätta (en aning) för mina medtrafikanter.

Det beror ju lite på omständigheterna hur stor nytta det är att blinka vänster. I en stor rondell med långt mellan avfarterna är nyttan mindre, men i en mindre rondell med kort mellan avfarterna är det större nytta. Just när det inte fysiskt finns ”god tid” att blinka höger.

Själv är jag rätt duktig på att köra bil och en omtänksam person så jag klarar av att blinka vä och sen hö för att underlätta (en aning) för mina medtrafikanter.
Jag skulle tro att jag bara är medelmåttig på att köra bil men även jag kan blinka vänster i vissa rondeller och sen höger när jag ska ut. Det känns som du säger ganska passande i de rondeller där de flesta kör rakt fram och det nästan förutsätts av de som är på väg in i rondellen att alla ska det.

Tillbaka
Topp