[OT] Burton 4x4 disc

[OT] Burton 4x4 disc
Vallade och slipade min 20 år gamla Forum Devun Walsh förra året, men det blev inga åk då. Inför i år klurar jag dock på bindningarna. Hur bra är 20 år gammal plast?
Pröva och se snön i närbild. Kan funka men ja plast blir porös med tiden. Jag åker ibland på 30 år gamla brädor(trots att jag har nya) men med nya bindningar

[OT] Burton 4x4 disc
När vi iaf är igång med lite samtal.....Någon som har erfarenhet av Nidecker Supermatic eller Burton step on? Ser ju smutt ut på pappret :)

[OT] Burton 4x4 disc
För och nackdelar med båda.
Supermatic
Alla skor passar och ganska smidiga att komma i och ur om man inte vill dra åt till max.
Lite större och tyngre än vanliga
Tog bara ett åk men kändes helt okej.

Step On
Bra om man gillar snabb respons mellan sko och bindning.
Kräver viss tillvänjning att kliva i och ut.
Mer begränsat utbud av bindningar(finns Burton, Union, Nitro och Flux) och skor.
Skorna måste passa fötterna.

Finns också Flow och Fase.

[OT] Burton 4x4 disc
angående grundfrågan och romme kan jag tipsa om att skiduthyrningen där har ett försvarligt lager halvslaktade bindningar att få eller köpa delar från

[OT] Burton 4x4 disc
Vallade och slipade min 20 år gamla Forum Devun Walsh förra året, men det blev inga åk då. Inför i år klurar jag dock på bindningarna. Hur bra är 20 år gammal plast?
De senaste åren har två av familjens äldre skidpjäxor spruckit i "sulan", så plasten verkar definitivt ha ett bäst föredatum. Det ena paret var förvisso uppåt 40 år gamla, men det andra var 15-20 år.

[OT] Burton 4x4 disc
angående grundfrågan och romme kan jag tipsa om att skiduthyrningen där har ett försvarligt lager halvslaktade bindningar att få eller köpa delar från
Mmm. Kontaktade dom också och fick det svaret med. För övrigt var Romme oväntat bra. Var där sist 1997 elelr nåt så det har nog hänt en del. Rätt skönt att vara själv också med singelköer då det var försumbara kötider :)

Tillbaka
Topp