[OT] Covidvaccin och prestation (och lite fredag)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Det finns säkert några här som kan tillhöra någon av de grupper/yrkesgrupper som har blivit erbjudna och fått något covidvaccin.

Är det någon som kan säga om det på något sätt upplevts som att det har påverkat prestationen på intensiva träningspass?

Min släkting som är polis i Tyskland blev helt däckad i två dagar, men känns som en rätt lindrig sak i det stora hela.
Om man inte planerar deltagande i något stort mästerskap så bör man kanske hoppa några pass...

Bilagor

• jz3dk5.jpg
    jz3dk5.jpg
    11.4 KB · Besök: 39
Har inte hört något från de jag känner. Jag själv fick dos 2 av Pfizers för en vecka sedan och jag har iaf inte blivit långsammare. Här kört tre eller fyra lite hårdare pass sedan dos 1 för fyra veckor sen.

Popcornen är frame chipsen finns och 2.5 liter cola blir en bta fredags tråd.
Felstavningar (frame och bta) samt särskrivning, säkert att det bara är cola du dricker?

Trots riskgrupp är jag ytterst tveksamt till vaccin... upplys mig! Verkar vara många som blir däckade i flera dagar iofs.

Felstavningar (frame och bta) samt särskrivning, säkert att det bara är cola du dricker?

Trots riskgrupp är jag ytterst tveksamt till vaccin... upplys mig! Verkar vara många som blir däckade i flera dagar iofs.
Oj! Riskgrupp och riskera att vara sjuk flera dagar. Jag vet vad jag skulle ha valt men valet är ditt.

Har inte hört något från de jag känner. Jag själv fick dos 2 av Pfizers för en vecka sedan och jag har iaf inte blivit långsammare. Här kört tre eller fyra lite hårdare pass sedan dos 1 för fyra veckor sen.

Hur gick det till? Du är väl vårdpersonal? Men alla vi andra då?

Så länge du inte har fillers i läpparna går de bra ;)

Fladdermusvingarna skaver lite när jag har ryggsäck, men mörkercyklingen är på en helt ny nivå... ?. Sen kan det klia och bränna lite av 5G chippet, men det är det värt för grym uppkoppling vart man än är... Kondition har inte påverkats nämnvärt ?. F*ck Covid19!

Snabbt framtaget vaccin, bolaget friskrivet från ersättningsskyldighet vid biverkningar. Vad kan gå fel?
Alla i Sverige som vaccineras mot covid-19 garanteras ersättning vid eventuella biverkningar och skador oavsett om vaccinet ingår i läkemedelsförsäkringen eller inte. Det har regeringen beslutat vid ett extrainsatt regeringssammanträde på torsdagseftermiddagen.

Källa i DN

Att det ens är ett vedertaget begrepp med vaccinmotstånd eller vaccinskepsis är för mig helt otroligt. Svåra och i många fall dödliga sjukdomar kan utrotas via en spruta i armen och det är något folk fått för sig är dåligt? Skillnaden är väl att skeptikerna numer är anonyma på internet och då väger deras "åsikt" lika tungt som någon som faktiskt vet vad de snackar om. De var enklare att genomskåda utanför ica med skylt i hand och foliehatt på huvudet.

On topic har jag, som förväntat, varken blivit snabbare eller långsammare efter vaccineringen. Hade en dag med lättare huvudvärk efter första dosen, då åt jag pizza och kollade film istället för att trampa.

On topic har jag, som förväntat, varken blivit snabbare eller långsammare efter vaccineringen. Hade en dag med lättare huvudvärk efter första dosen, då åt jag pizza och kollade film istället för att trampa.
Du ser ju! Direkt stor negativ inverkan på konditionen :P

Hur gick det till? Du är väl vårdpersonal? Men alla vi andra då?
Jag fick två sprutor i axeln. Ja, men hur påverkar mitt jobb min prestation? Ni andra kanske blir långsammare, det vet inte jag. ;)

Jobbar på "beredskapsklinikk" där personalen (tandvård alltså) blev prioriterad ungefär som sjukhusläkare. I Norge.

Fladdermusvingarna skaver lite när jag har ryggsäck, men mörkercyklingen är på en helt ny nivå... ?. Sen kan det klia och bränna lite av 5G chippet, men det är det värt för grym uppkoppling vart man än är... Kondition har inte påverkats nämnvärt ?. F*ck Covid19!
Du får ha väskan på pakethållaren i fortsättningen då, mer vinst än förlust i mitt tycke :cool:

Då får du försöka få det ryska vaccinet ?
Haha! Blir mest troligt AZ då det verkar vara det som rullas ut f.n. Några kollegor fick Pfizer och några fick Astras, de som fick Pfizer hade inga biverkningar medan de som fick Astra fick ”normala” vaccinbiverkningar med någon sjukdag efteråt.

Jag fick två sprutor i axeln. Ja, men hur påverkar mitt jobb min prestation? Ni andra kanske blir långsammare, det vet inte jag. ;)

Jobbar på "beredskapsklinikk" där personalen (tandvård alltså) blev prioriterad ungefär som sjukhusläkare. I Norge.
Ok. Så Norge alltså? Det är det som är skillnaden isf!

Nedsatt prestation i samband med vaccin lär väl i de allra flesta fall (>99%)vara högst temporärt!
Ja såvida man inte får sömnsjukan eller dör förstås... ;p

Nedsatt prestation i samband med vaccin lär väl i de allra flesta fall (>99%)vara högst temporärt!
Ja såvida man inte får sömnsjukan eller dör förstås... ;p
Ja men precis, visst borde det vara så. Den största andel av de vaccinerade ägnar sig väl inte åt konditionskrävande aktiviteter, därav min ursprungliga frågeställning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp