[OT] byt inte design, tack

pirx

Aktiv medlem
Ni som utvecklar/sköter den här sajten (i synnerhet det här forumet), snälla byt aldrig till sån där "modern" luftig design, där man måste scrolla ner en hel sida innan man ser ngn faktisk info, och där det är så jäkla mycket mellanrum mellan alla rader/inlägg/knappar.
Sånt där pekskärmsanpassat mög ni vet:)

Det funkar alldeles perfekt som det är!

Tycker jag alltså:)

Senast redigerad av en moderator:
Håller med! ?

Detta forum är bra som det är, och dom som eventuellt ser dåligt kan köpa läsglasögon för en låg summa. Finns bra exempel för max 200 kr inkl. frakt om man googlar lite.

Örjan Lax sa:
Håller med! ?

Detta forum är bra som det är, och dom som eventuellt ser dåligt kan köpa läsglasögon för en låg summa. Finns bra exempel för max 200 kr inkl. frakt om man googlar lite.

Eller säga till arbetsgivaren att h*n behöver terminalglasögon, det är ju ändå på arbetsplatsen många använder Happyride.

pirx sa:
Ni som utvecklar/sköter den här sajten (i synnerhet det här forumet), snälla byt aldrig till sån där "modern" luftig design, där man måste scrolla ner en hel sida innan man ser ngn faktisk info, och där det är så jäkla mycket mellanrum mellan alla rader/inlägg/knappar.
Sånt där pekskärmsanpassat mög ni vet:)

Det funkar alldeles perfekt som det är!

Tycker jag alltså:)
Det nuvarande happy är det moderna och glesa, jämfört med det gamla :-)
Men vi var ett gäng som betatesta ett tag och tycka till, resultatet efter det är ett av de bättre forumen jag besöker iaf.

Bilagor

• SmartSelect_20191221-121937_JuiceSSH.jpg
    SmartSelect_20191221-121937_JuiceSSH.jpg
    81.8 KB · Besök: 120
Om man rör sig från design till funktion har jag dock en önskning: att kunna bifoga multipla bilder på en gång. Ska man få in 20-25 bilder i ett inlägg är det lite småsegt även om man efter ett tag får in en viss snits på det hela.

GoranS sa:
Om man rör sig från design till funktion har jag dock en önskning: att kunna bifoga multipla bilder på en gång. Ska man få in 20-25 bilder i ett inlägg är det lite småsegt även om man efter ett tag får in en viss snits på det hela.

+1

Och kommer en ”dark mode” i Happybrunt så slår jag en liten frivolt av nöjdhet.

Vim, vad är det för modernitet? Jag skrev all min mailkorrispondens i elm. Trevligt faktiskt. Skulle gärna använda det igen, men är kanske inte så praktiskt nuförtiden när mail ofta inte är bara platt (kan man säga så på svenska) text.

Senast ändrad:
(Jag skrev förresten mitt exjobb snart 20 år sedan med LaTeX och en Makefil samt emacs. Oerhört trevligt sätt att producera snyggt formaterad text. Jag hade nog fortsatt med det om jag hade fått med mig all emacs- samt LaTeX-konfig från universitetet. Att starta upp en sån sak från noll är däremot inte värt det.)

On topic i tråden (förlåt för utsvävningarna!) så läser jag oftast happy med telefonen. Jag skulle absolut föredra luftigare layout för att öka petbarheten, men appar och sånt skit kan vi gärna skippa. Webben är en bra, öppen och framtidssäker plattform, vilket inte diverse appstores är.

Bättre citeringsmöjligheter (eller åtminstone tvingad förhandsgranskning om man citerar) vore också önskvärt.

thomaslundstrom sa:
On topic i tråden (förlåt för utsvävningarna!) så läser jag oftast happy med telefonen. Jag skulle absolut föredra luftigare layout för att öka petbarheten, men appar och sånt skit kan vi gärna skippa. Webben är en bra, öppen och framtidssäker plattform, vilket inte diverse appstores är.

Bättre citeringsmöjligheter (eller åtminstone tvingad förhandsgranskning om man citerar) vore också önskvärt.
Luftigare än det är nu alltså? Jag använder också nästan uteslutande telefonen och tycker det är spot on.

Vill du generellt ha luftigare finns ju inställningar för det i telefonen.

On topic: är också nöjd med designen, både på datorn och på telefonen. Inget luftiharr, tack! Tycker om dark mode, men inte om röda elcykel knappen.

thomaslundstrom sa:
Snälla säg att du har en tmux-session uppe på en molnburk med en ständigt körande lynx, Bengt-re. Och att du skriver all din mailkorrespondens i vim.

Vissa frågor är det nog bäst att inte besvara då verkligheten kanske är värre än värsta gissningen...

Det enda jag skulle vilja ha ändrat är rubriken på mailen man får om man bevakar en tråd med mail "Happyride [Sveriges trevligaste cykelforum] Re: xxxx" Det är lite väl mycket text innan man kan se vilka tråd det rör sig om, på telefonens mail-app kan jag inte se om jag fått 20 aviseringar om en tråd eller 20 olika utan att öppna själva mailet. Eller lägga telefon på sidan, men då ser man i alla fall bara 2 mail åt gången. Så mycket motion vill jag inte ha när jag internetcyklar.

Octagon sa:
Det enda jag skulle vilja ha ändrat är rubriken på mailen man får om man bevakar en tråd med mail "Happyride [Sveriges trevligaste cykelforum] Re: xxxx" Det är lite väl mycket text innan man kan se vilka tråd det rör sig om, på telefonens mail-app kan jag inte se om jag fått 20 aviseringar om en tråd eller 20 olika utan att öppna själva mailet. Eller lägga telefon på sidan, men då ser man i alla fall bara 2 mail åt gången. Så mycket motion vill jag inte ha när jag internetcyklar.

+1 på denna!
Man ser ju ändå i From: att det är från Happy, och att det är sveriges i särklass trevligaste forum är ju välkänt!

Tillbaka
Topp