Detta måste vara en datorfråga:
När jag söker på ebay så har jag inställningen att visa priserna med frakt inkluderad.
Varje gång jag söker så dyker det upp en ruta som frågar vart jag kommer ifrån för att kunna beräkna frakten.
Rutan har två alternativ att klicka, save och cancel.
Båda knapparna genererar exakt samma resultat. För nästa gång jag söker dyker rutan upp igen.
Jag har redan förstått att programmerarna på Ebay förmodligen inte gick klart grundskolan, eftersom alla adressuppgifterna finns lagrade såväl på ebay som på paypal, det vore alltså lättare att hämta dem direkt därifrån än att fråga vid varje sökning.
Men nu är frågan varför den inte kommer ihåg vad jag har klickat från gång till gång, utan vid varje ebay session måste jag uppge detta igen.
Om man tittar på bilden så ser man ju i bakgrunden att ebay redan vet precis vart jag är, innan jag klickat save, eftersom alla priserna redan visas med korrekta fraktuppgifterna innan jag ens valt land..
Hur får jag bort detta sjukt irriterande popupfönster? Någon annan måste ju ha upplevt samma sak. Jag får upp det med Safari, Chrome och Firefox. Så ingen lösning där.
//K