[OT] Den riktigt äkta happy-F1 tråden.

Fanns visst inte fler. :(

Fasen, ligger två lopp efter, hoppas på dålig väder så man kan titta ifatt. ;)

42Hz, har lite problem med dator/Internet-tillgång för tillfället. Det finns ett par bilder till, får se när jag kan fixa fram dem.
Orange, tyvärr ingen på Ferrari 312, tror jag. Minneskortet flippade ju tyvärr ut... :-(

Lite ytterligare ögongodis på tal om Matran. Usäkta kvallan på bilderna. De var ju så jävvla snabba.
Ögonen och öronen vittnar smärtsamt om att det var så mycket bättre förr...

Som någon upplyst förare kommenterade, det behövs inga regeländringar vart och varannat år. Bara V12:a, slicks och turbo. Hear, hear!

Bilagor

• IMG_1841.JPG
    IMG_1841.JPG
    54.3 KB · Besök: 45
  • IMG_1821.JPG
    IMG_1821.JPG
    72.8 KB · Besök: 39
  • IMG_1837.JPG
    IMG_1837.JPG
    71.8 KB · Besök: 41
  • IMG_1840.JPG
    IMG_1840.JPG
    74.5 KB · Besök: 46
Ja, jösses, nu har man sett Kanadas GP. Vad höll Hamilton på med? Lite väl het på gröten ut ur depån!

42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, jösses, nu har man sett Kanadas GP. Vad höll
> Hamilton på med? Lite väl het på gröten ut ur
> depån!

Du vet hur det är med engelsmän, han kollade väl på fel sida efter rödljuset :-D
Skämt & sidor så var det väl inte hans bästa dag i racingkarriären.

/putte

Hammilton har ju gjort rätt så stora rookiemisstag, men men. han får ju betala rätt mcyekt för dem så han bör ju lära sig....tapapde ju VM; förra året pågrund av det.

Hyfsat blött idag. Varför tog inte fler och körde extreme wets? Tjänar man 10 sek per varv har man tjänat in depåstoppet på två varv. Obegripligt av Ferrari..

Kul för barrichello iaf.

Såg just klart Silverstone, de engelska kommentatorerna var lika frågande, hade de bytt till extreme wet's hade de ju tjänat massor, obegripligt var ordet. Både Hamilton och Räikkönen hade ju en jäkla tur att de inte fastnade i någon gravel pit vid avåkningarna! Tur även att det inte skedde några alvarliga olyckor...

Synd att man inte kan se den brittiska sändningen live, vilken skillnad på bevakningen och kommentatorerna, så mycket bättre!

Nejdå, det är inte obegreipligt. Det rä som med alla regnrace. Man får chansa. antingen så komemr det torka och då hade mopnsumdäcket var -10 sek per varv eller så regnade det mer och då hade det varit rätt val.

Intermidietdäcken fungerar tydligen bättre när de är slitna om banan torkar upp än om de är nya. Därav det "konstiga valet av både ferrari och renault.

Dock imponerande av alonso och köra sama dcäk hela racet, Ett av dom få race där jag faktistk hejjade lite på honom.....men säg inte det till någon.

Och håller med 42, de engelska komentatorerna rä ju klart bättre. I monaco var de nere och snackade med förarna på startgridden precis innan race tex.

Om det är live eller inte skiter jag i. jag brukar cykla nrä loppen går ivf:)

42Hz skrev:
> Otäck F1-olycka! F1-accident!

Dendär var fan ltie väl gammal för att få några ligg min tråd...;)

Hur kan Lewis Hamilton bli straffad för att ha genat i chikanen i slutet av loppet? Han släppte ju förbi kimi så att han inte vann på missen. Fattar ingenting.

Galet spännade lopp idag! Grannarna funderade nog vad det var man skrek åt.. ;)

Hmm, måste kolla på upp, står det på f1.com?

Asch, jag missade ju det mesta av loppet. Kom dock in när det var 9 varv kvar och då hände det ju en del kan man säga :) Japps, det står på f1.com

Tycker nog att det var rätt.

Tror inte han gjorde det med flit men som det blev så tjänade han ju garanterat på att köra utanför banan. Hade han bromsat och lagt sig bakom kimi i kurvan hade han inte haft en chans att köra om som han gjorde nu. Han gav ju kimi en meter lr 2 men som det blev tjänade han ju på sin manöver utanför banan och det ska man ju inte få göra.

Sjukt spännande iaf, vart så glad när jag såg hamilton spinna för att sedan se kimi snurra :/ och sen dessutom krascha.. fasiken.

Borde alltid vara regn under en liten del av varje lopp, blir ju så galet spännande!

0range skrev:
> Ljudet... ljudet
> 1.6 liter och kompressor matad då får man en ljuvlig sång i motorn

ja fy faan vad det går emot för Kimi i år som 2006 i Mclaren bilen var skit och det syntes på resultaten sedan över till Ferrari och med lite vilja lyckades han äntligen få en titel men igår på SPA fyfaan vad arg jag blev när han rammade muren satans regn.

Men bra för Felipe som nu har chans att få en titel även han om han kan hålla nerverna i styr 8P upp om ens det emen Kimi 19poäng är en omöjlighet med den bil han haft i år.

ja ska bli intressant och se vem som tar titeln även om det inte blir en Finska mästare igen (attans)

kanske en brasse eller arrogant bortskämd britt

Klantigt av ferrari och mclaren. Synd att Massa kom vidare till Q3, det hade blivit riktigt roligt att se alla tre försöka köra upp sig.

Hoppas på ett delvist blött race imorgon. Då kan det bli hur bra som helst. :D

Yes, WUNDERKIND!! :)

Håller med, regnracen numera är underbara. Viva la brist på traction control..

Jag har Vettel som förare i mitt online-managerstall också, plockade bra med poäng nu.. =)

undra va fan det är med Kimis ferrari eller ferrari överhuvudtaget de är inte konurenns kraftiga för 5 öre just nu de blir från åkt av nästan alla se på Kimi 9 varv kvar då kommer farten bara så där 43 varv försent ungefär.

Nä ferrari får ta tumme ur rumpan och fixa bilarna annars kan de se sig efter mästerkpet i hamiltons pokalskåp

Håller med.

E väldigt konstigt att han så ofta blir så snabb i slutet på tävlingarna men saknar farten totalt under andra delar av loppet. Skumt! och trist. Vill verkligen inte att hamiltons pokalskåp ska ha ngt så fint i sig :/

Petri skrev:
> undra va fan det är med Kimis ferrari eller
> ferrari överhuvudtaget de är inte konurenns
> kraftiga för 5 öre just nu de blir från åkt av
> nästan alla se på Kimi 9 varv kvar då kommer
> farten bara så där 43 varv försent ungefär.
>
> Nä ferrari får ta tumme ur rumpan och fixa
> bilarna annars kan de se sig efter mästerkpet i
> hamiltons pokalskåp

de får väll köra 43 varv innan då :D borde lösa problemet :D

Hur länge ska det dröja innan man anser att lollipop mannen gjorde ett bättre jobb än det datorstyrda som används nu vid depåstoppen ?

Fin snabel det där!

Ferrari gick tillbaka till klassisk lollipop på de sista depåstoppen.

Man ju nu i efterhand kan man konstatera att Massa inte klarar av att kör F1 om det inte är i ledning.

Senast redigerad av en moderator:
ja vete fan vad finnen håller på med han vet vi vet att han är bättre än så här hela säsongen påminner om MClaren tiden opålitlig bil saker som pajade osv.

nä kimi får komma igen nästa säsong hoppas bara Ferrari får ihop det dessa 2 säsonge måste vara de sämsta ferrari haft på bra länge

Så då var den säsongen förstörd. Viasat spårar ur helt och tar bort live sändningarna från TV6 och flyttar allt till betalkanalerna.

Så nu till det viktiga, hur ser man detta på ett bra sätt från nätet?
myp2p funkar väl rätt bra, men jag har personligen inte användt det.
Finns det mer sånna bra tjänster?
Det bästa skulle ju vara om någon kunde streama ut den svenska variantern någonstans.

Med happys samplade tankekraft så borde detta gå att lösa :)

Tillbaka
Topp