[OT] EU-valet

[OT] EU-valet
Fan, jag kommer nog att glömma att rösta, tänker ju bara på cykling hela tiden. Det finns inget Vätternrundanparti, då skulle jag nog rösta av ren reflex av ngn anledning?

[OT] EU-valet
Det finns iallafall partier som både ideologiskt och praktiskt främjar cyklandet ;)
Har du din röstsedel så tar det i runda slängar 2 minuter att rösta. Vet du var din närmsta förtidsröstningslokal ligger? Det finns mängder med ställen som är svåra att missa.

Det är ju lite lamt att inte rösta tycker jag. Men säg såhär, om du röstar så kommer det gå fortare runt pölen, det LOVAR jag :)

[OT] EU-valet
Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> Det finns iallafall partier som både ideologiskt
> och praktiskt främjar cyklandet ;)

Ja, men de vill inte ha kärnkraft och kärnkraft är en förutsättning för att få ström och kunna surfa på happy 24/7, det räcker inte med vindsnurror och vågbojar för att klara det.

> Det är ju lite lamt att inte rösta tycker jag.
> Men säg såhär, om du röstar så kommer det gå
> fortare runt pölen, det LOVAR jag :)

Kanske det, ska försöka komma ihåg det då ;).

[OT] EU-valet
saltgurkan skrev:
> Det finns inget Vätternrundanparti, då skulle jag nog
> rösta av ren reflex av ngn anledning?

Du kan ju alltid lägga din röst på ett vevparti.

[OT] EU-valet
saltgurkan skrev:
> the_TnT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Du kan ju alltid lägga din röst på ett
> > vevparti.
>
>
> Höhö :)

+1

[OT] EU-valet
Atlas skrev:
> Sprockets skrev:
> -----
> ITER verkar
> > kosta < 10 miljarder dollar totalt. En annan
> > energirelaterad utgiftspost (Irak) verkar vid
> en
> > onyanserad snabbkoll ligga på sisådär 100
> > miljarder dollar per år (för USA).
>
> :)
>
> Loosers!

Jag tror du menar losers.

[OT] EU-valet
Det snälla liberala partiet:
Vård, skol, omsorg.
3:e världen.
Fri sjukvård.
Bättre miljö
Sänkta skatter

Nazisterna:
Världskrig
Etnisk rensning
Diktatur
Tortyr
Misshandel
Slänga barn i stora ugnar

/Pilen

[OT] EU-valet
Lite märkligt. När jag var och röstade (för ett par timmar sedan) stod det 4'a snubbar och pratade för sina olika partier utanför lokalen. De försökte pracka på mig Moderata, och Sociala röstsedlar. Eftersom jag tvärvägrade, så såg de lite deprimerade ut, men de gav inte upp, de gav sig på nästa intet ont förväntande stackare, som istället lät sig prackas på en röstsedel av alla fyra. När den stackarn kom i kapp mig inne i lokalen där jag stod och letade efter PP's röstsedel Såg han lika förvirrad ut som jag gjorde, ända tills vi, samtidigt hittade PP's röstsedlar, helt för sig själva, ställda i ett hörn av stället, och sträckte oss efter dem. Efter ett mindre fniss lät jag honom plocka en först, tog min, och stoppade i mitt kuvert, slicka igen det och gick förbi de gröna skärmarna. På vägen ut passerade jag en soptunna, som var i det närmsta överfull, och kan man tänka sig, det var i huvudsak Moderata, och Sociala röstlappar i tunnan. Och klockan vara bara strax runt 1. Inte kan väll det vara miljövänligt?
B!

[OT] EU-valet
Expressen har väl aldrig haft fel förr? :P

expressen.jpg ht=594

[OT] EU-valet
En gammal nazist som vägrar säga vad hans parti kommer att rösta på i andra frågor än "fri" fildelning, Ett främlingsfientligt och gravt underutbildat nationalistparti och så moderaterna.
-Vi kommer inte kunna gå med huvudet högt gentemot fransmän, danskar, holländare och annat nationalistpack längre, den saken är klar.

Om expressen har någorlunda rätt alltså.

[OT] EU-valet
Mr B skrev:
> Lite märkligt. När jag var och röstade (för
> ett par timmar sedan) stod det 4'a snubbar och
> pratade för sina olika partier utanför lokalen.

Man kan ju undra om de tror att folk kommer att vilja just deras parti för att de står som nån slags köpcentrumstelefonabbonemangspåprackare och viftar med sina valsedlar?

[OT] EU-valet
Mr B skrev:
> Lite märkligt. När jag var och röstade (för
> ett par timmar sedan) stod det 4'a snubbar och
> pratade för sina olika partier utanför lokalen.

Det är faktiskt lite märkligt eftersom att man inte får argumentera utanför vallokalen. Se vallagen kapitel 8:

"3 § På ett röstmottagningsställe eller i ett utrymme intill detta får det inte förekomma propaganda eller annat som syftar till att påverka eller hindra väljarna i deras val."

Att partierna står där är mer en tradition som mest går ut på att se till att ens röstsedlar finns tillgängliga i stället inne i vallokalen. De får alltså dela ut valsedlar, men inte argumentera vare sig för eller emot något parti. Det betraktas som valfusk.

[OT] EU-valet
Atlas skrev:
> En gammal nazist som vägrar säga vad hans parti
> kommer att rösta på i andra frågor än "fri"
> fildelning, Ett främlingsfientligt och gravt
> underutbildat nationalistparti och så
> moderaterna.
> -Vi kommer inte kunna gå med huvudet högt
> gentemot fransmän, danskar, holländare och annat
> nationalistpack längre, den saken är klar.
>
> Om expressen har någorlunda rätt alltså.

Ett främlingsfientligt och gravt underutbildat nationalistparti och så moderaterna.
Ja moderaterna är säkert gravt underutbildade, prova med vänstern, där
hade jag möjligen hållt med :)

[OT] EU-valet
Såpp. Nu har jag oxå varit och röstat. Känns skönt. :)

Helt värdelöst med de där tomtarna som står utanför och ska trycka på en lappar. Det borde vara förbjudet. De får dessutom inte argumentera idag. Och jag tror att de flesta är kapabla att plocka en lapp själva ur lådan. Så 1900. När får man rösta elektroniskt?

Häpp!

[OT] EU-valet
Sweet...kollektiv okunnighet om "fildelning" kommer att ställa demokratin i andra led och bli sekundär. Fri tillgång till komersiella produkter på var mans hårddisk smäller högre än ekonomi, hälsa och demokrati i vår omvärld...allt packat i ett paket man tutar i folk att den personliga integriteten och "demokratin" hänger på. Slopa allt vad ™ och © heter så Asien som står redo med färdiga produktionslinjer, ingen utveklingskostnad och redan låga löner kan servera västvärlden med lågprisprodukter så att vår a-kassa räcker till tröstkonsumtion nått årtionde till :-)

Men å andra sidan, i en demokrati har ju dumhet lika stort värde som sans, logik och förnuft :-)

[OT] EU-valet
Monglo skrev:

> Helt värdelöst med de där tomtarna som står
> utanför och ska trycka på en lappar. Det borde
> vara förbjudet.

Skojar du eller? De vaktade min cykel åt mig när jag var i röstlokalen. Borde få medalj! =) Jag fick även beröm från en medröstare (?) över min fina cykel. Sen frågade han om jag hade dämpning både bak och fram samt hur många växlar jag hade =)

[OT] EU-valet
Pigmachine skrev:
> Så du anser att asiens/rysslands organiserade
> försäljning av piratkopierad mjukvara är lika
> illa som att testa om ett spel lever upp till ens
> förväntningar?

Nope, det anser jag inte, och för mig är inte frågan så enkelt nyanserad heller.
Är bara förstummad över hur många det är som väljer bort politisk tyngd och påverkan mot vad man skall ha på hårddisken, och hur enkelspårigt konsumentmakten börjat tänka sedan Svedala fick en alldeles egen Stallman-duo (PP, TPB) som talar om hur man skall tycka så att gemene man inte behöver spilla energi på kritiskt tänkande :-)

[OT] EU-valet
Moderaterna har jobbat ganska flitigt på att våldta våran integritet.. Jag har aldrig i mitt liv röstat på dem. FRA IPRED etc etc... det är bara att hasa ner brallorna och hålla god min medans de söker igenom ens gömmor!

Jag skulle hellre bli avslöjad som en maskerad vänsterextremist än som en moderat! Även om mina sympatier ligger år det helt andra hållet!

[OT] EU-valet
@ ponpolio:

Kalla mig gärna dum i huvudet för att jag röstade på piratpartiet, men jag känner i alla fall att jag fått ge igen på den fullkomliga våldtäkten av personlig integritet över internet och svikna vallöften från alliansen (som jag hjälpte till rikstagen 2006).

Förhoppningen är att alliansen inser sitt misstag och rättar till det till 2010, även om det kommer krävas mycket arbete för att jag åter ska få förtroende hos dem i integritetsfrågor.

[OT] EU-valet
BFS skrev:
> saltgurkan skrev:
> -----
> > the_TnT skrev:
> >
>
> > -----
> > >
> > > Du kan ju alltid lägga din röst på ett
> > > vevparti.
> >
> >
> > Höhö :)
>
> +1

+2

[OT] EU-valet
ponpolio skrev:
> Fri tillgång till komersiella
> produkter på var mans hårddisk smäller högre
> än ekonomi, hälsa och demokrati i vår
> omvärld...allt packat i ett paket man tutar i
> folk att den personliga integriteten och
> "demokratin" hänger på.

Du, ta och läs på lite på riktigt först va.

[OT] EU-valet
Klart jag har fel med piratpartiet och the pirate bay. Fast konspiratör som jag är...
Moderaterna är inte underutbildade. Sverigedemokraterna däremot, det är underutblidat som fan. Och tja, vänsterpartiet känns ganska akademiskt faktiskt. Högst subjektivt möjligtvis men det finns säkert siffror på det hela.

[OT] EU-valet
Atlas skrev:
> Klart jag har fel med piratpartiet och the pirate
> bay.

Tack, det kändes tryggt att få se att jag inte röstat på nassar utan att sikta på dom.

Det är bra akademiskt att flyga på meningsmotståndare med tillhyggen! Med 3x ggr truppen i antal du ger dig på!

Må alla vänstersnubbar sitta och skämmas idag, åtminstonde en timme!

Demokrati kan inte uppnås om en part flyger på dess meningsmotståndare med tillhyggen!!

[OT] EU-valet
Sprockets skrev:
> Man kan ju undra om de tror att folk kommer att
> vilja just deras parti för att de står som nån
> slags köpcentrumstelefonabbonemangspåprackare
> och viftar med sina valsedlar?

Det vet väll alla? Svensson är ju förvirrad, oinformerad, och lättledd. Har han bara en svag åsikt räcker det att man ger honom en lapp med ett annat namn på för att det ska ändra hans åsikt åt honom.

Monglo skrev:
> När
> får man rösta elektroniskt?

När sådana som jag inte genom att trycka på 3 knappar, och vissla en kort melodi kan få valmaskinen att ge helt vansinniga resultat. Elektronisk röstning är nog grejen, men fan, det måste vara säkert först.

Atlas skrev:
> Sverigedemokraterna däremot, det är
> underutblidat som fan.

Vad säger du. Är en drös med främlingsfientliga, och högreligiösa tomtar taskigt utbildade? Fan, jag som trodde de hade alla rätt...
Dock, jag är inte säker på vad olika samfund, och trosinriktningorganisationers olika utbildningsnivåer har med den politik de vill försöka genomföra. En riktigt bra politiker har antagligen en god grundutbildning, ingen speciallisering, och ett bra sunt förnuft. Det senare får honom, eller henne att lyssna på folk som har kompetensen i frågor politikern själv inte är insatt, och utifrån olika auktoriteter i frågorna skaffa sig en åsikt. Sunt förnuft, till skillnad från vad den nuvarande avarten till politiker använder sig av, gör att de tar till sig auktoriteter från alla läger, och inte bara den som betalar mest...
B!

[OT] EU-valet
Pigmachine skrev:

>
> Må alla vänstersnubbar sitta och skämmas idag,
> åtminstonde en timme!
>
> Demokrati kan inte uppnås om en part flyger på
> dess meningsmotståndare med tillhyggen!!

Jag tycker vi buntar ihop alla radikalfalanger och låter dem skämmas i grupp ;)
-just idag så finns aggressiviteten klart överrepresenterad på vänsterfronten helt klart. Jävla pack!

[OT] EU-valet
Ett tips - Drop it like it´s hot!

Cykling och politik hör inte ihop (även om det finns en cykelklubb i min hemstad som kallar sig "röd" och "radikal", hur allviarligt menat det nu är?).

Låt cyklingen förena till skillnad från religion och politik som bara splittrar.

(Jag vet att det står [OT] i trådtiteln, men ändå...)

[OT] EU-valet
mytomspunnen skrev:
> ponpolio skrev:
> -----
> > Fri tillgång till komersiella
> > produkter på var mans hårddisk smäller
> högre
> > än ekonomi, hälsa och demokrati i vår
> > omvärld...allt packat i ett paket man tutar i
> > folk att den personliga integriteten och
> > "demokratin" hänger på.
>
> Du, ta och läs på lite på riktigt först va.

Jo, jag har läst på, på riktigt. Har tidigare varit aktiv i 10 år i frågan och tidigare aggerat dump samt drivit stor ftp, tröttnade när gnället blev för stort och girigheten var större hos klienten än hos monsterdemonbolagen. När ideella idéer växlar till omvänd kapitalism.
Nu tycker jag det är mer givande att Cykla typ :-)
Vände mig inte till alla som röstat på PP, utan på alla som röstat på PP under falsk flagg, alltså skiter i frågan egentligen utan tänker mer på hur man ska få plats med allt på hårddisken.
Jag förtydligade inte ordentligt så för det får jag väll säga "sorry".

[OT] EU-valet
Atlas skrev:
> -just idag så finns aggressiviteten klart
> överrepresenterad på vänsterfronten helt klart.
> Jävla pack!

ja, de borde knyta näven i fickan som alla andra ;-)

intressanta siffror från vallokalundersökningen.

[OT] EU-valet
Intressant att miljöpartiet verkar blir så stora, de är/var ju liksom eu-motståndare ;).. Nu är det nog många miljömuppar som blir glada då får lyfta fet lön i eu-parlamentet, alla är vi kapitalister när väl stålarna börjar trilla in.

Tillbaka
Topp