[OT] Firesale!!!

Crocko

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Hej

Jag hoppas att våra kära forumvärdar har överinseende med detta klampande i gråzonen.
Även om inlägget kan uppfattas som en Påa för annonsering vilket det oxå är så finns det en annan sida av det hela.

Året första April för mig blev lite för mycket av vad Valborg blev för lite av för de flesta, när jag slog upp dörren på stugan bara för att se hur en komplett övertändning ser ut efter att ha blivit väckt av knallen från en bensindunk som exploderade i flammorna. Koncensus av det hela var att jag saknar numera ca 150kvm förvaringsutrymme samt allt som man hunnit samla på sig där genom åren.

Det är ju när sånt här händer som man inser hur lite man har om man värdera det med gängse metoder och inte utgår från bruksvärdet, prylar som är 20-40år gamla är helt enkelt inte värda ett skit för andra än en själv, så vi kan skita i försäkrings diskussionerna för det gör bara ättika surare. Men faktum kvarstår, jag behöver köpa ett dubbelgarage eller en maskinhall som är åtminstone 11-12m*7-8m för att täcka mina behov, och där har jag stora kunskapsluckor så alla råd tas tacksamt emot. Skall man köpa virke och betala någon, byggsats, färdigkapat...osv osv.
Jag har tyvärr stötte behov av en åkgräsklippare och en röjsåg än cykel nr 10-11 hur smärtsamt det är är, som med plåster så tänkte jag riva av det snabbt så jag kommer välja mina absoluta favoriter i samlingen med förhoppningen att deras korta liv och relativa wannability kanske ger bäst avkastning, samtidigt kommer alla extra bra att ha prylar oxå få gå under klubban.

Här är mitt andra stora kunskapshåll, min värderingskunskap går enkom ut på att övertyga hushållskassan om vad jag har råd att köpa saker för inte vad man kan sälja det för, så när annonserna väl hamnar på K&S så förstår jag att man kanske vill skratta sig harmynt, men snälla hjälp mig att få det rätt för det är en god gärning, en kolfiberräser kanske kan bli en gräsklippare en smäcker italienare en rörsåg, ett vevparti en kratta...det finns många hål att stoppa i, men inte oändligt med resurser.
Om någon har dubbeldiagnosen Audiofil och cyklist så kanske det finns något i den samligen som kan avvaras men det får bli vi PM om så är fallet.

Jag önskar att jag kunde säga, var försiktig med tändstickorna eller något annat klokt, men det enda jag kommer på är, ce la vie och sen blev det måndag igen.
IMG_1141.jpg

Senast ändrad:

wukkaN

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Fy fan vilken mardröm :( Som tur är så är det "bara" saker, jag utgår och hoppas från att ingen blev skadad i elden.

Edit: Hur har det varit med försäkringar?

moros

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Herre jävlar och fy fan. Lider med dig. Tråkiga saker att säga är ju att prylar kan man köpa nytt, men inte liv och hälsa. Men så är det ju, så hoppas att alla klarat sig helskinnade

Har inga konkreta tips på garage men gör någon typ av budförfarande på dina grejer istället för ett lågt "all must go"-pris så kanske folk är villiga att lägga någon krona extra.

NickPick

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Satan så tråkigt. Tyvärr brukar ju begagnade prylar bli sålda om dom är 1 billiga, 2 attraktiva... Svårt annars.
Det ena behöver ju inte utesluta det andra heller. Har du en lista med prylar?

Crocko

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Jag har lite koll på det som inte var cykel som du tänkte sälja för att finansiera trädgårdsskötsel.
Kul, jag har ju en ganska omfattande utrustningspark men utan specifik inriktning, dock försöker jag begränsa mig till 1 2-kanals rigg och en för Bio, så det som finns en hel del överskott av är: högtalare, Quad prylar och en del skivspelare och andra digitala källor, för störningskänsliga finns 3 gigantiska ac-ac transformatorer.

Crocko

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Hur i hela friden gick det där till..?
De 2 vise män är lika konfunderade som jag, ingen fast el eller annat, men ett antal fordon med nyladdade batterier som vinterförvarades med polerna avlagda, dagen till ära hade jag problem med vattenförsörjningen så jag sprang in och ut och kan ha knuffat till något som vält.

Fanns inte direkt något att undersöka då brandkåren lät det brinna ner.

Stervelo

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Kul, jag har ju en ganska omfattande utrustningspark men utan specifik inriktning, dock försöker jag begränsa mig till 1 2-kanals rigg och en för Bio, så det som finns en hel del överskott av är: högtalare, Quad prylar och en del skivspelare och andra digitala källor, för störningskänsliga finns 3 gigantiska ac-ac transformatorer.
Sånt borde gå att sälja, blocket och hifitorget, kanske euphonia?

Crocko

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Förstår inte riktigt. Brann inte prylarna inne, eller förvarade du dem någon annanstans?
Som tur är så brann "bara" 1 av byggnaderna, men där fanns alla trädgårdsmaskiner samt en massa byggmaterial och annat, så allt sånt måste ersättas och en byggnad att förvara det i byggas, därför lättar jag på samligen av andra prylar.

Crocko

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Bumpar ogenerat själv tills jag får smisk på fingrarna, tydligen är jag kass på prissättning så fram med era värsta prut takter, kan ju inte vara så svårt efter ett par GT's.

Antingen så har folk inte plats för fler cyklar hemma,

Mollo en till De Rosa?

Jofa, en trailbike med livstids ramgaranti?

Komponenter verkar jag dock vara populärare än tysken på, så får väl sälja alla hjul och vevar jag har och behålla hojarna tills jag har råd att köpa nya hjul :)

Passa på nu om ni vill se en vuxen man gråta över en dålig affär, efter midsommar är det för sent då vaxar jag upp allihop och ställer undan dem och fortsätter att internetcykla och skiter i garagebygge i sommar.

Crocko

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Tuffa tider nu för många, och dåligt med tävlingar. Det säljs knappt dyra cyklar men billiga går iväg...
jo så är det väl, är ju precis därför jag sonderar terrängen synd bara att man själv aldrig tajmar sina villmåsteha stunder med när andra säljer billigt. Skall sanningen fram så har jag inget emot att behålla rubbet och bygga garage senare, men det är en hälsosam övning att sälja lite ibland oxå :)

Crocko

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Ingen svart 90mm stam i gömmorna?
Formula Cura bromsar?
45mm grusdäck? Ett par fina grushjul för disk + TA?
Hej

Kan inte trolla fram vad som helst, en stam kan finnas om jag gräver men grushjul definitivt om vi pratar 650b, var precis på G med ett andra par till Cannondalen som jag sålde idag, Easton arc 24 bak eftersom det brukar vara trängst där och 27 fram byggda på DT 350 och tror det var dt champion ekrar, men det måste jag kolla. Går att köra TA eller QR med hjälp av adaptrar som kan följa med.

Hade tänkt mig 2500 helt nya och tubless tejpade, om det är intressant kan jag ekra upp bakhjulet lite ASAP.

båtbensbudet

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Usch va tråkigt att se! Din de rosa e ju superfin den borde ju ngn vilja ha och vårda. De andra oxå såklart men just den talar mest till mig iaf.

Crocko

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Usch va tråkigt att se! Din de rosa e ju superfin den borde ju ngn vilja ha och vårda. De andra oxå såklart men just den talar mest till mig iaf.
Det är väl just det som är det jobbiga med att sälja, att just de cyklar man har skulle man ju gärna köpt själv vilken dag som helst till det priset, men nu är det ju bara en knuff i cash-flowet som eftersträvas så jag erbjöd köparen av cannondalen ett återköp om han skulle tröttna, och det skulle jag kunna tänka mig i de flesta fallen, men vi får se hur det utvecklar sig.

De Rosan är definitivt en keeper, och kan mycket väl få stanna, känns som den förtjänar många soliga mil på vägarna, förbaskat trevliga hjul på den så riktigt pigg för en stålis.

Swoop

Aktiv medlem
[OT] Firesale!!!
Hej

Kan inte trolla fram vad som helst, en stam kan finnas om jag gräver men grushjul definitivt om vi pratar 650b, var precis på G med ett andra par till Cannondalen som jag sålde idag, Easton arc 24 bak eftersom det brukar vara trängst där och 27 fram byggda på DT 350 och tror det var dt champion ekrar, men det måste jag kolla. Går att köra TA eller QR med hjälp av adaptrar som kan följa med.

Hade tänkt mig 2500 helt nya och tubless tejpade, om det är intressant kan jag ekra upp bakhjulet lite ASAP.
700c var tanken isf, men tackar för försöket! Kanske det också håller tråden lite högre upp...

Hade jag inte haft fin cykel, och dessutom varit lite kortare hade Rascalen suttit lite löst, riktigt fin hoj!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer