[OT] Bråkande granne

[OT] Bråkande granne
Jenny W skrev:
-------------------------------------------------------
> grump skrev:
> --------------------------------------------------
>
> >
> > Haha.. ganska bra :) Kan jag få köra som
> junior
> > nu?
>
> Hehe ja kanske det. Kan ju prova men risken är
> att det blir lite svårt att hänga med i tempot
> bara ;)
>

Junisarna startar ibland ihop med oss gubbar. De är ena rackare att sticka iväg i utbrytningarna men vi brukar äta in avståndet av ren & skär uthållighet :D

[OT] Bråkande granne
> Jag gissar att din gissning är roligare än du
> tror. Du har missat en del fakta genom att börja
> läsa i mitten eller nåt. :)

Nu läste jag igenom hela tråden bara för det. Stalle sa samma sak, annars fattade jag inte vad jag missade faktiskt. Och jag vidhåller.

[OT] Bråkande granne
Det här missade du nog tobiascyklar

grump skrev:
> Jag är själv frånskild förälder (men ungarna
> är stora nu) så jag är medveten om
> frustrationen det kan bli ibland.

Senast ändrad:
[OT] Bråkande granne
bjorre skrev:
> Men har du bett grannbarnen hålla käften än?

De verkar vara bortflugna, hos sin pappa antagligen. Jag får säga åt dem att snyta sig när de är tillbaka

[OT] Bråkande granne
Vi hade en granne för några år sedan som skrek på barnen så det rungade i betongväggarna.
Barnen mådde dåligt och han med. Han var skit konstig och kunde ringa på hos oss för att
komma in och titta var lampan i ugnen satt. Jag observerade att han satt på huk framför
vår ugn och sneglade ut i vardagsrummet istället. Sen sa en av hans döttrar att dom minsann
skulle anmäla oss..... Jaha sa jag...sen blev det inget mer med det...
Det finns mycket knepigt folk... :)
För att inte tala om vad jag mött i mitt yrke. En del var totala psykfall. Och värst var dom i Bagarmossen. Antingen gick dom med rullator och ville bjuda på kaffe och bullar när man kom eller
så ville dom köra en kniv i ryggen på en. Lite jobbigt ibland..
Men de flesta klagomål som handlade om barnskrik var rena bagateller. Man kan inte klaga på
skrikande barn.

[OT] Bråkande granne
tobiascyklar skrev:
> > Jag gissar att din gissning är roligare än du
> > tror. Du har missat en del fakta genom att
> börja
> > läsa i mitten eller nåt. :)
>
> Nu läste jag igenom hela tråden bara för det.
> Stalle sa samma sak, annars fattade jag inte vad
> jag missade faktiskt. Och jag vidhåller.

Jag syftade bara på att summan av allt som skrivits, plus det man vet om grump, plus det du skrev blev som en sån där platsannons där man begär absolut allt av den sökande vad det gäller erfarenhet osv men man vill samtidigt att personen är 20 år, hungrig på att jobba och vill inte ha nån speciell lön utöver resultatbaserat. Har inga synpunkter annat än +1 på din vilja att hjälpa till.

Om man tävlar i H40 och tränar mycket, vill vara ifred från grannarna, har stora barn som flyttat hemifrån osv så är nog barnpassning åt en arg kvinna, som säkert är normal, men kan vara en potentiellt möjlig kaninkokare, ganska humoristisk. :-)

Tillbaka
Topp