Geologen, ju mer jag läser i den här tråden, ju mer blir jag övertygad om att det är din inställning, attityd och världsbild som är problemet. Tyvärr. Att du konsekvent är negativt inställd och avskriver alla goda råd du fått i tråden, av folk som uppenbarligen är mer framgångsrika jobbsökare än du, är ganska graverande tycker jag. Det är verkligen irriterande att se att du viftar bort alla goda råd du får av folk som tar sig tid att försöka hjälpa dig.
Det finns hur många exempel som helst, men jag tar detta :
geologen skrev:
---------------------------------------------------------
> andematt skrev:
> -------------------------------------------------------
> > geologen skrev:
> > --------------------------------------------------
> > -----
> > > Det som fascinerar mig mest är att de flesta
> > jag
> > > pratat med säger att utbildningen inte spelar
> > > nån roll alls när man kommer ut på jobbet.
> > Man
> > > lär sig allt man behöver veta på plats. I
> > > ljuset av det framstår det som ännu
> > konstigare
> > > att man alls ställer krav på utbildning i
> > > annonserna!
> > Om du går en jobbsökarkurs får du svaret..
>
> Jag jobbar. Har inte tid med några kurser.
Här får du ett bra råd som skulle kunna hjälpa dig, men väljer att vifta bort det av en enkel anledning som du lätt skulle kunna komma runt. Dessutom med halvdryg attityd. Du är ju uppenbarligen inte bra nog på att söka jobb, eller hur? Söka jobb innefattar också att leta jobb, vilket du verkar katastrofal på. Du läser ju in lika mycket i jobbannonserna som Erik Sandblom tolkar in i hjälmstatistik och hittar på en massa saker för att övertyga dig själv att du ändå inte kommer kunna få jobbet. Du behöver helt klart söka fler jobb, och tänka mindre på ifall det är just din profil de skriver att de är ute efter.
Näe geologen, här kommer en sammanfattning : sluta gnälla, jobba på din självkännedom, gå t ex i samtalsterapi (det kan alla ha nytta av), ta åt dig av de råd du får och överväg på riktigt att gå en jobbsökarkurs. Och börja för tusan söka alla jobb du hittar inom geologi istället för att på egen hand diskvalificera dig från tjänsten av den ena eller andra anledningen!!
Det är ganska tröttsamt med folk som ger sken av att vilja ha hjälp men inte tar emot hjälpen. Du behöver förstå att du har ett attitydproblem.
Och jag önskar fortfarande svar på frågan hur många geologtjänster du sökt. Samt hur många du hittat och INTE sökt pga det ena, det andra eller det tredje svepskälet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Prokrastinering
Lycka till med allt, verkligen.