[OT] Dator
Vill du ha en sån där integrerad dator är den här sjukt mycket bättre. Dubbelt med ram och snabbare processor för samma pris. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5355884Tja!
Skrämmer upp en 16 åring
Jag är helt jävla novis när det kommer till prestanda och det som styr en dator, inget intresse alls, och ingen att fråga som kan något om detta ämne.
Syfte, normalt hemmabruk, inget spel, hantera dokument, bilder och någon enstaka gopro film.
Därför behöver jag lite råd på skillnaden mellan stationär pelare eller vs så kallad ... allt i ett dator.
Antingen köper jag en stationär pelare som tar massa plats, allt som säljs är säkert bättre än det vi har idag.
Eller något som kallas allt i ett dator, jag tror jag fattar vad det innebär, att "datorn" är i skärmen... eller?
Men duger en "allt i ett dator för hemmabruk?" visst står det så i annonsen, men vad innebär det i så fall?
Gällande minnen så har vi mobila minnen för ex. bilder och filmer.
Det jag funderat på är om denna i så fall kan duga gott? ...
![]()
Acer Aspire C27-962 AIO stationär dator - Stationär dator
Med Acer Aspire C27-962 AIO stationär, utrustad med en 27 tum stor FHD-skärm, 10:e generationens Intel-processor, snabbt RAM-minne och robust Nvidia-grafik, har du alltid tillräckligt med kraft för att hantera alla dina datorbehov.www.elgiganten.se
Eller en begagnad Imac kanske. Finns många firmor som säljer begagnade macs med garanti.
Jag skulle dock köpt någon form av dator med chrome OS om jag hade saknat datorintresse. En liten låda att fästa bak på en lämplig skärm.