[OT] Datafrågor - En samlingstråd

Jag behöver filen MSCOL11.PPD för att kunna installera en postscriptskrivare. Någon som vet vart en sådan finns?

Jag misstänker att den kan finnas på Windows installationsskiva, hur kan jag öppna en CAB-fil?

perzzon skrev:
-------------------------------------------------------
> CAB-filer är vanliga zip-filer om jag kommer
> ihåg rätt.

Jag hittade den på zeee internääät till slut.

Jag har en billig platt-TV som jag tänkte köra Wii på. Men när jag kopplar via scart-uttaget så blir det dålig bild. Vad är det som inte lirar?

Vissa av mina filmer går inte att importera till iMovie. OK, jag fattar att det fattas codecs, men vilka?

Skrmavbild2009-11-09kl.20.46.00.jpg ht=319

Alla filer funkar i VLC.

Det finns tusen appar. Dontforgetthemilk.com tror jag den som är mest populär. Finns integrerad med massa pryttlar.

jansson99 skrev:
> Är det mig ni försöker att hjälpa?

Nä, det ser jag ju nu...

jansson99 skrev:
> Jag har en billig platt-TV som jag tänkte köra
> Wii på. Men när jag kopplar via scart-uttaget
> så blir det dålig bild. Vad är det som inte
> lirar?

Scart kan överföra både RGB, svideo och komposit, men inte samtidigt. Se till att alla grejer är inställda på svideo eller RGB (samma på både wii och TV) och att komposkit är avaktiverat i alla menyer. Det kan också vara så att TVn inte klarar av RGB och Svideo i samma scartingång och att allt defaultar till komposit då.

jansson99 skrev:
> Är det mig ni försöker att hjälpa?

Va, finns det fler hjälplösa datoranalfabeter på detta forum?

Finns det något sätt att få ut en cirkeldiagram på följande data i excel?

Vill alltså sortera ut hur många av respektive sorts nummerserie det finns och presentera dessa i cirkeldiagramformat. typ 10st 6.0.1 och 20st 7.0.0 osv är det möjligt?

Hur gör man om det är möjligt, tack!

6.0.1
6.0.1
7.0.7
7.0.7
7.0.7
7.0.7
7.0.7
7.0.7
7.0.7
7.0.7
7.0.7
7.0.8
7.0.8
7.0.8
7.0.8
7.0.9
7.0.9
7.1.0
7.1.0
8.0.0
8.0.0
8.0.0
8.0.0
8.0.0
8.0.0
8.0.0
8.1.1
8.1.1
8.1.1
8.1.1
8.1.1
8.1.1
8.1.1
8.1.1
8.1.1
8.1.1

Senast redigerad av en moderator:
Buster_1 skrev:
> Gör en pivottabell först...

Vi snackar n00b nu, please explain. =)

42Hz skrev:
> Buster_1 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Gör en pivottabell först...
>
> Vi snackar n00b nu, please explain. =)

JT mailar väl exelfilen, förmodar jag;-)

Hj'lp! WIndows har blivit helt kokobahia! Spr[kf'ltet dyker helt pl;tsligt upp i mitt XP *har inte haft det ig[ng f;rut( och d'r kan jag se att jag k;r Amerikansk engelska p[ tangentbordslayouten. F;rs;ker byta till svenska men @tangentbordslayouten Svenska kunde inte l'sas in@. Finska funkar, Swahili funkar men inte svenska. Vad g;ra_ Har ingen lust med en totalrenovering just nu. Har pr;vat med att installera om sp3 utan resultat.

Hej Bullen!
jag har ett problem, Sitter på Mac och pratar med min flicka i Finland, hon bor där så MSN är det som vi brukar ta fattig student som man är, jag sitter på en MAC med aMSN och hon PC med MSN.
Dock ser jag bara henne när vi har videokonversation, hon ser inte mig utan snarare att det står att jag inte har ngn kamera fast jag ser mig själv och den fungerar utmärkt.
Ngn som har tips på vilken klient eller dylikt som kan fungera för att vi båda ska se varandra?
mvh.

Morfum skrev:
> Ngn som har tips på vilken klient eller dylikt
> som kan fungera för att vi båda ska se
> varandra?

Varsit gmail-konto kanske? Funktionen finns där men jag har inte provat den själv.

Någon som kan grafikkort?

Sonen har en nVidia GeForce 8500 GT i sin burk och skulle vilja byta upp sig.

Vad rekommenderas?

1500:- max.

Jaha, spännande, när jag kom hem från jobbet idag hade en av mina hårddiskar slutat fungera. Jag har backup på det viktigaste men det bästa vore naturligtvis att lyckas skrämma igång den. Jag har provat att byta SATA-uttag men det gjorde ingen skillnad, vare sig i Windows eller i Bios. Det verkar dock som om den snurrar när den får ström, den är bara inte så snacksalig som man hade väntat sig (det är en 500GB Seagate).

Några tips?

@totteman: Jag vet inte om den här siten är aktuell fortfarande. Men för ett par (tio?) år sedan var det top of the line. De har fortfarande jämförelser i alla fall som verkar vettiga.

AVG tvingade mig att uppgradera för ett tag sedan, såg till att jag valde gratisalternativet, nu får jag meddelanden att jag måste betala för skiten slutar fungera annars!! *ghargh* Hatar sånt, kan säkert avinstallera och ladda hem deras gratisversion igen men nu blev jag anti-AVG!

Ni som kör Avast funkar det bra?

själv kör jag med något som heter comodo. Är brandvägg och antivirus i ett och samma. Jag är nöjd, gratis och inget tjat om att man ska köpa något heller.

Min Avastinstallation fungerade bara gratis ett år sen kom det tråkiga popuprutor sista 30 aktiva dagarna om att man skulle betala dollars för att kunna köra vidare. Sånt blir man ju som sagt mäktigt trött över så för min del blev det att installera AVG free istället.

Hur gör ni andra för att köra vidare gratis med Avast?

Tillbaka
Topp