Oavsett genre är de som ställer upp dödförklarade och kan aldrig bli annat än Schlager.
Har aldrig hört Lordi, trodde the Ark var någon slags attityd punk-rock men där ser man. Tur att det gick så dåligt för dom. Har aldrig hört dom och behöver aldrig höra dom nu för det är schlager och det tycker jag inte om och lyssnar inte på utan det det är något som jag skyr som pesten.
Kan inte med sån skit, spola ner dom tillsammans med Salo och arja "typ"
Hoppas dom där sugerplum typ och mando typ något annat ställer upp nästa år inte för att jag hört dom men då får jag en anledning att avsky dom. Sator kan väl låta bli, spelade trummor en gg i tiden med pre-pre-sator Codex.
Att metal är schlager kan jag inte helt hålla med om. Schlager är inte Metal även om det låter så
Gamla Europe var inte heller Metal. Sex pistols var ett listpopband trodde den korkade malcolm McLaren, men där bet han sig där bak, det var attityd det. band med attityd biter automatisk den hand som föder dom och kan inte bli sliskig schlager
Metalica märkte att dom häll på att fastna i fällan med tantnynnvänliga "friskis o svettis" Unforgiven och"nothing else matters", men då slog dom en rak höger i solar plexus med stAnger. Det är inte schlager, DET är metal.
Undrar om någon såg programmet om Albert Ayler, han hade attityd sen sålde han sig och hur gick det.
Edit/ rättade lite stavfel, Va arg jag var