[OT] BUMS på husväggen? :D

Maxmix

Ny medlem
Hej!
Håller på att skrapa en hsuvägg och kom på en liten tanke. Kan man inte ta BUMS färgborttagningsmedel som man tar på cykellack och smeta in hela väggen med så att färgen lossnar? skulle spara en del arbete men gör det något skada på träet? :D

Edit av the_TnT: Off Topic...

Senast redigerad av en moderator:
lär gå åt hela sommarlönen på att köpa bums o likt förbannat får du skrapa.

men släng bromsolja på skiten o se om det går, vore kul med rapport.

va kostar en burk bums? typ 50 kr? om morsan ger mig 50kr/timme så kan man lika gärna köpa 10 burkar och vips så har man mycket vägg :) ska testa med bromsolja :D tänkte testa med "flamethrower" också (H)

om du får betalt per timme, vad tjänar du då på att det går fortare? du tjänar ju mer på att det tar tid, såvida du inte kan få eller redan har enhetspris, alltså typ 1000 kr per vägg eller liknande.

joo ja har 1000 Kr / vägg :D fick timlön innann vilket ledde till jevligt slött jobb så det tröttnade min kära mor på :)

finns ju särskild färgborttagning att köpa i butik, men som redan nämnts, förtjänsten blir ju inte lika stor o det krävs fortfarande arbete.

Finns även en gummirondell med "klor" som man sätter på borrmaqskinen. En lång sladd, och man slipper skrapa manuellt.. Ger dessutom en lite ojämn yta för färgen att fästa vid! Ngt. jag kommer att testa när anledning dyker upp.

Kanske om jag bygger ett gigantiskt kylskåp som fryser ner hela väggen ? :D lär ju gå rätt bra att knacka av färgen med en hård dildo sedan ? :D

Tillbaka
Topp