[OT]Dold.se anus - Relakks bra!

bashisco

Ny medlem
Det är så skönt att kunna vara anonym, men här på happy (det rimmar inte) mobbas man om man vill använda dold.se. Tja, eftersom Relakks fungera istället så fick det blir det.
Men snart spärras väl det med...

Jo, hur ska man kontakta administratörerna för forumet när deras namn eller e-mail adresser inte syns nån stans på detta forum? Eller är det nått man per automatik ska veta?

Jo, en annan fråga. Vem är det som tar in GT nu i sverige? Nån som vet. Läste på Velo.se att dom är på väg tillbaka! ÄNTLIGEN!

Senast redigerad av en moderator:
Viktigt och viktigt, har jag sagt att det är det? Däremot är det alltså skönt, för det är alltid någon som ska snoka reda på vem tusan man är!

De annonymitetsservrar som använts av några antagonister har vi blockat.

Det är nog helt sant att det kan vara lite lurigt att hitta adresserna till de som är moderatorer, men på infosidan hittar du iaf mejlen till jonas som driver hela sajten.

Vill man ha någt modererat finns det en knapp för sånt under varje inlägg.

mvh
Rikard, moderator

rikard skrev:
-------------------------------------------------------
> De annonymitetsservrar som använts av några
> antagonister har vi blockat.
>
> Det är nog helt sant att det kan vara lite lurigt
> att hitta adresserna till de som är moderatorer,
> men på infosidan hittar du iaf mejlen till jonas
> som driver hela sajten.
>
> Vill man ha någt modererat finns det en knapp
> för sånt under varje inlägg.
>
> mvh
> Rikard, moderator

Vaddå? Är det nån/några som bråkar? Och förstör för oss andra?

bashisco skrev:
>
> Vaddå? Är det nån/några som bråkar? Och
> förstör för oss andra?

Ja.

Och rent anonymitetsmässigt är dold bättre än relakks. Tydligen.

/Micke, moderator

Dold.se har, enligt dem själva, inga uppgifter om vilken trafik som hör till vilken kund och systemet saknar loggar och tom hårddiskar. Relakks däremot brasklappar med att de kan tvingas lämna ut information om användarna. Men det gör de väl knappast med mindre än rätt papper från åklagare.

Jag kan ha missat / missuppfattat något så läs själv:
http://www.dold.se/Security.aspx
https://www.relakks.com/faq/security/

apropå något helt annat - jag blir så trött på såna rubriker "Sak1 - bra eller anus". Menar ni inläggsstartare att anus på något sätt skulle vara dåligt? Bashisco, har inte du något anus? Fyller inte det en rätt väsentlig funktion? Eller ditt anus kanske inte fungerar bra, därmed frustrationen över att inte vara anonym?

Sist jag kollade i SAOL fanns det en myriad av synonimer till dåligt, anus fanns inte med.

/yavor, på dåligt humör över all fjortissnack

Hur långt ska all denna paranoia över anonymitet och mått på integritetskränkningar gå egentligen? Folk vågar knappt stå i telefonkatalogen längre och är rädda för att någon ska se när dom petar sig i näsan på den kameraövervakade bussen.
Uppenbarligen är det så att självdistansen bland folk stadigt minskar och rädslan för att bli påkommen med att göra ett misstag är det värsta som kan hända en. Tydligen blir allt bara mer och mer "pinsamt". Enda godtagbara ursäkten är tydligen alkoholpåverkan.
Det mest skrämmande är det "sunda förnuftet" som alla *förväntas* ha identiska uppfattningar om, men i verkligheten skiljer det sig så mycket att det som för vissa är sunt är för andra helt förkastligt. Ändå verkar alla naivt tro att man kan använda "sunt förnuft" som en gemensam utgångspunkt för sin logik (och annan rappakalja).

Så om ni inte vill att folk ska se att ni surfar till teletubbies fanclubsidor och nekrofilporrsidor så är det bara att låta bli att surfa dit. Ta konsekvenserna för ert handlande och följ spelreglerna som alla andra.

Åfan, nekrofilporr med teletubbies? Har du en länk?

Och bashisco, nu går det inte att komma undan då du har dragit uppmärksamheten till dig. Det är ganska lätt för någon som har läst alla historier som finns med Sherlock Holmes att extrapolerat den information om dig du lämnat ut när du skrivit dina inlägg, och jag har nu en näst intill fullständig profil på dig. Av det jag kan se är det självklart att samhället måste skyddas. MUST och FRA är redan inkopplade.

Det finns fullt legitima skäl till att vilja vara annonym på internet, men jag förstår inte varför vi behöver ha en tråd om det....

/r

bashisco skrev:
> Så, är det ingen som vet vem som tar in GT till Sverige???

Jo, vi vet, men vi törs inte berätta. "Dom" kommer och tar oss då för Dom vill hålla det hemligt.

GT togs in av Rex (tror jag) och såldes/säljs via Cykelringen. Mongoose som är systerföretag med GT lackade av prisstrategiska skäl ur på de svenska distributörerna och iaf Mongooseagenturen ligger lös just nu. Skulle inte förvåna mig om samma sak hände med GT. Detta bör dock dubbelkollas. Testa och ring Rex vettja.

Det finns bättre anonymitetstjänster än både Dold.se och Relakks. De är gratis dessutom. En av nackdelarna med de två tjänsterna är just att de är så enkla att blockera eftersom du alltid kommer från samma ip (dold.se) eller ip-range (relakks). Den förstnämnda fungerar dessutom bara för surfande, inte för fildelning, medans Relakks inte direkt gör att saker går snabbare utan slöar ner rätt ordentligt istället.

Det var jag som blockade dold.se-ip-adressen redan innan tjänsten startades eftersom en av mina insiders tipsade mig. Sue me! :)

Jag heter johan Stenberg, är 45 år och har två barn och ett barnbarn. Jag har ett ordinärt jobb och tjänar ordinärt. Mina intressen är cykel i alla former, sjunga i kör och sparka igång verksamheter i mitt bostadsområde, som jag är engagerad i. Jag är singel men skulle tycka att det var kul med en tjej med stort cykelintresse. Som ni märker: Mitt liv är helt ointressant för någon annan än mig själv, men jag kan bjuda på mer om någon skulle vilja veta mer utan att somna av tristess..

GT? vet inte.

Senast redigerad av en moderator:
Johan S skrev:
> Som ni märker: Mitt liv är helt ointressant för
> någon annan än mig själv..

Får väl hoppas att nån söt donna med cykelintresse tycker du är intressant iaf =)
Skulle nån vara intresserad av mitt ganska ordinära liv så kan även jag berätta mer. Skulle även jag vilja träffa träffa en söt cykelintresserad tjej för övrigt :P

Ähh.. man ska våga stå för den man är, det man gör och sina åsikter. Är lite inne på JTs linje.

Sen vet inte jag heller vem som tar in GT.

Vad gör dold.se och relakks bättre än de anonymiseringstjänster som har funnits på internet i snart 10 år?

Fattar inte riktigt syftet om jag skall vara ärlig.

Johan S skrev:
> Jag heter johan Stenberg, är 45 år och har två
> barn och ett barnbarn. Jag har ett ordinärt jobb
> och tjänar ordinärt. Mina intressen är cykel i
> alla former, sjunga i kör och sparka igång
> verksamheter i mitt bostadsområde, som jag är
> engagerad i. Jag är singel men skulle tycka att
> det var kul med en tjej med stort cykelintresse.
> Som ni märker: Mitt liv är helt ointressant för
> någon annan än mig själv, men jag kan bjuda på
> mer om någon skulle vilja veta mer utan att somna
> av tristess..
>
> GT? vet inte.

du borde starta en blogg.

Mr Handley (fd Mattias L) skrev:
> Vad gör dold.se och relakks bättre än de
> anonymiseringstjänster som har funnits på
> internet i snart 10 år?
>
> Fattar inte riktigt syftet om jag skall vara
> ärlig.

Dold.se gör inget som ingen annan anonymiserings-webproxy gör, däremot surfar du inte till proxyn utan installerar en proxytjänst lokalt på din dator. Servrarna är disklösa och loggar inget, användaruppgifter hämtas till RAM från en annan burk varje gång de bootar.

Relakks är en helt vanlig VPN-tjänst, dvs all din trafik, även fildelning osv anonymiseras. De dras dock med en del bandbreddsproblem vilket jag kan förstå med tanke på målgruppen.

Men precis som du säger, det finns gott om alternativ. De här två tjänsterna har lyckats få lite uppmärksamhet i media bara.

Tillbaka
Topp