OT: Bra mat på 15 minuter!?
Ja jag har inspirerats av J Oliver. Det är en dröm att kunna svänga ihop bra käk hemma på
kort tid. Jag har ett recept jag vill dela med mig av. Vi kallar den pestoräkor med pasta.
Det här behöver du: 1 påse räkor, ca 1dl vispgrädde,ca 1dl krossade tomater, 1 röd chili, 1 burk grön pesto och en halv påse saffran, salt och peppar. Ev persilja.
Sätt på pastavatten. Skala räkorna och lägg dom åt sidan. Finhacka chilin.
I med pastan när vattnet kokar. Häll i peston i en pannna tillsätt grädde och tomatkross efter
behag, i med chilin och saffran. Salta och peppra lite försiktigt. Värm upp och låt puttra ihop
någon minut.
Lägg ner räkorna i röran precis när pastan är klar, rör om.
Serveras gärna med lite finhackad persilja över och ev en liten sallad.
Viola!!!! Fint krubb på 15 minuter.
Nu ser jag fram mot tips från er. Och kom ihåg, 15 minuter är det som gäller. :)
kort tid. Jag har ett recept jag vill dela med mig av. Vi kallar den pestoräkor med pasta.
Det här behöver du: 1 påse räkor, ca 1dl vispgrädde,ca 1dl krossade tomater, 1 röd chili, 1 burk grön pesto och en halv påse saffran, salt och peppar. Ev persilja.
Sätt på pastavatten. Skala räkorna och lägg dom åt sidan. Finhacka chilin.
I med pastan när vattnet kokar. Häll i peston i en pannna tillsätt grädde och tomatkross efter
behag, i med chilin och saffran. Salta och peppra lite försiktigt. Värm upp och låt puttra ihop
någon minut.
Lägg ner räkorna i röran precis när pastan är klar, rör om.
Serveras gärna med lite finhackad persilja över och ev en liten sallad.
Viola!!!! Fint krubb på 15 minuter.
Nu ser jag fram mot tips från er. Och kom ihåg, 15 minuter är det som gäller. :)