[OT] Det borde finnas en separat del för OT

Är kategoristerna igång igen? De brukar sticka upp sina trynen nån gång per år.
Att det är mycket OT nu är väl helt enkelt för att vi är mitt i off season. När säsongen drar igång framåt våren blir det säkert annat. Och gör det inte det är det ju bara att hoppa över OT-trådarna, precis som man hoppar över de diskussioner i vardagsrummet som inte intresserar en.

Jag lägger till den här tråden.

Fast å andra sidan hade det väl inte skadat med en katerogi som heter just OT, det har ju flera andra forum.
Om du går in på forum-listan så har du ju redan den uppdelningen:
Screenshot 2025-01-01 103514.png

En gång i forntiden så skrev jag ett greasemonkey-script som skapade en egen ot-kategori. Men jag vet inte var det finns och det skulle säkert inte fungera nuförtiden.
Men det borde gå fint att göra om hyfsat lätt.
Seså chop chop.

Om du går in på forum-listan så har du ju redan den uppdelningen:
Visa bilaga 745262
Detta tycker jag är det larvigaste som hänt i Happys historia. Var det för att en minoritet på Happy hatade elcyklar men gjorde så mycket väsen av sig så det blev enklare för moderatorerna att göra på detta sätt? Isåfall har jag förståelse för det.
Jag är helt ointresserad av att läsa om pendling, landsväg och gravel cykling. Men det finns ju en ignorera funktion som jag använder flitigt.

När mer än hälften av nya inlägg är OT trådar vore det bra om dessa låg i en egen avdelning
Håller med.
Jag har kommit på en bra idé som kanske kan utveckla detta forum lite.
Eftersom jag är ute efter en ny pump skulle det vara bra om forumet även hade kategorier för det.
En lösning skulle kunna vara kategorier i stil med:
/Tillbehör/Pumpar/Landsväg/
Under detta skulle man kunna lägga ett flertal kategorier baserat på de egenskaper man skriver om, t ex vikt, längd, ventiltyp och maxtryck.
Då skulle det vara plättlätt att hitta.

Detta tycker jag är det larvigaste som hänt i Happys historia. Var det för att en minoritet på Happy hatade elcyklar men gjorde så mycket väsen av sig så det blev enklare för moderatorerna att göra på detta sätt? Isåfall har jag förståelse för det.
Jag är helt ointresserad av att läsa om pendling, landsväg och gravel cykling. Men det finns ju en ignorera funktion som jag använder flitigt.
Det finns ju helt uppenbart även möjlighet att inte öppna och läsa trådar som lika uppenbart inte är av intresse för den likaså ointresserade läsaren.
Att det ska va så besvärligt att sålla. Visst är det synd om människan. 😊

Håller med.
Eftersom jag är ute efter en ny pump skulle det vara bra om forumet även hade kategorier för det.
Under detta skulle man kunna lägga ett flertal kategorier baserat på de egenskaper man skriver om, t ex vikt, längd, ventiltyp och maxtryck.
Precis, och ingen risk att man råkar se nån tråd där man faktiskt skulle kunna bidra med nåt, utan man kan direkt gå in och hitta exakt den info man söker.

Håller med.
Skulle man inte kunna lösa det med nån sorts sökfunktion? Det vore kanon!

Var du med när det infördes hade du förstått. Det var inte vackert.

Vi behöver en Fråga om var är frågan-frågetråd!

För att nu komma till avslut, det finns en grupp (det finns de facto tre grupper med samma namn) på Facebook där stort sett alla frågor som här avhandlas samt även en del av de övriga som uppkommer, skulle platsa bättre än här.

Så sätt igång!
Boomer.
Vi ungdomar använder inte fejjan. 😝

Om man nu måste kategorisera så skulle det vara lysande att ha en för MTB och en för lvg, gravel, pendling, och kanske en OT

Tillbaka
Topp