[OT] Fågelskådning

[OT] Fågelskådning
[OT] Fågelskådning
Jag brukar dock klara att hålla rätt på vilken världsdel jag befinner mig och genom att flyg- och simförmåga hos dessa fåglar är rätt begränsad så tror jag sannolikheten att man skulle se en nandu eller emu i Afrika är försvinnande låg jämfört med en struts.

[OT] Fågelskådning
GoranS sa:
Jag brukar dock klara att hålla rätt på vilken världsdel jag befinner mig och genom att flyg- och simförmåga hos dessa fåglar är rätt begränsad så tror jag sannolikheten att man skulle se en nandu eller emu i Afrika är försvinnande låg jämfört med en struts.

Jag utnämner dig härmed till happys främste ornitolog. Sen var det visst ett gäng narrar med pappahumor också.

[OT] Fågelskådning
Apropå Afrika så var jag där under vintern för några år sedan. Och var såg jag? Jo, samma sorts fåglar som är här på sommaren. Lite kul faktiskt, det skulle t.o.m. kunna vara samma fåglar.

[OT] Fågelskådning
Den här kompisen har börjat dyka upp utanför köksfönstret.

_FEB9437c.JPG

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Fågelskådning
Jag har en ganska privat mtb/löparrunda där jag brukar komma en havsörn riktigt nära. Cirka tio, femton meter från den innan den upptäcker mig och flyger sin väg. Riktigt imponerande storlek på dom fåglarna...

Tillbaka
Topp