[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
IMG_3348.webp

[ot] Fjollboll...
Håller på Djurgården i den här matchen men tömde Unibet-kontot för att satsa på AIK. Man vet ju hur derbyna med DIF inblandade brukar bli, kassaskåpssäkra 3x pengarna! Men vad händer då? :-/

[ot] Fjollboll...
Även om det alltid är roligt när AIK tappar poäng så... var det ändå inte en rätt märklig straff? Själva spelsekvensen var ju över när straffsituationen inträffade, det var en eftersläng (eventuellt en förstärkning/filmning av Gullriksen också, men det är delvis en annan sak) som kanske skulle ha gett ett gult kort, men straff? Är det automatiskt straff vid varje foul i straffområdet även om det inte påverkar spelet?

[ot] Fjollboll...
Även om det alltid är roligt när AIK tappar poäng så... var det ändå inte en rätt märklig straff? Själva spelsekvensen var ju över när straffsituationen inträffade, det var en eftersläng
Det blåses ofta straff utan att det är någon målfarlighet, så jag antar att reglerna är sådana.

[ot] Fjollboll...
Är det inte så att det som skulle bli frispark utanför straffområdet automatiskt blir straff innanför. Alltså att regelöverträdelsen avgör oavsett målchans eller ej.

[ot] Fjollboll...
Det finns (fanns) tillfällen där det blir frispark i straffområdet. Jag har iaf varit med om det, kan iofs varit domaren som inte kunde reglerna men där är det mer sannolikt att en domare som är dålig på reglerna blåser straff för allt i straffområdet än att han (det var en han) hittar på "att i just det här fallet är det inte det". (Iaf är det min erfarenhet att när domare inte kan reglerna går de till det som är vanligast och där är det inte lika anekdotiskt eftersom jag faktiskt utbildat domare i typ 10 år, fast i ishockey)

[ot] Fjollboll...
Det finns (fanns) tillfällen där det blir frispark i straffområdet. Jag har iaf varit med om det, kan iofs varit domaren som inte kunde reglerna men där är det mer sannolikt att en domare som är dålig på reglerna blåser straff för allt i straffområdet än att han (det var en han) hittar på "att i just det här fallet är det inte det". (Iaf är det min erfarenhet att när domare inte kan reglerna går de till det som är vanligast och där är det inte lika anekdotiskt eftersom jag faktiskt utbildat domare i typ 10 år, fast i ishockey)

Är det inte enbart vid bakåtpassning till målvakten som det blir frispark i straffområdet (om passningen slås i straffområdet)? Annars alltid straff, eller ingenting.

[ot] Fjollboll...
Jag kanske minns fel, men har för mig att hela situationen var förbi (dvs bollen antingen ute eller att målvakten tagit den) när foulen begicks.

Nåja, jag gråter inte för det. Kul med Mjällby i topp!

Tillbaka
Topp