Geologen, som så många andra här på forumet sagt tidigare, du har en hel rad bra egenskaper!
Förnedra dig med att gå en CV-skrivarkurs eller liknande för att få hjälp till att få ned dom på papper. Sen ut och leta efter företag som har dom tjänster som du verkligen vill ha och kolla vilka andra tjänster som är utlysta där... det är oftast mycket lättare att byta internt, när folk känner dig än att komma in utifrån.
Rent spontant och baserat på hur du framstår på Happy, tror jag att arbete inom testning skulle kunna vara en inkörsport. Du framstår som analytisk, noggrann och väldigt bra på att hitta fel i hårdvara/mjukvara (ta det som en positiv kritik).
När det gäller examen tror jag inte det längre är helt relevant, är själv utan examen efter 5+ år på universitetet, ingen arbetsgivare har frågat om jag gjorde klart ex-arbetet eller inte, har inte heller ljugit om det. Det mest intressanta för en arbetsgivare är vilka kompetenser, personliga egenskaper du har och vad du gjort dom fem senaste åren.
Sitter själv i en liknande sits eftersom Astrazeneca la ned i Södertälje, men väljer att se det positivt då jag nu har betald träningstid på heltid och har precis idag skrivit in mig på Örebro universitet till hösten om jag inte får ett jobb innan dess. Dels för at det är kul att plugga, dels för att arbetsgivare hatar att se "luckor" i ett CV...
I alla fall, gaska upp dig! Du kan mer än du tror och jag är säker på att du kan hitta ett kul och givande arbete :-)
Lycka till!