Jag kan inte annat än att faktiskt vara lite imponerad av dig Geologen. Utbildning har du, skapligt välbetalda jobb finns det inom ditt yrke(kräver dock flytt), det verkar finnas andra jobb på nära håll med bra pröjs- men nej, Geo vill ha det det på ett visst sätt i sitt liv, där jobb och till viss del kollegor inte får störa, inverka, påverka fritiden. Övertid nån gång då och då är big NO NO, tjänsteresor lika så. Lyhörda lägenheter ska vi inte prata om, tyst ska det vara... Visst, du gnäller lite om detta, men ändå- du har faktiskt gjort det inte särskilt många skulle göra, du tar ett jobb som ger dig din åtta-timmarsdag med en lön som inte motsvarar din utbildning, du skaffar en dyr lägenhet för att kunna sova, och lever därför på en inte helt överdådig peng när allt är betalt. Hur många skulle göra detta? Hur många skulle faktiskt offra så mycket för sina principer, att få ha den fritiden?
Många tycker nog det är lite... ja dumt eller korkat, men jag får erkänna att det är lite fint att nån faktiskt inte bara jobbar för karriären, pengarna eller titeln. Fast nånstans hoppas jag ändå på att du ändrar dig lite, att du tar det där andra jobbet som kanske finns nånstans, att du får lite mer stålar över och därigenom faktiskt får lite mer ekonomisk ro i själen ;-)