[OT] Fågelskådning
GoranS sa:Tycker struts är en praktisk fågel. Hyggligt lätt även för en amatör att skilja från andra fåglar.
Kan förväxlas med en riktigt fin oxfilé dock.
Och häromdagen träffade jag på en riktig skata i affären.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Tycker struts är en praktisk fågel. Hyggligt lätt även för en amatör att skilja från andra fåglar.
plumse sa:GoranS sa:Tycker struts är en praktisk fågel. Hyggligt lätt även för en amatör att skilja från andra fåglar.
Jenny W sa:plumse sa:GoranS sa:Tycker struts är en praktisk fågel. Hyggligt lätt även för en amatör att skilja från andra fåglar.
Häckar en och annan dårfink och knäppgök här annars.
GoranS sa:Jag brukar dock klara att hålla rätt på vilken världsdel jag befinner mig och genom att flyg- och simförmåga hos dessa fåglar är rätt begränsad så tror jag sannolikheten att man skulle se en nandu eller emu i Afrika är försvinnande låg jämfört med en struts.
singletrack sa:Det ligger en rugguggla bredvid mig i sängen varje morgon när jag vaknar...