[OT] Borttappad vandrare, hoppas det går bra men hur tänkte de?
Läste just om en borttappad vandrare i närheten av Keb. Jag hoppas såklart att de hittar grabben så fort som möjligt och innan det blir riktigt tokigt, men hur i hela friden tänker folk. Fjällvandrar helt och totalt utan utrustning och mat, klädd i hoddi (hoddy?), mjukisbrallor och gympadojor. Vet man vad man håller på med är det väl i och för sig inget fel i kläderna i sig, men jag sträcker ut hakan och gissar lite att denna man inte planerat och arrangerat trippen på egen hand utan är där i någon form av verksamhet, allmän eller privat, och där någon med någon form av kunskap varit inblandad.
OM det nu skulle vara någon form av allmän verksamhet (och nu säger jag verkligen inte att det är det, framför allt inte bara baserat på att mannen har tats på halsen), typ ett HVB-hem eller liknande som ordnat resan får de verkligen snäppa upp sig ett antal nivåer. Alla som har varit i fjällen någon längre tid vet att det kan slå om blixtsnabbt från en solig promenad till isande regn och snö från sidan utan sikt. Kanske inte just nu med en värmebölja av sällan skadat slag, men det visste de nog inte att det skulle vara när de planerade resan.
OM det nu skulle vara någon form av allmän verksamhet (och nu säger jag verkligen inte att det är det, framför allt inte bara baserat på att mannen har tats på halsen), typ ett HVB-hem eller liknande som ordnat resan får de verkligen snäppa upp sig ett antal nivåer. Alla som har varit i fjällen någon längre tid vet att det kan slå om blixtsnabbt från en solig promenad till isande regn och snö från sidan utan sikt. Kanske inte just nu med en värmebölja av sällan skadat slag, men det visste de nog inte att det skulle vara när de planerade resan.