Sluta trixa med färgerna, snälla Jomper!

Asch, jag vill ju göra lite vinterstämning.

Fast det är hopplöst att hitta några färger som känns lika bra som ursprungsfärgerna. :(

Jag var ett tag rädd att du hade gjort ngn slumpfunktion för färgerna, precis som med välkomstbild och banners...

Nä, nån måtta med slumpandet får det allt vara.

Men jag sätter tillbaka defaultfärgerna så får jag leka nån annanstans tills jag hittar något bra.. :)

Kom igen. Det är ju kanon att det hela tiden händer grejjer. Färger. Bilder. Länkar. Trådar. Rubbet.

Kör hårt Jomper. Det sista vi vill ha är en mossig sajt som inte "lever". Ös på! Mera förändring. Tycker du gör ett kanonjobb. Vill man ha en statist tillvaro kan man ju logga in på velomag.se där händer INGENTING.

Jag kanske har kottar i ögonen men jag har inte heller sett någon färgsprakande förändring.

..vi kanske håller på att bli färgblinda...*hjälp*

En annan hann med EN av ändringarna i alla fall - då var det blå/lila och vitt som gällde. Fick helt klart en flashback till Vasaloppet tidigare i år *ryser* men egentligen var det snyggt.

/anki - förändringsbenägen

Haha, ni kan vara lugna, det är inget fel på era hjärnor! Nåja, inget särskillt allvarligt fel iaf! =-P Färgändringarna var under några minuter bara, samtidigt som den här tråden skapades igår.

/Per

Pax vobiscum

Åh...

Nu känns det ju som att man har missat något stort i litet format... :..(

Typ som ett stjärnfall (med tillhörande chans till önskningar)
...Nån superkändis som svischat förbi medans man blinkade...
...sista godisbiten i godispåsen...

lixom...

Jag får köra flera överraskningsföreställningar sen! :)

Nä, hade nån av kombinationerna sett vettiga ut kanske det hade fått vara kvar. Den kartan med "websäkra" färger jag kikade på stämde inget vidare med verkligheten.

eiskall skrev:
-------------------------------------------------------
> Speciellt inte när man drar upp tio (!) år gamla
> trådar.
>
> Rekord?

Det verkar vara ett desperat försök att antingen vara rolig eller ha något att göra. När det inte finns tillräckligt många nya trådar att tvångsmässigt svara i är det arkivet som tydligen gäller. Trist att trådar som utgör happys historia förstörs på det här viset.

För oss som inte var med då: var originalfärgerna som de nuvarande, eller gick jompers ändring igenom och blev det vi ser nu? I så fall, hur var då färgerna från början?

fredrikw skrev:
> eiskall skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Speciellt inte när man drar upp tio (!) år
> gamla
> > trådar.
> >
> > Rekord?
>
> Det verkar vara ett desperat försök att antingen
> vara rolig eller ha något att göra. När det
> inte finns tillräckligt många nya trådar att
> tvångsmässigt svara i är det arkivet som
> tydligen gäller. Trist att trådar som utgör
> happys historia förstörs på det här viset.

+1. Trådarkeologi är ett jäkla ofog.

Kan vi inte trixa lite med färgerna? Eller kanske dela upp dom i två delar, en med trixade färger och en utan.

eiskall skrev:
> Speciellt inte när man drar upp tio (!) år gamla trådar.

+1;7)

> Rekord?

Ja troligen.

Men fanns det verkligen olika färger på den tiden. Var det inte bara Svart/Vitt och lite gråskalor?

Jomper, jag har sagt det förr: http://happymtb.org/forum/read.php/1/5904/6125

trixainte.PNG

Och det står jag fast vid. Jag tycker förändringen av forumdelen ser helt OK ut (för att den är så enkel som möjligt) förutom att färgerna är sämre än de nuvarande. Du kan inte ha vit bakgrund för texten, det blir jobbigt för ögonen.

[EDIT]: Jag har hängt här så länge att jag hunnit bli senil. Fel tråd, här skall inlägget vara: http://happymtb.org/forum/read.php/1/2482629/2516786#msg-2516786

Senast ändrad:
Låt alla användare själva välja färguppsättning. Jag tycker att en blekt brun eller grön bakgrund med svart text är perfekt. Vitt är bara störande. Vit text på svart bakgrund kan jag knappt läsa, men tack och lov är vi inte på väg dit.

fredrikw skrev:
> eiskall skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Speciellt inte när man drar upp tio (!) år
> gamla
> > trådar.
> >
> > Rekord?
>
> Det verkar vara ett desperat försök att antingen
> vara rolig eller ha något att göra. När det
> inte finns tillräckligt många nya trådar att
> tvångsmässigt svara i är det arkivet som
> tydligen gäller. Trist att trådar som utgör
> happys historia förstörs på det här viset.

Varför denna upprördhet över att trådar bumpas upp? På vilket sätt förstörs trådar av att grävas fram? Är det bättre att starta en ny varje gång man vill skriva i ett befintligt ämne? Dags att låsa trådar som inte "är tillåtna" att dras fram igen?

För övrigt - färgen är bra, eller möjligen lite mer åt Kermit-grönt skulle kunna funka också.

Tillbaka
Topp