Hälsingland
Aktiv medlem
[OT] Bygger garage, vilken laddbox ska man ha?
Tack för svaret, ungefär som jag gissade, virke finns nog goda chanser att spara en ordentligt slant på då grannens 50kvm bygge kostade 15.000 i trävaror, men sen kommer ju allt material som inte kommer från skogen.
Som det ser ut just nu skulle jag hamna runt 4.000/kvm om jag köper färdigt så frågan är ju om 100.000 kan motivera 1 månads arbete med den egna kroppen. Under rådande situation så vore ju nog en förflyttning till landet det smartaste även om den är tillfällig och då finns ju tiden.
Lycka till med kopplandet
Ja ska du ta ut det från skogen, såga virket så får du lägga till kostnaden för det också. Att ha traktor/timmervagn/sågverk/solosåg är ju inte gratis direkt. Vi har det och skog, men jag funderade aldrig över det alternativet faktiskt, jag var intresserad av att bli färdig någon gång också inte ha det som livsprojekt... Sen har jag takkonstruktionen av limträbalk så den hade jag ju behövt köpa oavsett. Jag landade nog på över 100 000:- bara för trävaror. Jag kom billigt undan med plattan då jag gjorde den själv och får betong/grus gratis min platta kostade ca 15 000:- L-element, armering och isolering betalade jag för.