[OT] Billig bilverkstad?

Scarface 2

Ny medlem
[OT] Billig bilverkstad?
Har en oljeläcka i min gamla Vito som behöver fixas innan besiktningen och eftersom det är en rostig -98 så känns det som att man vill ta det så billigt som möjligt. Är det någon som vet någon billig fulverkstad i Stockholm att gå till? Västerås kan också funka

Happy brukar ju ha koll på det mesta.
 
Senast redigerad av en moderator:
[OT] Billig bilverkstad?
jimmypersson skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilken ort pratar vi?

Tydligen valfri då det inte specificerats!
 
[OT] Billig bilverkstad?
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> jimmypersson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vilken ort pratar vi?
>
> Tydligen valfri då det inte specificerats!

Fint, då rekommenderar jag min egen verkstad, Blue Sky International (U) Ltd. här i Kampala ("International" står för att det även talas engelska rätt bra). Arbetskostnaden är 65 kr/timme.
 
[OT] Billig bilverkstad?
Har vant mig vid att det alltid är stockholm när man inte tycker det behöver specifisera. Har aldrig känt att jag fått ett bra pris på någon bilverkstad.
 
[OT] Billig bilverkstad?
Scarface 2 skrev:
-------------------------------------------------------
Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2011-03-08 19:34 av Scarface 2.

Var jag inte femtio år längre?
 
[OT] Billig bilverkstad?
Kände att det kunde uppfattas som ett påhopp men naturligtvis är du nog det fortfarande. Det var iofs. en ren gissning från min sida efter att ha sett bilderna på din blogg.
 
[OT] Billig bilverkstad?
ev. randonörd skrev:
-------------------------------------------------------
> Tille; Fy, vad du är barnslig, -gamla gubbe !


+1

repairshop
 
[OT] Billig bilverkstad?
Scarface 2 skrev:
-------------------------------------------------------
> Kände att det kunde uppfattas som ett påhopp men
> naturligtvis är du nog det fortfarande. Det var
> iofs. en ren gissning från min sida efter att ha
> sett bilderna på din blogg.

Ha ha ha, ingen fara. Jag tar det inte så allvarligt.
Fast jag borde väl vara ännu mer kränkt nu. Fast jag visste ju i och sig att jag ser ut som en trött gammal gubbe.
 
[OT] Billig bilverkstad?
Tille skrev:
-------------------------------------------------------
> Fast jag visste ju i och sig att jag ser ut som en
> trött gammal gubbe.

Fast du är väl en trött gammal gubbe?
 
[OT] Billig bilverkstad?
Scarface 2 skrev:
-------------------------------------------------------
> Borde naturligtvis sagt att det var Stockholm.


Det borde du inte alls eftersom huvudregeln är - Anges ingen ort är det per default Stockholm. :)
 
[OT] Billig bilverkstad?
Okq8 verkstaden i bandhagen är både prisvärda och snabba. Finns även en i Tallkrogen
som ska vara super. Enligt många på mitt jobb...
Inga snobbverkstäder med slipssnubbar vid incheckningen...bara jävligt bra verkstäder
som luktar olja.Och jag lovar ...det skiljer 1000 lappar om du jämför med vissa andra !!
 
[OT] Billig bilverkstad?
matz skrev:
-------------------------------------------------------
> Okq8 verkstaden i bandhagen är både prisvärda
> och snabba. Finns även en i Tallkrogen
> som ska vara super. Enligt många på mitt
> jobb...
> Inga snobbverkstäder med slipssnubbar vid
> incheckningen...bara jävligt bra verkstäder
> som luktar olja.Och jag lovar ...det skiljer 1000
> lappar om du jämför med vissa andra !!


Ändå var både 6' milaservicen och mellanservicen på min V50 billigare med tusenlappar på märkesverkstaden gentemot de 5 fristående verkstäderna jag ringde. Så i Stockholm ska man inte alltid per automatik utgå ifrån att fristående är såååå mycket billigare.
 
[OT] Billig bilverkstad?
Men det gäller nog bara ådi bilar....
Vi andra kan anlita vilken oberoende verkstad som hällst..nästan.. :)
Okq8 Bandhagen böt bensinpumpen på min 93a för 3500, SAAB Globen skulle ha 5800
om jag inte minns fel.
Och för 3500 lyfte dom i ett nytt batteri...har funkat finfint i 3 år nu !
"Fulverkstaden" i Tallis har fixat det mesta på mina kollegors bilar, har aldrig
hört ett klagomål. Och mina kompisar är kräsna !
Tilläggas bör att du normalt får vänta 1-2 mån innan märkes verken ens tar emot din bil !
På Q8 fick jag vänta 3 dagar....bildelar tar dom hem över natten..
Det tråkiga är att även företag som mekonomen har gräsliga väntetider ! Ville ha en fjäder
på ena framdämaren bytt. Det var en väntetid på 2 1/2 mån..detta var vid fd SAAB Globen.
Okq8 verken fixade det över dagen.
Men om man gillar slipsar, kaffemaskiner och gratis dricksvatten så visst är det bra !
Fast å andra sidan måste dom ju ha allt det, med tanke på vilka väntetider dom har bara
vid incheckning...
Fast det finns ju cyklar... :)
 
[OT] Billig bilverkstad?
matz skrev:
-------------------------------------------------------

> Fast å andra sidan måste dom ju ha allt det, med
> tanke på vilka väntetider dom har bara
> vid incheckning...
> Fast det finns ju cyklar... :)

Handlar snarare om att dom måste ha allt sånt pynt för att få vara auktoriserade återförsäljare/verkstäder, blä för slipsgubbar!
 
Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp