OT: Fisken & Lotta

Nejmenhej Tomaten!
Borde inte du ha gått hem redan?

Snabel:
Det är inte fösaren som gör dig starkare – det är skräcken inför det skom komma skall...

Hej, hörru - du har två hemma som väntar på dig också. Jobb dygnet runt är inte bra även om kunderna kräver det emellanåt och plånboken blir välfylld av det.

Det var hemskt vad mycket snack det var på den här tråden, och mer kill- än tjejsnack nästan *s*
Jag vill också jobba på ett jobb där jag kan sitta framför datorn hela dagen och surfa ;-)

Anki: Den fungerade finfint *s* Eller kanske inte... Skulle tro att levande materia är bättre *S*

*viker mig dubbel av skratt* De skulle bara veta... Kanske tur att de inte gör det...

Så bra att den funkade - fast det är klart inget går upp mot levande materia... Såg ut som om den skulle kunna funka ;)

okej, jag ångrar mej - jag är inte längre nyfiken. Jag har ont i magen... jag ville egentligen inte veta... varför? varför skulle fråga? och varför tryckte jag inte på stopp!?
...måste försöka gå vidare... måste testa att ställa upp i nåt lopp... träna hårt - sen ställa upp. kanske en bit in på nästa säsong...

Jisses...vilken action sedan jag hade åkt hem!
Men, i det här fallet var det jag som drog vinstlotten: 1,5 h mtb i hääääääääärligt väder!

Jag hoppas verkligen att stackars Jens har hämtat sig från den tuffa upplevelsen; det måste ha varit en aningen chockartat...du var säkert inte ett dugg förberedd och var tvungen att tillbringa kvällen invirad i en chockfilt i lugn miljö utan störande ljud och ljus.

Öhh... vad är detta för sysselsättning?
Cykel vad är det?
Är hem och familj sådant man ser på julafton?

Denna arbetsvecka går till historien, blev 16h igår och det lär landa någonstans på dryga 70h innan veckan är slut.

Skall nog ta mig en runda på NRS Teamen i helgen, stackarn står väl och gråter i garaget. Missminner jag mig inte helt så är det skit kvar på han från Ludvika :-/

Hur får man en cykel på bättre humör?
Rosor funkar väl inte...
Undrar om han blir glad om han får en ny styrstam?

puh - det känns redan lite bättre. Stålhästen tog mej till jobbet på rekordfart idag, livrädd för att kofösaren skulle hinna upp mej. Skönt att komma tillbaks i sadeln så fort efter en sån chock!

Snabel@nders:
Ujujuj....inte bra med så mycket arbete! Dags att omstrukturera!

Du kan prova att leda omkring din deppade hoj på gårdsplanen några minuter varje dag. Den kommer ut, får frisk luft och kanske till och med får träffa andra cyklar. Varför inte skaffa en liten trehjuling som sällskap åt den? ;-)

Schmuck-mannen:
Så länge du sitter i sadeln är du ju rätt skyddad...

Visst vore trehjuling en bra ide men att komma med något annat än NRS skulle inte fungera. Han skulle stöta bort den direkt och betrakta den som störande objekt. Vågar inte tänka tanken hur han skulle reagera om jag kom men en sådan där Cannondale mini-trehjuling ;-)

Det går att jobba så här ett tag, En stock snus och ett fat kaffe per dag så ordnar det sig ;-)

Fat som i tunna, eller nöjer du dig med ett kaffefat att sörpla ifrån? Salt i kaffet för att kompensera det hårda träningspasset?

Hmmm... garagehojen verkar lite grinig. Tydlig brist på motion! Bygg en rasthage och skaffa kanske en liten tålig bmx som sällskap, helst av äldre modell eftersom det kan krävas en gammal uv till att tukta energiknutten.
Se till att rasta monstret innan du ger dig ut för första gången efter vilan, annars kommer du snart att dimpa i backen eller få åka på en rejäl skentur! En liten åkfärd på bil kan hjälpa.

Andra alternativet är att ta med hojen till jobbet så att det blir miljöbyte.

Det tredje måste oundvikligen vara att börja spendera mer kvalitetstid tillsammans med din griniga cykel.

/Fisken
Cykelpsykolog

Fat som i tunna, läs ca 390 liter *S*

Rasta monstret?!? lät tvetydigt ;-)

Vill inte belasta honom med den stress som är på jobbet, då skulle han prestera så dåligt kommande tävlingar. Materilalutmattning kan också inträffa, så, nej han får allt gosa sig i garaget brevid vinterdäcken.

Tvetydigheter?! Näääääääää...allting är alltid solklart! Det är du som lägger in egna tolkningar.

Vad har du för läbbigt jobb när cykeln faller i delar av att komma dit?! Sluta genast och ge dig ut i skogen!

Det där var f*n nästan imponerande!

Kännigar i branchen eller?
Du får vitt i dvärgen om det ser relativt bra ut efter den *S*
Ser det "mörkt" ut får du snett vänster.

Och dvärgen behöver inte vara på marken heller, det finns dvärgar som hänger i brygga också.

Värdelöst vetande, tja kanske men det kändes som om du hällde vatten på kvarn.

Vill du så kan jag jag maila en länk till en kille som är minst sagt besatt av signalteknik.

Mäh!
Får Jomper poäng får minsann jag också! Jag vill ha för huvud- och växlingsdvärgsignalerna. Och för att snabbare lösa ut tågvägar bakom passerande tåg!

Sorry Jomper, finns inga poäng kvar att ge till dig, Fisken fick allihopa.

Skall vi börja gå in djupare på utlösningsvillkoren för dvärgar i 59:an Fisken? ;-)

Nja, där är du ute och cyklar... *S*
Tungspetsen skall vara så långt in som möjligt ;-)

Till hinderpålen skall det vara och då bör det vara minst 3.5 meter.
Avståndet skall vara större om det skall vara samtidig infart! *S*

Villken är din uppgiftslämnare?

Jaja, man kan ju inte vara expert på allt! ;-)
Signalsystem är inte direkt min huvudsyssla och just nu kommer jag att få sälja båda cyklarna om jag inte börjar arbeta mer...

Vem var besatt av signalteknik? Krävs det utdrivning för att kurera en sådan besatthet?

Det här var ju det bästa på länge! Kul att nya trådar dyker upp på framsidan! Eller är det gammalt? Oavsett så kanske tjejsnacket ska få fortsätta?!

Tillbaka
Topp