[OT] Det borde finnas en separat del för OT

Försöker kolla på forum för home assistant nu och de har både kategorier och taggar. Väldigt svårnavigerat än så länge.
Kan tro det. Jag har uppfattat att ansvariga bakom forumet på happy under åren har utgått ganska mycket från principen att ”inte laga det som inte är trasigt”. Därav ett väl fungerande forum som under åren har fått underkasta sig små justeringar när det har börjat lukta trasigheter.

Den som är tillräckligt gammal minns kanske sajter som Passagen och Torget. Webtjänster med gigantiska budgeter som försökte kategorisera internet (eller www som det kallades då). Man kan ju undra varför inte de finns kvar…

Biltema har ju i alla fall koll på det här med kategorier

Screenshot_20250113-151319.png

Det är säkert lätt för er som kan kategoriteori. Grupphomomorfismer kan ni väl ändå hålla på med nån annan stans säger jag.

Det är säkert lätt för er som kan kategoriteori. Grupphomomorfismer kan ni väl ändå hålla på med nån annan stans säger jag.
Något säger mig att ett krav på kunskaper i kategoriteori lär vara ett ännu effektivare sätt att döda forumet än att införa några kategorier.

Alternativt skulle ju kunskapsnivån inom detta område snabbt höjas dramatiskt på forumet. Jag är dock pessimistisk.

Något säger mig att ett krav på kunskaper i kategoriteori lär vara ett ännu effektivare sätt att döda forumet än att införa några kategorier.

Alternativt skulle ju kunskapsnivån inom detta område snabbt höjas dramatiskt på forumet. Jag är dock pessimistisk.
Jag tänkte först att kategoriteori bara är ett nödvändigt villkor för kategorisering av forumet, men man blir ju lite sugen på ha ett litet kunskapstest varje inloggning. Kunskapsnivån måste hållas.

Tillbaka
Topp