[OT] DHL->PostNord avi?

SafeSurfer

Aktiv medlem
[OT] DHL->PostNord avi?
Hej,
Jag har problem med mitt postombud. Då jag beställt paket från Tyskland så skickas det med dhl men levereras i sverige med postnord. Jag får spårningsnummer och det funkar utmärkt att spåra paketet på postens hemsida. Problemet är att mitt postombud vill inte lämna ut paketet utan att jag har en avi eller ett löpnummer. Problemet är att jag inte brukar få någon avi i brevlådan eller något löpnummer till telefon eller mail. Då jag pratat med posten så säger det att det ska fungera med enbart spårningsnumret.

Brukar ni få någon avi i brevlådan och i så fall hur långt efter att paketet levererats till ombud?

frause

Aktiv medlem
[OT] DHL->PostNord avi?
Löpnumret är väl bara de sista fyra siffrorna i Postnords spårningsnummer? Det brukar alltid räcka för mig när jag hämtar ut på lokala ICA. Översättning från DHL:s nummer kan man numera få via postnords spårningssida, förr var man tvungen att ringa och be snällt under kontorstid.

Avier vet jag inte ens om jag har fått några på senaste tiden.

EDIT: Har du problem med att ditt ombud inte lämnar ut paket, tycker jag förresten att du ska klaga hos Postnord.

Senast ändrad:

geologen

Aktiv medlem
[OT] DHL->PostNord avi?
Jag får inte alltid avi, och det har alltid gått fint att hämta ut med de paketspårningsnummer jag brukar få. Gå dit en annan tid på dygnet så att du träffar på nån vettigare i personalen.

h.g.j

Aktiv medlem
[OT] DHL->PostNord avi?
frause skrev:
-------------------------------------------------------
> Löpnumret är väl bara de sista fyra siffrorna i Postnords spårningsnummer?

+1 De fyra siffrorna i SMS avierna (löpnumret) är som sagt de sista fyra ur spårningsnumret. Så finns paketet inne enl spårningen kan du ju bara låtsas läsa dom ur ett sms, eller i värsta fall lämna över en utskrift från spårningssidan, eller ta fram den på telefonen. Duger inte det så är det knas på andra sidan disken.

SafeSurfer

Aktiv medlem
[OT] DHL->PostNord avi?
Tack för svaren nu vet jag att man inte alltid får avi!

Detta är andra gången det händer, förra gången så ringde jag posten som sa att ombudet skulle lämna ut mot sändningsnumret och om de var osäkra skulle de ringa supporten. Mitt ombud ville trots att jag berättade om vilken info postens kundtjänst gett mig inte ringa till supporten själv utan sa att detta var kundens uppgift, men supporten ska ombudet ringa om de är osäkra på reglerna jag hade ju redan frågat kundtjänst. Efter massa tjat testade de att söka i sin terminal efter paketet men skrev fel siffror då jag bad om att få prova själv så fanns paketet registrerat, så fick jag det till slut. Men nu är det samma visa igen, jag vill inte stå och skälla på dem om jag inte är helt säker på att jag har rätt men om de fortfarande inte vill ta reda på hur de ska sköta sitt jobb så ska jag lämna in ett klagomål till posten. Frågade faktiskt postens ombud som ringde för hemleverans då jag var på jobbet om det räckte med sändningsnumret för att hämta ut hos mitt ombud dagen efter och fick svaret att det skulle räcka.

Senast ändrad:
Topp