Misstänkt inloggning har förhindrats
Fick ett mejl från google, till min hotmail postlåda:
"Hej jonja!
Någon försökte nyligen logga in på ditt Google-konto, x.x@hotmail.com, med ditt lösenord. Personen i fråga använde en app i stil med en e-postklient eller en mobil enhet.
Vi förhindrade inloggningsförsöket ifall det var en kapare som försökte komma åt ditt konto. Här är uppgifterna om inloggningsförsöket:
den 25 maj 2014 kl 17:11 UTC
IP-adress: 14.162.129.149
Plats: Hanoi, Hà Nội, Vietnam
Om du inte känner igen inloggningsförsöket kan det vara någon som försöker komma åt ditt konto. Du bör logga in på kontot och återställa lösenordet omedelbart."
----------------------------------------------
Jag vet att jag har knutit min hotmail address till mitt youtube konto på nåt sätt men inte exakt hur. Men till att börja med, hotmail.com trodde jag var Microsoft's domän, och hur google kan kalla det för ett google konto, övergår mitt förstånd. När jag loggar in på google, så verkar det heta samma sak som mitt hotmail, men det är inte samma brevlåda. Och varför google skickade ovanstående varning till mitt hotmail konto förstår jag heller inte, såvida de inte har för vana att skicka sådant till det backup konto som man måste uppge, när man skapade google kontot. Beklagar om det låter luddigt men kan inte beskriva det bättre än så här, jag förstår mig inte på det här riktigt.