Dan C
Aktiv medlem
[ot] Fjollboll...
Du kan faktiskt ha en viss poäng där!Domaren med derbykänsla gäller generellt bara för laget som blir förfördelat, det har jag ganska bra statistik på.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du kan faktiskt ha en viss poäng där!Domaren med derbykänsla gäller generellt bara för laget som blir förfördelat, det har jag ganska bra statistik på.
Tycker han har en poäng när han framhåller att han blir knuffad ett 40-tal gånger i offensivt straffområde, utan att slänga sig. Grindif behövde detta för ett derbymål. Vinna på annat sätt kan de inte.
Är det alltså OK att ta ett sådant beslut i en annan match, men inte i ett Stockholmsderby? Skall en annan regelbok användas då?Tycker han har en poäng när han framhåller att han blir knuffad ett 40-tal gånger i offensivt straffområde, utan att slänga sig. Grindif behövde detta för ett derbymål. Vinna på annat sätt kan de inte.
Haha, jag råkade hamna i en Twitter-bubbla med AIK-supportrar ikväll (som man ju kan göra ibland om man klickar runt lite på datamaskinen). Fy fasen vilken bitterhet mot linjedomaren som vinkade för straffen igår. Det är konspirationsteorier på JFK-mordsnivå. :-)
Nej men att bedömningar bör vara konsekventaÄr det alltså OK att ta ett sådant beslut i en annan match, men inte i ett Stockholmsderby? Skall en annan regelbok användas då?
Skandal!!! Vi blev alltså bortdömda!!Inte bara JG som tycker det blev fel
Domarchefen: Straffen Dif fick i derbyt var felaktig
![]()
Domarchefen: Straffen Dif fick i derbyt var felaktig - Allsvenskan - Fotbollskanalen
Straffen Djurgården fick mot AIK var felaktigt dömd. SvFF:s domarchef Stefan Johannesson har kommit fram till den slutsatsen. - Det blev olyckligt, säger han till Fotbollskanalen.www.fotbollskanalen.se
Nej, domaren dömde rätt utifrån vad han såg. Det han inte sett kan han inte döma efter. Med VAR hade det kunnat bli annorlunda, men det vill ju ingen annan än domarna ha.Skandal!!! Vi blev alltså bortdömda!!![]()
Lyssna gärna av Testa Stör. Det var definitivt inte första gången den stinsen hade ärenden mot Gnaget.Nej, domaren dömde rätt utifrån vad han såg. Det han inte sett kan han inte döma efter. Med VAR hade det kunnat bli annorlunda, men det vill ju ingen annan än domarna ha.
Huvuddomaren dömde ju inte efter vad han såg, utan vad linjedomaren berättade. Och det verkar ha varit andra halvan av gruffet, alltså missat/ignorerat första knuffen på Sotte och sen flaggat för den knuff Sotte gjorde.Nej, domaren dömde rätt utifrån vad han såg. Det han inte sett kan han inte döma efter. Med VAR hade det kunnat bli annorlunda, men det vill ju ingen annan än domarna ha.
Då får man ändra reglerna, så att linjedomare bara får vinka inkast och offside.Huvuddomaren dömde ju inte efter vad han såg, utan vad linjedomaren berättade. Och det verkar ha varit andra halvan av gruffet, alltså missat/ignorerat första knuffen på Sotte och sen flaggat för den knuff Sotte gjorde.
Av alla olika bedömningar man kunde gjort i den situationen borde antingen frispark i förstaläget eller att släppa situationen helt varit mest rimlig tycker jag, helt partisk som jag är. Att en linjedomare går in och tar det känns jäkligt märkligt.
Är man emot VAR, så tycker jag att man försatt sin rätt ätt klaga i sådana här situationer.
Om de bara skall döma inkast och offside, så blir de linjedomare igen.Inte linjedomare/män, assisterande domare är dom.
Njae...inte läder tror jag? Ser väl ut som långa kortbyxor i nått tyg.Spelade AIK i lederhosen 1900?
Jag hade min fina AIK tröja på jobbet idag!Glöm inte fotbollströjefredag idag.
Stöd Barncancerfonden!
Jag hade min fina AIK tröja på jobbet idag!
Ska luska reda på Barncancerfondens kontonr, och sätta in en slant där.
Ska luska reda på Barncancerfondens kontonr, och sätta in en slant där.
Om du klickar på min länk, så kommer du dit.Ska luska reda på Barncancerfondens kontonr, och sätta in en slant där.
Vad har du druckit nu?Jag älskar brudar! Jag älskar AIK! AIKbrudar älskar jag mest av allt!!!!
Stabil vinst mot Bajen idag!![]()
![]()
![]()
Skål!Vad har du druckit nu?
Jaha? Gillar AIK igenJag älskar brudar! Jag älskar AIK! AIKbrudar älskar jag mest av allt!!!!
Stabil vinst mot Bajen idag!![]()
![]()
![]()
Tack, men den gick till swish. Men jag hittade deras kontonr å satte in en peng där.Om du klickar på min länk, så kommer du dit.
Tack, men den gick till swish. Men jag hittade deras kontonr å satte in en peng där.
Jag är nog för gammal å trög för såna där nymodigheter.Men swish är väl bra?
Det tycker mina barn iaf![]()
Är det nåt bottenmöte i Allsvenskan som pågår?Heja Djurgårn! Ledning mot IFK Änglarna!![]()