Nästan aldrig rört Guld men Olja däremot rätt så mycket. Med hänvisning till Trumps riksrätt trodde jag att börserna skulle börja backa men de gjorde inte det. Inte heller när OMX30 går in på all-time-high nivåer har en tillbakagång börjat att komma.
I princip är det full spätta nu på jobbet med att handla och bevaka aktier och aktie-fonder. Det finns positiva saker för den som väljer att investera nu. Vi rör oss mot vårens stundande utdelningar och Trump sitter fortfarande kvar tills valet i höst/vinter. Jag tror att många finans-hus världen över som även bevakar svenska marknader resonerar likaså.
Usa ekonomi går bra, Kina ganska bra, Sverige ganska bra men vi har några orosmoment som hög arbetslöshet och skuldsättning. Det svarta molnet här i Europa är Tyskland, inte helt bra så det får man tänka på.
Detta är kanske inte tiden man köper terminer, mera emerging M.s några barrels men då får man skynda sig nu för att göra det. Svenska Large cap har jag ratat direkt men äger innehav där indirekt via IB-bolag, varför? Joe de straffas väldigt hårt om det här usa-kina avtalen med flera % upp/ned-nedgång. Man vill ju få lite god sömn även om en god tajming på den här listan kan göra susen.
Så säger jag nu...