Fältprästen: Wow, har sällan sett någon kasta så mycket sten i glashus, snacka om skygglappar. Orkar inte ens argumentera, du verkar ju se vad du vill se.
Kimi har varit säsongens jämnaste och säkraste förare, samt undvikit kollissioner i lägen där andra har kört ihop. Punkt. Håller med om att man borde visa hur han undvek kollission med Hamilton med flera nu senaste för unga förare som Maldonado, Grosjean, Perez och Koba.
Om du tycker att en spin på kvalet i Japan och att bli stängd av Alonso för stora misstag så tror jag inte du sett så mycket F1.. Alla experter är f ö överens om att det senare inte var Kimis fel, utan en racing incident, med lutan åt att om det var någons fel var det Alonsos. Det enda jag möjligen kan beskylla Kimi/Lotus för är att inte få till någon riktigt bländande insats sett till en hel helg. Tänk om bilen varit någon tiondel snabbare, eller Kimi kvalat några rutor högre i de rejs han kommit tvåa.. Men ändå grymt imponerad av hans comeback. Jämför med Schumi, sjufaldig mästare som efter tre år fortf inte är i närheten av Kimi sett till stabilitet, racecraft, pace och körskicklighet. Kimi är, tillsammans med Alonso, årets förare enligt mig. Båda har fått ur imponerande mängd poäng ur bilar som inte är snabbast. Båda visar extremt bra omdöme och pace när det gäller.
Säsongen är rolig, och svår att tippa. För bara några rejs sedan såg McL överlägsna ut. Nu är det RB. Om du frågar mig om RB kommer vara snabbast om två rejs vågar jag inte säga det..
Rejset i Korea var väl sådär tycker jag. Behållningen var ganska mycket Vergnes körning och Hulken. Men jag måste ge organisatörerna underkänt, gulflagg i nio varv på banans enda omkörningsställe..really? Sabbade ju rejset. Och tillråga på allt lossnar astruturfen. Katastrof. När man nu bygger en ny bana ute i ett träsk utan begränsningar, varför murarna så nära? Förra året fick de inte bort vattnet från banan, i år var det Rosbergs bil och en bit av en vinge. Dessutom att lägga depåingången vid apex på racing line, hur tänkte dom där?
Och ja, herregud vad McL sjabblar/har otur. Trodde faktiskt att Hamilton bara åkte och gnällde nu senaste, som han ibland tidigare gjort när saker inte går hans väg. Men krängningshämmaren bak var tydligen av. Och sen astroturfen som stallade diffusern. Och Koba/Button! Inte bra. Nu är Ferrari tvåa i konstruktörs-VM, mycket tack vare att Massa kommit igång (bara två år för sent).
Är också lite extra nöjd att jag för första gången nu ligger före Sverker i F1 Dream Team. :)