[OT] Djurplågeri!

[OT] Djurplågeri!
Jag kan inte påminna mig att jag sagt varken det ena eller det andra i ämnet så du har rimligen inget faktaunderlag för att tro vare sig det ena eller det andra angående vad jag sett eller inte sett.

Vidare, om du menar att man är en "förövare" i alla hemskheter som man inte kommenterar har nog samtliga, du inkluderat, ett mkt digert jobb att göra.
Jag ställde en enkel fråga! Var den för svår att besvara?

[OT] Djurplågeri!
Tänk att bland dessa svar på denna tråden, finns inte minsta självkritik, om att man som konsument har ett ansvar, för det lidande man orsakar!

Var detta endast en from förhoppning?
Uppenbarligen inte hos dig heller eftersom du fortfarande lever och frodas. Bästa lösningen för miljön och djuren på jorden vore helt klart att lägga sig ner och bara dö. Att det ska vara så svårt för alla aktivister att förstå!
Tro inte att någon som äter växtbaserat kommer undan när jag börjar moralpredika. Där kan vi snacka om att ta död på oskyldiga djur. Alla begriper att det måste till någon form av transporter om de som valt att leva i Stockholm och andra större städer ska få sin föda levererad. Titta på fronten på en lastbil en ljummen sommardag så förstår du hur ofantligt många som får sätta livet till vid varje transport. För att inte tala om hur många som dräps av gifter eller får sina livsmiljöer förstörda av monokulturer där växterna står på rader för att sedan skövlas.

[OT] Djurplågeri!
Mycket män utan empati i tråden som tycker det är fräckt och coolt att döda djur och trycka ner de som uppenbarligen har mycket empati och försöker få jorden till en trevligare plats. Ett tecken på vilka korkskallar som uppenbarligen finns även i detta forum såsom andra. Män är 99% överenpresenterade med dessa tonårsfasoner. Få har lämnat 14åriga "coolt att trycka ner andra", stadiet och såklart har de ingen förmåga att argumentera för sin sak...

[OT] Djurplågeri!
Förstår att jmf kan verka svår, PJF). Men om du betraktar vår art som männikskor, stående över alla andra arter. kan du gå tillbaka 1000år och se hur minoriteter behandlats på vår planet genom historien. Då skulle du upptäcka att problemet knappast är fokuserat till 1900talet. Koncentration = Ansamling.
Fö är jag 100% ateist, så jag behöver absolut inte bikta mig!

Vi kan föra debatten om detta någon annanstans.

Men nu handlar den här tråden inte om detta. Som du säkert själv kan läsa!
Nu är vi här.
Du anser alltså att Treblinka och Ingelstad kalkon är samma sak?

Du är troende, även om du inte märkt det själv.

[OT] Djurplågeri!
Mycket män utan empati i tråden som tycker det är fräckt och coolt att döda djur och trycka ner de som uppenbarligen har mycket empati och försöker få jorden till en trevligare plats. Ett tecken på vilka korkskallar som uppenbarligen finns även i detta forum såsom andra. Män är 99% överenpresenterade med dessa tonårsfasoner. Få har lämnat 14åriga "coolt att trycka ner andra", stadiet och såklart har de ingen förmåga att argumentera för sin sak...
Finns verkligen data på könstillhörighet på alla som svarat i tråden tillgänglig? Eller baserar du din slutsats på fördomar?

[OT] Djurplågeri!
Som vanligt Gorans, är jag besviken på ditt svar. Du hade chansen att svara på frågan. Men du valde att gå till attack. Inget ont i det. Jag förväntade mig inget annat. Men det känns ändå nedslående...

[OT] Djurplågeri!
De som verkligen vill göra jorden bättre gör det bäst genom att lägga sig ner och dö. Men nä, det vet vi ju att dessa aktivister aldrig haft en tanke på utan de fortsätter med sina ”trycka ner andra” fasoner.

Flera i tråden har svarat att de jagar eller föder upp och slaktar djur men ingen har sagt något om att det är fräckt och coolt.

[OT] Djurplågeri!
Nu är vi här.
Du anser alltså att Treblinka och Ingelstad kalkon är samma sak?

Du är troende, även om du inte märkt det själv.
Försök nu "PJF". Att inta en nyanserad hållning i den här tråden. Den här tråden handlar inte om människors lidande i Nazistiska koncentrationsläger och förintelsen. Utan om den brutala djurhållningen som pågår i världen idag.

Det finn 10.000 tals trådar kring dessa fruktansvärda händelser som hände under nazitiden. Stöder till 100% alla initiativ så att detta aldrig mer skall upprepas... Men detta är ett litet forum. Och nu är det inte förintelsen vi diskuterar här!

[OT] Djurplågeri!
Sverige har väl ändå ganska strikta regler när det gäller djurhållning osv. Så TS är som vanligt helt fel ute att skylla på snella & oskyldiga Happyiter som äter smarrig kyckling. Slipa knivarna och attackera dom som gör regler istället.

Sååå jobbigt med djurrättsTalibaner !
Vad är en djurrättstaliban? Är det alla som, likt mig, äter kaninmat, eller är det mer hard-core djurrättsaktivister du syftar på?

[OT] Djurplågeri!
Som vanligt Gorans, är jag besviken på ditt svar. Du hade chansen att svara på frågan. Men du valde att gå till attack. Inget ont i det. Jag förväntade mig inget annat. Men det känns ändå nedslående...
Jag beskrev att jag, genom det avslutande tillägget, uppfattade ditt inlägg som allt annat än en enkel fråga. Det är ingen attack.

F.ö. utnyttjar jag min rättighet att inte uttala mig i sakfrågan. Jag föreslår att du respekterar detta och förstår att jag i och med detta vare sig tar ställning för eller emot någonting eller säger något om vad jag gjort eller inte gjort.

[OT] Djurplågeri!
Mitt problem med djurrättare började i miljörörelsen. Dom satte etik över ekologi. Lidande för enskilda individer över ekosystem.
Noll förståelse för kultur och kulturhistoria. Jorden är en trevligare plats om folk får lov att leva som dom vill, och i många fall gjort väldigt länge. Det är ofta dessutom betydligt bättre för miljön och kringliggande biotoper. Hyckleriet i att börja tala om minoriteter när man hatar hur minoriteter som lever till stor del på animalisk föda/djuruppfödning lever sina liv.
Som nollorna som släppte ut minkar, dom var inte det minsta bättre än minkfarmarna. Hade dom menat allvar med att dom ville få annat än uppmärksamhet, så hade dom bränt upp farmerna med minkar. Och även om de flesta av minkarna dog inom ett dygn, så innebär några ton kadaver(En mink väger typ 1kg, så 10 000st blir tio ton) en rubbbning i ekosystemet. Skulle bli ett skapligt liv om nån dumpade 10-12 kokadaver.
Och deras hyllande av växtätande som helt bortser från transporter, hur odling bedrivs, hur kläder mm utan animaliska beståndsdelar framställs osv.

Så ja, jag har väldigt mycket mer respekt för de som kan döda djur, än de som försvarar sitt käkande av mexikanska avokados.
Sen antar jag att du inte stött på machodjurrättare. Och det är bra, för jobbigare människor finns inte. Helvete vad länge folk kan prata om veganska styrketräningstillskott och vara aggressiv mot folk för att dom har en avvikande uppfattning om saker.

[OT] Djurplågeri!
Försök nu "PJF". Att inta en nyanserad hållning i den här tråden. Den här tråden handlar inte om människors lidande i Nazistiska koncentrationsläger och förintelsen. Utan om den brutala djurhållningen som pågår i världen idag.

Det finn 10.000 tals trådar kring dessa fruktansvärda händelser som hände under nazitiden. Stöder till 100% alla initiativ så att detta aldrig mer skall upprepas... Men detta är ett litet forum. Och nu är det inte förintelsen vi diskuterar här!
Tänker du fortsätta kalla djuruppfödning för koncentrationsläger, eller tänker du nyansera dig?

[OT] Djurplågeri!
Om du inte vill uttala dig i frågorna kring djurplågeri. varför skriver du då i den här tråden?

Har nu här på tråden blivit kallad Taliban, Miljödåre, Aktivist, senast fel i Huvudet via meddelande. Det är bara att läsa innantill!

Varför då dessa epitet, när allt endast handlar om att belysa om hur våra bevingade vänner, får tillbringa sina korta liv?
Frågan är inte alldeles enkel att besvara. Men helt klart handlar det om en osund MACHO-kultur, som aldrig tål att ifrågasättas för sin livstil. Beklagar detta djupt. Detta efs det trots allt handlar om ett forum för cyklister.

[OT] Djurplågeri!
Om du inte vill uttala dig i frågorna kring djurplågeri. varför skriver du då i den här tråden?

Har nu här på tråden blivit kallad Taliban, Miljödåre, Aktivist, senast fel i Huvudet via meddelande. Det är bara att läsa innantill!

Varför då dessa epitet, när allt endast handlar om att belysa om hur våra bevingade vänner, får tillbringa sina korta liv?
Frågan är inte alldeles enkel att besvara. Men helt klart handlar det om en osund MACHO-kultur, som aldrig tål att ifrågasättas för sin livstil. Beklagar detta djupt. Detta efs det trots allt handlar om ett forum för cyklister.
Och våra bevingade vänner som avlutar sitt liv i fronten på en lastbil som fraktar mat till affären? Vem ifrågasätter livsstilen som leder till deras död? Och är det bara coola machogubbar som äter maten som fraktades på mördarlastbilen?

[OT] Djurplågeri!
Inte alls! Vill du bidra till det ursinniga djurplågeriet, som våra befjädrade vänner får uppleva, under deras korta livstid. Är det helt upp till dig!
Uppskattar att du som första person på den här tråden, öppet går ut och ger ditt stöd, för denna groteska hantering...

[OT] Djurplågeri!
Tänk att bland dessa svar på denna tråden, finns inte minsta självkritik, om att man som konsument har ett ansvar, för det lidande man orsakar!
Normalt helt rationella och moraliska människor blir irrationella när man pratar om industriell djurhållning för mat. De betalar hutlöst för hundens försäkring och vårdar minsta lilla åkomma medan kycklingarna och grisarna de äter lider svårt.

[OT] Djurplågeri!
Vi är ju på sidan 3 i en OT-tråd. Fullt rimligt att diskussionen styrt in på nazism. Det är väl nästan en av internets grundlagar?
Trådstartaren började prata om koncentrationsläger redan på sidan 2. Och eftersom extremhöger är relativt vanligt inom djurrätt, så är det inte så konstigt.
Normalt helt rationella och moraliska människor blir irrationella när man pratar om industriell djurhållning för mat. De betalar hutlöst för hundens försäkring och vårdar minsta lilla åkomma medan kycklingarna och grisarna de äter lider svårt.
Förmänskligandet av djur är lika märkligt hos husdjursägare som hos djurrättare. Men det är mycket bättre att folk har försäkringar än att dom börjar med insamlingar.

[OT] Djurplågeri!
mycke diskutioner om djurplågande men inte sett speciellt mycke om tex sojan negativa påverkan av natur o mänsklighet https://www.naturskyddsforeningen.se/artiklar/soja-allt-du-behover-veta/

ja säger inte att de ena är värre än de andra jag äter animaliska produkter kommer själv aldrig bli vegan eller vegetarian. respekterar dom som gjort sitt val oavsett "läger"

de ja dock kan blir less på är när tex veganer glorifierar sitt synsätt och vägrar diskutera förhållanden för framställning och tillverkning av veganska produkter som tex soja eller tex vegansk importerad mat transporteras med samma flyg som all annan importerad mat och bidrar så ledes till den smutsiga industriella verksamheten

att bara äta närproducerat är givet de bästa men de skulle inte bli speciellt varierande kost oavsett om man e köttätare eller vegan

[OT] Djurplågeri!
Regnskogar skövlas. Detta pga av ett enormt behov av sojabönor. Så långt verkar alla vara överens.

Men märk då väl att 90% av sojaproduktionen i Sydamerika, företrädelsevis Brasilien går till djurfoder!

Det är anmärkningsvärt att så många inlägg på den här tråden verkar vara helt empatibefriade. Detta utan att ens beröra ämnet, som den här diskussionen handlar om. Nämligen djurplågeri!

Det finns ett gammalt uttryck som lyder så här: Hur människor är i ett land. Visar sig i hur dom behandlar sina djur.

[OT] Djurplågeri!
Snälla "ooms"! Det skulle vara fantastiskt om du på detta forum, kunde skriva, åtminstone 1 vettigt inlägg. Helst då något som korrelerar till ämnet du väljer att kommentera!

Är detta en utopisk förhoppning?

[OT] Djurplågeri!

Var detta endast en from förhoppning?
Du trollar bara.

Du svarar inte på frågor och du läser inte de inlägg som svarar på ditt syfte med tråden. Alla som på riktigt bidragit med lösningar på det problem du vill lyfta har du ignorerat. Men du är snabb att hugga på de som blivit provocerade. Min gissning är att du inte ville ha en diskussion om förbättring för kycklingar, utan du vill vara martyr i ett internetgräl.

Det blir en block på dig nu.

Senast ändrad:
[OT] Djurplågeri!
Hm Syftet med tråden var att belysa det djurplågeri som försigår. Tråkigt att du missat detta. Om du blockat mej, blir ingen gladare än jag. Då slipper jag åtminstone bemöta rena påhopp.

Kan du svara på vilka frågor jag inte svarat på? Har läst igenom tråden och har inte hittat något annat än påståenden, om ens det!

Varsågod. Ställ en fråga om djurplågeri ang fjäderfäfabriker, så skall jag mer än gärna svara...

[OT] Djurplågeri!
F4FCBD48-A8BB-465C-98CC-F8B14E141F9D.webp

[OT] Djurplågeri!
Det industriella sättet att odla mat på har också gjort att vi kommit ifrån den malthusianska fällan och nu kan föda en mycket större befolkning än tidigare. Det är positivt. Lätt att klaga på att jorden utarmas, men alternativet (i alla fall som det såg ut förr) är väl ändå värre? Svält och elände.

Nu pratar jag inte om de sjuka mängder djur som måste födas upp för att människor i västvärlden ska trycka i sig lika sjuka mängder kött, utan om produktion av andra typer av livsmedel.

Vill också påpeka att det alltid går att fördela jordens skatter betydligt mer jämlikt än i dag. Det skulle alla bortsett från de superrika tjäna på.

[OT] Djurplågeri!
Du trollar bara.

Du svarar inte på frågor och du läser inte de inlägg som svarar på ditt syfte med tråden. Alla som på riktigt bidragit med lösningar på det problem du vill lyfta har du ignorerat. Men du är snabb att hugga på de som blivit provocerade. Min gissning är att du inte ville ha en diskussion om förbättring för kycklingar, utan du vill vara martyr i ett internetgräl.

Det blir en block på dig nu.

Bra sammanfattning av tråden.

[OT] Djurplågeri!
Jag tycker inte det är fräckt och coolt att döda djur men jag tycker det är väldigt gott att tugga i mig delarna ifall någon annan hjälp till med det förstnämda, även om det inte gjorts pga att det var fräckt eller coolt.
När jag tänker efter så är det inte en faktor i kostcirkeln för min del.
Livet startade som encellig liv för 4 miljarder år sedan på den här planeten. Med tiden har naturen kommit underfund med att vinnande sättet för arters välbefinnande är att vi skall äta varandra.
Den fighten tänker jag inte ta. Bara för att både jorden och jag är medelålders behöver inte fighten vara rättvis...

Senast ändrad:
[OT] Djurplågeri!
Hm... Trodde i min enfald att det skulle finnas utrymme för empati för andra varelsers helt onödiga lidande.
Men där bedrog jag mig. Att skapa utrymme för empati, kräver att man själv är utrustad med denna förmåga.

Tar man vetenskapliga fakta, som personangrepp mot den egna integriteten, är nog inte mycket att göra.

Den här tråden skapades för att belysa fakta, för dom personer som är ovetande om hur verkligheten ser ut.

Fråga: Hur många av er, som reagerar med aggressivitet, på den här tråden. Har sett hur "Chickenugget" produceras och ändå ger sitt godkännande med tystnad.

Uno Non Peto Est Imposible!

[OT] Djurplågeri!
Jag är glad över detta inlägg ifrån "ooms". Detta visar alla på den "Nätkultur", som uppträder i alla i forum internationellt. Varför. Ja, tyvärr har jag inget svar att ge. men tre kriterium krävs:

1. Personen ifråga har aldrig något eget tema.
2. Personen försöker alltid hitta allierade.
3. Ämnet saknar alltid betydelse.

Tråkigt att vi har fått in detta på Happy.

[OT] Djurplågeri!
Hm... Trodde i min enfald att det skulle finnas utrymme för empati för andra varelsers helt onödiga lidande.
Men där bedrog jag mig. Att skapa utrymme för empati, kräver att man själv är utrustad med denna förmåga.

Tar man vetenskapliga fakta, som personangrepp mot den egna integriteten, är nog inte mycket att göra.

Den här tråden skapades för att belysa fakta, för dom personer som är ovetande om hur verkligheten ser ut.

Fråga: Hur många av er, som reagerar med aggressivitet, på den här tråden. Har sett hur "Chickenugget" produceras och ändå ger sitt godkännande med tystnad.

Uno Non Peto Est Imposible!
Zure ama-hizkuntzan ondo adierazten ez zarenean distira egin nahian latina erabiltzea ez da guztiz gomendagarria.

[OT] Djurplågeri!
Den här videon tar död på en hel del myter som ”lokalt kött släpper ut mindre än transporterade grönsaker från andra sidan jorden mm”.

Lättförstådd, saklig och bygger på forskning (inte ”forskning” som beställts på uppdrag av matindustrin för att få saker att se bättre ut). Sen ändras forskning med tiden, ligger i dess natur. Mig veterligen inga större förändringar sen videon släpptes, dom släpper uppdateringar med jämna mellanrum då deras plattform används för undervisning.

Vill dock varna för starka intryck då det är mycket fakta, inte teorier från provstyckare på Facebook.

[OT] Djurplågeri!
Mums, kyckling är smarrigt. Annars brukar jag ofta käka pytt på utrotningshotade arter, eller kanske billiga apor som blivit över från något zoo !

[OT] Djurplågeri!
Hur gammal är du? Du ser förvisso lite sleten ut på bilden, men de puerila provokationerna kommer direkt från årskurs sju. 😂

Va inte så hård mot hen.

Folk med sånna personlighetsdrag mår ofta dåligt och/eller har andra problem dom inte kommer till rätta med. Kan vara trasig uppväxt, missbruk, dålig självkänsla eller helt enkelt tappat livslusten.

[OT] Djurplågeri!
@Koltrasten, Vi behöver djur för att äta mat. Människan är just nu det smartaste på jorden annars hade några andra arter ätit oss?? :D absolut ska inte djuren lida i onödan, men att på ett så lindrigt och minst plågsamt sätt avliva djur för att tillhanda föda är ju kanon!

Så att tro att dina inlägg i forum etc kommer göra någon skillnad ALLS är väldigt naivt! Är samma sak med alla som demonstrerar osv med sina agendor. Det retar bara upp människor ännu mer. Tänker våtmark idioterna!! Vad tror dom? Att dom kommer få som dom vill ifall dom förstör för folk och egendom? Nej det är bara kränkta hippiesar hela bunten som inte har nåt bättre för sig. Foliehattar!

Tillbaka
Topp