[OT] Chans att rädda karriären?
ooms sa:Hur vanligt tror du det är? Hur många känner du som råkat ut för det? Jag känner ingen, och jag har inte hört nån berätta att de känner nån som råkat ut för detta heller. Däremot är det många, inkl mig själv, som går runt och undrar när bluffen ska avslöjas, dvs att vi egentligen inte kan nåt. Trots det får vi ha kvar våra jobb, och presterar tydligen bra på dem också.geologen sa:Det jag är rädd för är att söka och få ett jobb som jag tror att jag ska klara av, men att det efter en tid visar sig att jag inte klarar det. I det läget blir jag antingen uppsagd eller måste själv säga upp mig. Och när jag ska söka nästa jobb har jag en dålig referens. Förklara gärna vad som är fel med att tänka så.
Det handlar inte om brist på driv eller vilja, utan en högst befogad rädsla för att misslyckas.
Jag vet inte. De flesta jag känner är högutbildade och superkompetenta, så de är inte särskilt representativa. Men det var några i hemtjänsten som fick gå för att de inte klarade av jobbet.
Jag har inte mycket att jämföra med. Jag tycker ju själv att jag är apkass på det mesta, och att alla andra runt mig är superkunniga. Eftersom jag hela tiden blir omsprungen av senare anställda, så har jag nog en rätt korrekt bild av min egen nivå. Svårt att hantera det.