D
Deleted member 43681
Guest
[OT] Coronatråden 3
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, och vi har nog dragit nitlotten. Norges motsvarighet till FHM redovisar ju öppet och transparent vilka scenarier de jobbat med, vilka åtgärder som rekommenderas, och varför. Här får vi bara höra att de (FHM) agerar utifrån "information som bara vi (FHM) har tillgång till"...De har nog dragit lott, för att i efterförloppet kunna publicera en fin randomiserad kontrollerad studie över vilken åtgärd som var bäst...
Normalt anses inte epidemologiska experiment på människor som okontroversiellt, speciellt inte på ofrivilliga subjekt där man skurit ned möjligheterna till vettig vård ordentligt.Inte för att jag tvivlat på ett tag men nu hyllar han britternas plan - efter att ha förnekat att Linde hade rätt.
![]()
Anders Tegnell hyllar brittisk tanke kring flockimmunitet: ”Dit vi behöver komma”
LONDON. Storbritannien vill stoppa coronaviruset med hjälp av flockimmunitet. Att en majoritet av invånarna smittas och skapar ett kollektivt skydd kan även bliwww.aftonbladet.se
Å ena sidan har jag inget större problem med planen, å andra sidan måste nån måste ju rikta Gubben.
Nu pratar han om skogsbrand och vill anlägga lite moteld - Han menar så klart inget med det men vid den åldern borde han lärt sig hålla käft. om han nu inte börjar bli dement
"Man kan lägga moteld och det är ju lite det man försöker göra."
Vilken tur att mitt paket fr Amazon.de hann igenom, fick sms precis att det finns hos ombudet. Nåt mer har jag inte på väg, vad jag vet.Jävla skit. Danskjävlarna sitter på mitt paket sen onsdags. VARFÖR STOPPA PAKET!?
![]()
Stopp även för brev och paket till länder som stängt…
Postnord kan från och med måndagen endast ta emot försändelser som ska till vissa länder. Skälet är att många länder valt att stänga sina gränser till följd…www.di.se
Jävla skit. Danskjävlarna sitter på mitt paket sen onsdags. VARFÖR STOPPA PAKET!?
![]()
Postnord kan från och med måndagen endast ta emot försändelser som ska till vissa länder. Skälet är att många länder valt att stänga sina gränser till följd…www.di.se
Kolla den andra artikeln om UK i aftonbladet. WHO är tydligen inte så imponerade.Ja, och vi har nog dragit nitlotten. Norges motsvarighet till FHM redovisar ju öppet och transparent vilka scenarier de jobbat med, vilka åtgärder som rekommenderas, och varför. Här får vi bara höra att de (FHM) agerar utifrån "information som bara vi (FHM) har tillgång till"...
Vilken tur att mitt paket fr Amazon.de hann igenom, fick sms precis att det finns hos ombudet. Nåt mer har jag inte på väg, vad jag vet.
Samma här, väntar på viktiga cykeldelar :(Jävla skit. Danskjävlarna sitter på mitt paket sen onsdags. VARFÖR STOPPA PAKET!?
![]()
Samma här, väntar på viktiga cykeldelar :(
Ha ha, stor humor. Inte något ont som inte för något gott med sig:
![]()
IS-uppmaningen: Undvik Europa och tvätta händerna
I veckobrevet al-Naba uppmanar IS terrorister att undvika Europa och vara noggranna med handhygien och att täcka för munnen vid nysningar, rapporterar flera internationella medier.omni.se
du lär ha beställt från nå suspekt land
– Jeg oppfordrer alle som er på hyttene om å reise hjem, sa Solberg på sin pressekonferanse lørdag ettermiddag.
Aha gls är kan ju vara lite struligt även i icke pandemi tiderJo, de där eu-hatande Storbritannien,
suspekt som fan. Inga gränser stängda i onsdags när paketet slutade röra på sig i Danmark. Inte postnord som levererar utan GLS, och Schenker i Sverige. Pratat med båda idag och de ska inte ha några störningar pga av rådande omständigheter.
Aha gls är kan ju vara lite struligt även i icke pandemi tider
Det plingade precis till i mobilen om att min nya topptursutrustning anlänt från Innsbruck via GLS och Schenker. Det gick snabbt
Ja, det svänger snabbt!I svensk tabloidmedia har Boris Johnson varit dumförklarad sen dag ett. Nu när han & Tok-Anders är inne på samma spår så är det helt annat ljud i skällan när artiklarna om Boris smittoplan skrivs.
WHO är rejält kritiska mot Boris strategi. Men de har väl ingen koll...
![]()
Brittisk expert vill stoppa corona – genom att 40 miljoner smittas
LONDON. Boris Johnsons rådgivare vill stoppa coronaviruset – genom att låta 40 miljoner britter smittas. På så sätt skulle Storbritannien utveckla en kollektivwww.aftonbladet.se
Erna uppmanar, inte förbjuder. ;)
Ja, det svänger snabbt!
Via Dyskland direkt till Malmoe enligt trackingen.Gick det via Kolding i Danmark?
Normalt anses inte epidemologiska experiment på människor som okontroversiellt, speciellt inte på ofrivilliga subjekt där man skurit ned möjligheterna till vettig vård ordentligt.
Ett annat alternativ är att göra som länder (Israel Sydkorea och Kina) vars befolkningar har haft erfarenhet av olika Mengele-personligheters framfart och istället använda karantäner för smittspridning. Men det strider väl mot någon "värdegrund" att sätta folk i karantän i några veckor.
Så mycket bekvämare att inte vara direkt ansvarig och låta miljontals människor bli smittade istället, vi kan ju inte vara omoraliska som Kina och Israel.
I.o.f.s. har FHM kanske inte så många val. Regeringen lämpar över ansvaret på FHM, men regeringarna och länen har skurit ned på sjukvård och är för ängsliga och veka för att ens kolla om återvändande sportlovsfirande har feber.
FHM har antagligen inget mandat att sätta folk som anländer från Italien/Österrike karantän, och en anledning till att Tegnell är chef är rimligen att han är lojal mot regeringen i högre grad än svenska folket.
Citat 1 och 2 behöver ju inte nödvändigtvis syfta på de svenska förhållandena just nu. Nummer 1 gör det uppenbart, nummer 2 kan mycket väl, och sannolikt, syfta på situationen i världen. Jämför man dödligheten i Italien (där inte alla testas) med Sydkorea är skillnaden stor. Mest troligt pga man testat mkt fler individer i Sydkorea som därmed har bättre bild av mängden smittade än vad de har i Italien.Tegnell säger alltså både att mörkertalet är ytterst litet och väldigt, väldigt stort, på samma gång. Hmm ?
3 dagar sen.
Visa bilaga 406176
Idag.
Visa bilaga 406177
Citat 1 och 2 behöver ju inte nödvändigtvis syfta på de svenska förhållandena just nu. Nummer 1 gör det uppenbart, nummer 2 kan mycket väl, och sannolikt, syfta på situationen i världen. Jämför man dödligheten i Italien (där inte alla testas) med Sydkorea är skillnaden stor. Mest troligt pga man testat mkt fler individer i Sydkorea som därmed har bättre bild av mängden smittade än vad de har i Italien.
Den kanske har drabbats av ett virus ???FHM:s sida nere?
Eller så har de misslyckats att platta till kurvan (med anrop)!?Den kanske har drabbats av ett virus ???
Jag tycker att det är alldeles uppenbart att det andra uttalandet handlar om det globala mörkertalet:Citat 1 och 2 behöver ju inte nödvändigtvis syfta på de svenska förhållandena just nu. Nummer 1 gör det uppenbart, nummer 2 kan mycket väl, och sannolikt, syfta på situationen i världen. Jämför man dödligheten i Italien (där inte alla testas) med Sydkorea är skillnaden stor. Mest troligt pga man testat mkt fler individer i Sydkorea som därmed har bättre bild av mängden smittade än vad de har i Italien.
Han har ju hela tiden sagt att det hela ändrar sig väldigt snabbt och FHMs bedömningar kan ändras mycket från dag till dag.Nej , men det är 2-3 dagar mellan uttalandena. 13e - allt cool. 16e - jobba hemma.
Detta är från igår. Möjligen tycker han idag att det är stort
"Känner du ingen oro över att det är många som skulle kunna vara smittade utan att de upptäckts och att det pågår en bredare smittspridning?
– Nej. För att det är nog ett faktum. Och är det inte ett faktum i dag så är det ett faktum ganska snart. Och då gäller det att vi riktar in våra åtgärder på att göra den spridningen så långsam som möjligt och att den inte kommer in och drabbar våra äldre.
Om det nuvarande mörkertalet säger Tegnell:
– Jag säger inte att det inte finns där. Jag tror att än så länge är det inte jättestort, men att det är på väg och håller på att bli större. Det är nog så.
https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-om-morkertalet-haller-pa-att-bli-storre/"
Nej, det är inte konstigt och mitt svar är en förklaring på de två uttalande.Han har ju hela tiden sagt att det hela ändrar sig väldigt snabbt och FHMs bedömningar kan ändras mycket från dag till dag.
Så att det händer saker på tre dagar är väl inte konstigt.
På dagens presskonferens sade han också att de såg tecken på att kurvan började luta uppåt i framförallt Stockholm idag. Därav uppmaningen att om möjligt jobba hemifrån för nu ser man att det kan göra skillnad. Det gjorde man inte innan.
Det kommer säkerligen komma åtskilliga förändringar i bedömningar och restriktioner framöver.
FHM:s sida nere?