Geologen, du har sökt 2 jobb på drygt 2 månader, och baserat på det så sågar du hela arbetsmarknaden.
Kan bara relatera till min egen situation, sökte jobb under tiden jag skrev examensarbetet. Hade (iofs bara prov-) men ändå en anställning klar innan exjobbet var klart.
Frågan om att bli kallad till anställningsintervju i andra delar av landet, precis som tidigare skribenter svarat så löser man det, och löser man inte det så har man ju sållat bort sig själv från jobbet. Vissa arbetsgivare kan betala resan, men det handlar då oftast om handplockade personer, alt till en andra intervju. (Så var fallet för mig).
Sökte väl ett antal jobb, (mindre än 10), första intervjun så blev det napp. Sen att det handlar om en bransch med grav brist på folk gjorde ju inte saken sämre.
Det finns som sagt var jobb inom geo-(teknik/mekanik/logi), allt handlar om att man ska vara villig att flytta på sig, vilket du inte ger ett intryck av att vara.
Sen en allmän reflektion över Geologen, du säger att lokalpolitikerna inte har någon skuld i hur cykelplaneringen ser ut i våra städer (vilket de i allra högsta grad är, då de på olika sätt skapat styrdokumenten för tjänstemannaorganisationen). Du har tydliga fel i båda fallen, men fortsätter ändå hävda att du har rätt.
Sedan så först verkar du vara otroligt desperat, för att sedan ställa upp en massa krav, det känns inte som att du är i rätt situation för att kunna göra sådant.