Lite märkligt. När jag var och röstade (för ett par timmar sedan) stod det 4'a snubbar och pratade för sina olika partier utanför lokalen. De försökte pracka på mig Moderata, och Sociala röstsedlar. Eftersom jag tvärvägrade, så såg de lite deprimerade ut, men de gav inte upp, de gav sig på nästa intet ont förväntande stackare, som istället lät sig prackas på en röstsedel av alla fyra. När den stackarn kom i kapp mig inne i lokalen där jag stod och letade efter PP's röstsedel Såg han lika förvirrad ut som jag gjorde, ända tills vi, samtidigt hittade PP's röstsedlar, helt för sig själva, ställda i ett hörn av stället, och sträckte oss efter dem. Efter ett mindre fniss lät jag honom plocka en först, tog min, och stoppade i mitt kuvert, slicka igen det och gick förbi de gröna skärmarna. På vägen ut passerade jag en soptunna, som var i det närmsta överfull, och kan man tänka sig, det var i huvudsak Moderata, och Sociala röstlappar i tunnan. Och klockan vara bara strax runt 1. Inte kan väll det vara miljövänligt?
B!