Spacekitty
Aktiv medlem
[OT] Chans att rädda karriären?
Skoj. Grattis.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
H. sa:Nä, det är nu karriären kan börja, grattis!Hasse#7 sa:Är tråden död nu?
Se till att göra ett bra jobb så kan du nog gå upp ordentligt när det är dags att bli anställd. Vad gäller kläder säger jag jeans (dt borde du väl ha?) Och piké-tröjor från dressman. Snyggare borde du inte behöva vara klädd.
geologen sa:Ja, jag har sagt upp mig. Det kändes bra, men lite vemodigt också.
Akoa sa:WTF. Allt kan hända. Trump blir president och du gör slag i saken. Jag vet inte vad som är mest oväntat.
Octagon sa:Grattis! Om du räknar timlön dörr till dörr och tar med eventuella besparingar på matlådor, busskort mm ska du se att lönen inte är så dålig. Det finns folk som lägger en timma om dan på trist (icke cykelrelaterad) pendling vilket motsvarar ca 5 arbetsveckor/år. Kläder behöver man ju oavsett.
Och flex! Det är ju inte fel när man lärt sig hantera den (dvs inte bygga upp ett berg utan att du har en plan).
Om jobbet dessutom är utvecklande så är det ju kanon. Grattis igen!
geologen sa:H. sa:Nä, det är nu karriären kan börja, grattis!Hasse#7 sa:Är tråden död nu?
Se till att göra ett bra jobb så kan du nog gå upp ordentligt när det är dags att bli anställd. Vad gäller kläder säger jag jeans (dt borde du väl ha?) Och piké-tröjor från dressman. Snyggare borde du inte behöva vara klädd.
Ja, ett enda par jeans som passar har jag. Det finns några till, men de är antingen trasiga eller för små. Duger som slitbyxor i båten, men inte för kontoret.
Pikétröjor funkar, men det har jag knappt några heller. Två som duger just nu. Måste ha en drös att växla mellan, och lite skjortor, lite långärmade tröjor, pullover/slipover, typ så.
Jag var på Dressman i dag efter jobbet, och hittade snygga "finchinos", men tyvärr inga i rätt storlek. Jag behöver 31/34, men de flesta börjar på 32 om man behöver 34-ben, och det gör jag. 89 cm innerbenslängd. Fick fatt på ett par 33/34 men de var alldeles för stora, så där blev det inget köp. Men jag letar vidare. Många fler butiker att kolla i.
Peth sa:Min jobboutfit består omväxlande av mörkblå pikétröja (köpte en drös på xxl för typ 65 kr styck) och svart t-shirt från hm tillsammans med ett par jeans från hm och ett par otroligt nötta doc nattens. Mer avancerat än så behöver det inte vara.
Stort grattis förresten!
poqa sa:Peth sa:Min jobboutfit består omväxlande av mörkblå pikétröja (köpte en drös på xxl för typ 65 kr styck) och svart t-shirt från hm tillsammans med ett par jeans från hm och ett par otroligt nötta doc nattens. Mer avancerat än så behöver det inte vara.
Stort grattis förresten!
Kostar 79:- men säljs väl ibland för typ 29:-
https://www.xxl.se/line-one-basic-piquet-solid-piketroja-herr/p/1119981_1_style
Hep sa:"Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades. Vill du ha ett fikon?"
Stort grattis Geo!
geologen sa:Ja, jag kommer att gå från nästan två timmar dörr till dörr (dit och hem) till under 30 min dörr till dörr. Riktigt bra. Skaffar jag nån skräpcykel för att rulla den dryga kilometern är jag nere på 10 min! :)