[OT] Den riktigt äkta happy-F1 tråden.

Läste också det, suger hårt, man vill ju de det live.

Annars är de brittiska utsändningarna några hunrda procent bättre än den svenska om man tankar hem senare.

Otroligt kass att viasat flyttar F1 till betalkanal. Först från TV3 till TV6, nu från TV6 till betalkanal. Vad blir viasats nästa brillianta drag, endast visa F1 på månen?

Problemet med torrents är ju att man hamnnar långt efter live.
Nu vet jag inte hur bra racing underground funkar.
Men andra torrents jag testat så har man inte fått ner filen förän vid 22-24 tiden på kvällen om racet går vid 14. Man orkar ju inte sitta uppe till 2 på natten, så då blir det ju till att se dagen efter, det är inte bra...

myp2p (typ sopcast och liknande tjänster samlat) sänder ju iaf live. Fast på bekostnad av kvalitet.

TV6 - motor

Träning och kval visas på 'vanliga' 6:an, loppen kostar. Sverige blir ett "F1 U-land". :(

cjmax skrev:
-------------------------------------------------------
> TV6 - Motor, va i helvete e de, har jag aldrig
> hört talas om, sorry Orange, den kanalen har inte
> ens jag...
>
>
> /CJ

Lika bra du stannar där du är då.

Undrar om man kan få nån sportkrog att visa de två sista loppen.
Malaysia ska nog gå bra men att få nått ställe att öppna(eller låta bli att stänga) för Interlagos blir nog knivigare

WTF! Sportkrog låter bra, jag är på.

Ni får joina in i managerspelet till nästa år, 5 euro kostar det och det höjer faktiskt intresset ytterligare en notch. Man väljer 2 förare, ett chassi och en motor för en startbudget. får sen mer pengar för vad dessa kör in, ja ni fattar poängen. Dessutom kan man vinna en riktig provkörning, vip biljetter etc även om detta inte är varför man gör det.

Just nu har jag Hamilton, Vettel, Ferrari och ska byta andrastallet till Renault. Fattas lite för att få Toyota inför deras hemmabana. Körde Williams förra banan då Rosberg brukar vara vass på stadsbanor o det lönade sig.

Vi kan ha en happy-subliga till nästa år.

www.gpupdatemanager.net

Men vad i HELVETE! Från 200.000 tittare till ... 200 ?
Men vid närmare eftertanke kanske det spelar liten roll. Jag har de senaste två åren spelat in på video eller laddat från RU eller Pirahna... RU som nämndes ovan är snabbt, brukar ladda ner på 30min via en 8mbits uppkoppling.

jag pratade med comhem nyss vad jag förstod är att viasat sport 1,2,3 byter namn till motorsport osv.

så det är vanliga viasat sport under andra namn så länge m,an har viasat sport paketet eller viasat guld så ska det gå att se F1.

Men det är ju så idiotiskt gjort att ta bort det för en stor del av svenska folket som är intresserad.

buu viasat

Inte nog med det. De bryter redan nu, sista två loppen hamnar på betalkanalen. Där dog det intresset, kan inte ens få den kanalen med boxer. Pissf***or.

Sjukt spännande upplösning på säsongen dock, bortsett från kanaldravlet då.

Vare sig Hamilton eller Massa verkar kunna bete sig nu. Kul att se att Alonso, Kubica och Raikkonen är hungriga där bakom. Tror dessa tre kommer ta mer p än både massa och hamilton de sista två rejsen. Detta kommer nog avgöras i Brasilien i år igen!

tar inte hammy eller massa detta gör kubica mest troligt för även om massa och hamilton blir utna poäng de sista racen så når Kimi inte upp och förbi hammy.
83P kan Räikkönen få max hamilton har 84.

jag tror Kimi kunde nått andra position om inte för den första kurvan där Kovalainen mest troligt skada hans Ferrari

andra position? du menar i loppet då lr? Tror inte bilen var särskilt påverkad av första kurvan fadäsen, däremot drabbades han ju garanterat av att ligga 7 (lr vad det nu va) istället för 1a ut ur första sväng.

Lite väl bra att ha snabbaste varv förutom massa med en skadad bil.

Ett framsteg för mänskligheten!
Även om 2009 års säsong fortfarande är körd...
men men, man får glädjas av det lilla :)

Cad jag tycker är mest anmärkningsvärt är nog att en av mina trådar ligger på första sidan efter 2,5 år!!

Vem hade vågat ana det..=D

ja Hamilton eller MAssa det är frågan det, Kimi får rikta sig på 2009 men Ferrari vad fasen har hänt med de, de är ju knappt konkurrens kraftiga snarae mittemellan nånstans.
Nå Ferrai får skärpa sig om de ska ha några fler mästerskap och hoppas deras bil för 2009 passar Kimi bättre denna årets bil har ju inte funkat alls för Kimi.

Men han har ju ett mästerskap hoppas han får en andra innan han lägger av vilket skulle bli efter 2009 men nu kanske 2010 då.

Men Go Kimi kanske kan han knipa 3 plats i totalen men då ska Kubica inte få mer poäng men Kimi lär väl bli 4:a.....Vema hade trott det om dörra årets mästare?

Men hade han bara tagit sig i mål i singapore samt viunnit på Spa så kanke saker o ting hade sett annorlunda ut. Men verkar som hans otur från MClaren förföljer honom...damn it

D:

nåja ny säsong nya hopp mera KImi :)

tror det är kört för massa. räcker för hamilton att ta sig in top5. o där är han om han inte tabbar sig som han kan göra ibland. men krävs ju även då att massa vinner, vilket inte alls är säkert.

ferrari har varit "svaga" i år, i alla fall i förhållande till tidigare år. de startar helt enkelt för dåligt.

Varken svaga eller "svaga" skulle jag inte kalla dem. De leder VM. McLaren tog 42 poäng på de 5 inledande loppen, Ferrari tog 63!

Annars har såväl McLaren som Ferrari tagit poäng i nästan samtliga lopp, med undantag för Canada och Japan för McLaren och Singapore för Ferrari.

1 Ferrari 156
2 McLaren-Mercedes 145
3 BMW Sauber 135
4 Renault 72

Jensen skrev:
> ferrari har varit "svaga" i år, i alla fall i
> förhållande till tidigare år. de startar helt
> enkelt för dåligt.

Sam skrev:
> Varken svaga eller "svaga" skulle jag inte kalla
> dem. De leder VM. McLaren tog 42 poäng på de 5
> inledande loppen, Ferrari tog 63!
>
> Annars har såväl McLaren som Ferrari tagit
> poäng i nästan samtliga lopp, med undantag för
> Canada och Japan för McLaren och Singapore för
> Ferrari.
>
>
> 1 Ferrari 156
> 2 McLaren-Mercedes 145
> 3 BMW Sauber 135
> 4 Renault 72
>
>
> Jensen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ferrari har varit "svaga" i år, i alla fall i
> > förhållande till tidigare år. de startar
> helt
> > enkelt för dåligt.

allt är relativt. sett till hur de kört tidigare år så är väll deras nuvarande säsong inte så bra.

Riktigt tråkigt och händelselöst.

Kul att Kimi och Alonso fått nytändning och hittat formen på slutet iaf. Nån mer än jag som tycker att själva titelstriden är ganska tråkig i år på nåt sätt..? Massa är ju liksom inte vass nog att vinna av egen maskin, och lewis har inte nerverna i kontroll. Synd som fan att Kimi haft sin svacka och att BMW inte satsat mer på utveckling av bilen under säsongen så Kubica tappat successivt.

Hoppas på Kimi, Kubica och Alonso i titelfajt 2009!

verkligen, här spenderade man 3 timmar med att ladda ner det mest trista f1 loppet jag ngnsin skådat!
Suck, och kan kimi ta och trycka ner den där högerfoten!! (de använder väl fortfarande fötterna?? :D)

Westman skrev:
> Massa är ju liksom inte
> vass nog att vinna av egen maskin,

Fast å andra sidan, om inte bilen gett gått sönder i säker ledning i Ungers GP
samt teamets fel i depån i Singapore så hade Massa suttit med VM-buklan redan nu, och inget av de två hade ju med Massas förmåga att göra iaf.

cjmax skrev:
> Sådär ja, nu har man Viasat Motor där hemma...

Vilken tid kan man komma och kolla? ;)

cjmax skrev:
> Sådär ja, nu har man Viasat Motor där hemma...
> :-)
>
>
> /CJ

Woohoo.
Bara att fylla kylskåpet med öl inför söndagens lopp :P

Tillbaka
Topp