[OT] Chans att rädda karriären?
Är nog böjd att hålla med!Mr Orange sa:För att svara på TS ursprungsfråga: Nej, det finns ingen chans.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är nog böjd att hålla med!Mr Orange sa:För att svara på TS ursprungsfråga: Nej, det finns ingen chans.
frossarn sa:Hur i hela fridens namn tänker du?geologen sa:....Jag kan inte se mina medmänniskor som redskap för min framgång.
Vem har påstått att människor är redskap? Genom kontakter så får man möjligheter & sen är det upp till en själv att kapitalisera/realisera möjligheterna.
Rattnalle sa:Det är ju exakt det någon som vill anställa vill.
geologen sa:Inte exakt samma sak, men principiellt.
Mårten sa::
Jag vet att den inte är tillämplig på stora delar statlig verksamhet. Åtminstone inte längre. Där har kraven skruvats upp rejält och de gamla turordningsreglerna för avancemang är borta - istället handlar det om kompetens och driv.
Som min förra chef sa. Vi ska inte vara lika bra som privata sidan, vi ska vara bättre, för vi kontrollerar deras arbete.
geologen sa:I just det här fallet har jag mycket god insikt, ja. Jag känner en som hade samma tjänst tidigare och är ytligt bekant en som jobbar på samma avdelning nu.
geologen sa:Rattnalle sa:Det är ju exakt det någon som vill anställa vill.
?
geologen sa:Hur menar ni nu? Att jag ska söka mig vidare genom kontakter hela tiden? Så mycket för lojalitet då...
geologen sa:Hur menar ni nu? Att jag ska söka mig vidare genom kontakter hela tiden? Så mycket för lojalitet då...
DanielS sa:Men så jobbar jag som sagt i it-branschen där det är brist på arbetskraft.
geologen sa:frossarn sa:Hur i hela fridens namn tänker du?geologen sa:....Jag kan inte se mina medmänniskor som redskap för min framgång.
Vem har påstått att människor är redskap? Genom kontakter så får man möjligheter & sen är det upp till en själv att kapitalisera/realisera möjligheterna.
Jag vill inte att folk jag känner ska uppleva att jag har kontakt med dem för att jag ska dra personliga fördelar av det.
geologen sa:DanielS sa:Men så jobbar jag som sagt i it-branschen där det är brist på arbetskraft.
Jodu. Som jag ångrar att jag inte fortsatte göra mer avancerade saker med datorer under tonåren. I stället började jag enbart spela. De senaste 10-12 åren har jag inte haft nån koll alls på utvecklingen. Hade jag fortsatt under tonåren hade jag troligtvis jobbat som programmerare i dag.
geologen sa:Hade jag fortsatt under tonåren hade jag troligtvis jobbat som programmerare i dag.
geologen sa:Inget. Jag går faktiskt i de tankarna. Men jag vill ha bättre koll på exakt vad jag bör satsa på i så fall, så jag blir så bred som möjligt.
geologen sa:Ok, vad är det bästa av det smala då? ;)
geologen sa:Men jag vet ju inte. Jag känner ingen som jobbar med det, eller har jobbat med det, och jag har försökt fråga både här i tråden och via PM men får inga svar, eller inga konkreta svar.
geologen sa:frossarn sa:Hur i hela fridens namn tänker du?geologen sa:....Jag kan inte se mina medmänniskor som redskap för min framgång.
Jag vill inte att folk jag känner ska uppleva att jag har kontakt med dem för att jag ska dra personliga fördelar av det.
Cujo sa:Det här låter väl som nåt för dig: http://goo.gl/13wuDk
Om inte annat så finns det ju kontaktpersoner där för ev andra jobb på samma enhet.
perzzon sa:Du kan ju ta bort linkedin länken och lägga in en skärmdump istället så blir det lite mer svårgooglat.
tropfrog sa:Cujo sa:Det här låter väl som nåt för dig: http://goo.gl/13wuDk
Om inte annat så finns det ju kontaktpersoner där för ev andra jobb på samma enhet.
Låt mig finna ett kriterium som fullständigt hindrar Geologen att söka. Hmm....
"Du kan även kommunicera på ett sätt som skapar handlingskraft hos andra."
Men allvarligt talat så tror jag det verkar som ett passande jobb, sök!!
MVH
Magnus
geologen sa:Rattnalle sa:Det är ju exakt det någon som vill anställa vill.
?
Lojalitet?geologen sa:Hur menar ni nu? Att jag ska söka mig vidare genom kontakter hela tiden? Så mycket för lojalitet då...
geologen sa:Alternativet till att fortsätta söka jobb och hoppas på napp är väl att helt dumpa mitt nuvarande liv, offra det vänskapsnät jag byggt upp under många år, offra ett boende som innebär att jag äntligen kan sova på nätterna, och offra cykelträningen som är det som håller mig frisk och pigg. Det är väldigt mycket att offra för att göra nåt som kanske ändå inte ger resultat.
Mårten sa:Jag vet att den inte är tillämplig på stora delar statlig verksamhet. Åtminstone inte längre. Där har kraven skruvats upp rejält och de gamla turordningsreglerna för avancemang är borta - istället handlar det om kompetens och driv.