[OT]Bisarr händelse på avenyn idag

Wasabi

Aktiv medlem
Idag när jag skulle gå på 5:an vid valand upplevde jag något av det mest surrealistiska jag har upplevt på länge. Och nej, jag hade inte ätit något konstigt. Det var två män vid en barnvagn som bråkade om vems barn det var som satt i vagnen. En av dem försökte rycka åt sig barnet (som satt fastspänt) med motiveringen "det är jag som sköter om det här barnet" (det hade samlats en ganska stor publik till största delen bestående av äldre, upprörda damer) medan den andra lätt förtvivlat försäkrade att "jag är pappan, det här är min son..."
spårvagnen kom så jag han inte se upplösningen, men nån av tanterna tänkte visst ringa polisen. Hoppas det kommer i tidningen imorgon.

hade det handlat om en handväska och varit en en deckargåta hade lösningen varit att någon utomstående frågade vad de har i och sedan kontrollerat. Men med en unge är det lite svårare, jag tror inte jag hade vågat kolla vilket blöjmärke han hade i alla fall...

Ja, visst låter det läskigt... men du såg ingen gömd kamera? Du Sebastian kanske är med på tv i höst i nåt liknande "ursäkta röran" hehe :)

Wasabi skrev:
-------------------------------------------------------

> ,men nån av tanterna tänkte visst ringa polisen.

LOL, va festligt att dom gick på det.

Några kompisar i Helsingborg roade sig med att springa längs gågatan i centrum med en tjej med stor (slöslipad...) kniv jagandes en kille. Hon vrålade "jag ska mörda dig!!!!!" upprepade gånger medan han tjoade t ex "Men jag älskar ju dig!" och "Du ska ju föda vårt barn!" i bästa pilsnerfilmsstuk. GISSA om folk ringde polisen... :D

Jag körde f ö flyktbilen :)

En gång i min ungdoms glansdagar (dvs 4-5 år sedan) så hade jag och ett par polare varit och spelat innebandy. När vi skulle åka hem därifrån fick vi inte alla plats inuti bilen varpå vi stuvade ned en man i bagageluckan på bilen som var lånad av chaufförens far. På vägen därifrån stannade vi och frågade ett sällskap om närmsta bro som gick över vatten. Helst skulle det vara en hög bro och mycket djupt vatten under. Innan sällskapet hann svara började vännen som låg i bagageluckan att sparka dunka och skrika:
*DUNK DUNK DUNK*
-HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLLLLLLLLPPPPPPP DE HAR KIDNAPPAT MIG!!!!
*DUNK DUNK DUNK*
-DE HAR TAAAAAAAAAAAGIIIIIIITTTTTTT MIG....HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLLLLLLLLLLLLLPPPPPPP!!!!
varpå vi snabbt spann iväg i ilfart utan att få höra deras svar. Vi skrattade mycket i några minuter men tänkte inte mer på det. Vi tyckte ju att det var så uppenbart att det var på skämt.
En vecka senare kommer chaufförens far och frågar oss varför han var polisanmäld för kidnappning...

Sensmoral:
Låna aldrig ut din bil till dina odågor till barn!

Senast redigerad av en moderator:
Jag, Harri och en till sprang runt med rånarluvor hemma hos moster och lekte militanta veganer. Vi befriade ägg från de förtryckande hönorna och räddade tomater från att vara instängda i växthus. Allt filmat (vet inte vart filmen tog vägen?).

Någon ringde polisen. Det var tur de inte hittade oss ty vi hade älgstudsaren på annans licens i skuffen (förvisso utan slutstycke) för ett annat kapitel i filmprojektet.

Tillbaka
Topp