[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Nån som har erfarenhet av att själv ha sökt, gjort uttagningen/provträningen och blivit antagen, eller har barn som gjort det, till fotbollsgymnasiet NIU (elit)? Vilken klubb? Hur svårt var det och vad var det viktigaste dom tittade på? Tips tas tacksamt emot.
Har en son som är väldigt duktig, både i skolan och fotboll. 14 år fyllda i år. Han har hoppat upp en årskurs och ska söka gymnasiet nu till hösten. Han spelar med de som är 2 år äldre (U16), men skulle nog passa med ytterligare ett steg i U18 (tränarens ord, inte mina). Han kan spela alla positioner, snabb som satan (behövs nån 18-åring för att matcha hans hastighet) och är dubbelfotad. Han är målgörare och kan hålla tätt bakåt som försvarare.

[ot] Fjollboll...
Haha, jag råkade hamna i en Twitter-bubbla med AIK-supportrar ikväll (som man ju kan göra ibland om man klickar runt lite på datamaskinen). Fy fasen vilken bitterhet mot linjedomaren som vinkade för straffen igår. Det är konspirationsteorier på JFK-mordsnivå. :-)

[ot] Fjollboll...
Enligt Guidetti skall det tydligen vara en annan regelbok i Stockholmsderbyn.

1746513926031.webp

[ot] Fjollboll...
Tycker han har en poäng när han framhåller att han blir knuffad ett 40-tal gånger i offensivt straffområde, utan att slänga sig. Grindif behövde detta för ett derbymål. Vinna på annat sätt kan de inte.
Är det alltså OK att ta ett sådant beslut i en annan match, men inte i ett Stockholmsderby? Skall en annan regelbok användas då?

[ot] Fjollboll...
Haha, jag råkade hamna i en Twitter-bubbla med AIK-supportrar ikväll (som man ju kan göra ibland om man klickar runt lite på datamaskinen). Fy fasen vilken bitterhet mot linjedomaren som vinkade för straffen igår. Det är konspirationsteorier på JFK-mordsnivå. :-)

Skönt ändå att dom liksom inläggen i denna tråd inte på något sätt lastar spelaren för straffen.

[ot] Fjollboll...
[ot] Fjollboll...
Nej, domaren dömde rätt utifrån vad han såg. Det han inte sett kan han inte döma efter. Med VAR hade det kunnat bli annorlunda, men det vill ju ingen annan än domarna ha.
Huvuddomaren dömde ju inte efter vad han såg, utan vad linjedomaren berättade. Och det verkar ha varit andra halvan av gruffet, alltså missat/ignorerat första knuffen på Sotte och sen flaggat för den knuff Sotte gjorde.

Av alla olika bedömningar man kunde gjort i den situationen borde antingen frispark i förstaläget eller att släppa situationen helt varit mest rimlig tycker jag, helt partisk som jag är. Att en linjedomare går in och tar det känns jäkligt märkligt.

[ot] Fjollboll...
Huvuddomaren dömde ju inte efter vad han såg, utan vad linjedomaren berättade. Och det verkar ha varit andra halvan av gruffet, alltså missat/ignorerat första knuffen på Sotte och sen flaggat för den knuff Sotte gjorde.

Av alla olika bedömningar man kunde gjort i den situationen borde antingen frispark i förstaläget eller att släppa situationen helt varit mest rimlig tycker jag, helt partisk som jag är. Att en linjedomare går in och tar det känns jäkligt märkligt.
Då får man ändra reglerna, så att linjedomare bara får vinka inkast och offside.
Skall domare aldrig döma utifrån vad de sett, eftersom det kan ha hänt något innan som de missat? Blir ju väldigt konstigt det med.
Jag tror domarna gjorde så gott de kunde i den givna situationen.

[ot] Fjollboll...
Jag hade min fina AIK tröja på jobbet idag!

😝😝😝😝😝😝
Ska luska reda på Barncancerfondens kontonr, och sätta in en slant där.
Ska luska reda på Barncancerfondens kontonr, och sätta in en slant där.

Tillbaka
Topp