Nu har jag labbat en hel del med antenner och bluetooth på datorn. Tog in datorn i huset för att testa och försöka förstå vad som funkar / inte funkar.
Jag har flera uppsättningar antenner och jag får samma resultat oavsett vilken antenn jag ansluter så jag utesluter fel på antennerna.
Om jag bara kopplar in en antenn i taget får jag full hastighet på speedtest.net oavsett i vilket av de två uttagen jag kopplar in antennen.
Men Bluetooth fungerar bara på det ena uttaget!
Här är antennen inkopplad i det övre uttaget. Det är HRM-Dual jag haft problem med, antagligen för att det är så svag signal från pulsbandet.
Kopplar jag in antennen i det undre uttaget blir resultatet inte så spännande. Precis lika dåligt som om jag inte hade någon antenn i alls.
Det är lite nischat att krångla med bluetooth så här så det finns inte så mycket att hitta på nätet. Är det någon här som vet om Bluetooth använder en eller två antenner? Wifi:t använder båda som sagt.
Jag har ett MSI B460I moderkort.
Så frågan är: är det en feature eller fel på kortet?
Jag köpte det på black friday för två år sedan så det brinner i knutarna om jag skall reklamera det.
Jag får såklart ringa webhallen och se om de kan få något vettigt svar från MSI, men till dess får happy duga.
Datorn / BIOS är uppdaterad.
Någon som har något att tillföra?