[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Det börjar dra ihop sig till derby, till och med rävarna har lämnat Skansen och gett sig mot Mordor.
Enligt Gemini på frågan om rävar äter råttor.
Ja, rävar äter råttor. Rävar är allätare, vilket innebär att de äter en mängd olika saker beroende på vad som finns tillgängligt. Råttor och andra smågnagare är en viktig del av deras diet.
Rävar är mycket skickliga jägare som anpassar sin kost efter säsong och miljö. I stadsområden kan rävar till exempel livnära sig på både gnagare och matrester från soptunnor, medan rävar på landsbygden oftare jagar smådjur, fåglar och insekter. De kan också äta bär och frukt när det är säsong.

[ot] Fjollboll...
Derby med Djurgården inblandat vet man ju hur det går. Kunde inte stå emot såna här lätta pengar, som att sno godis från småbarn! :sneaky:

Skärmbild 2025-08-10 133350.webp

[ot] Fjollboll...
Och så säger vi grattis till Umeå för första segern på säsongen. Krävdes bara två röda för motståndarlaget.

Och så säger vi godnatt för evigt Örebro

[ot] Fjollboll...
Överraskande ändå att AIK enbart ligger 8 poäng efter Bajen på en fjärde plats, hur gick detta till? Jag hade ju kalkylerat med att AIK skulle åka ur.

Hoppas nu Bajen kan greja detta även om bäst i Stockholm också är något att vara lite glada över. Sjukt att Mjällby enbart har 1 förlust på hela säsongen, riktigt jäkla starkt. Gais 2 förluster är iofs också imponerande (men å andra sidan 8 st oavgjorda), starkt försvar.

[ot] Fjollboll...
Överraskande ändå att AIK enbart ligger 8 poäng efter Bajen på en fjärde plats, hur gick detta till? Jag hade ju kalkylerat med att AIK skulle åka ur.

Hoppas nu Bajen kan greja detta även om bäst i Stockholm också är något att vara lite glada över. Sjukt att Mjällby enbart har 1 förlust på hela säsongen, riktigt jäkla starkt. Gais 2 förluster är iofs också imponerande (men å andra sidan 8 st oavgjorda), starkt försvar.
Hmmm, åka ur var väl till att ta i.
Grattis Bajen!

[ot] Fjollboll...
De var ju på väg att förlora ett tag, så man får väl vara glad för det lilla... 😒

Nej, nu står det mellan Mjällby (herregud) och Hammarby.
Skrämmande att två bonnlag är de som är i topp. Det ena från Listerlandet och det andra vars största fanbase kommer från Leksand.
Trodde att något av de stora solida lagen skulle vara med i topp.
Jaja, nästa år, då jävlar.

[ot] Fjollboll...
Isak verkar bli en soppa utan dess like...
Nu vill han inte spela för Newcastle mer som det verkar.
Då säger jag såhär, kom hem till AIK igen Isak!

[ot] Fjollboll...
Ingen lär vilja betala mer än det bud som Newcastle nobbade, efter att han visat sig besvärlig. Hoppas vi slipper honom i Liverpool.
Newcastle har väl möjligen de kapital starkaste ägarna i hela fotbollsvärlden (topp 3 åtminstone) och är nog inte helt enkla förhandla med. Ur ett "vinnarperspektiv" på några års sikt är det möjligt att Newcastle kan bli ett topplag men jag förstår att Isak som så många andra drömmer om de storlagen man följt sedan ungdomen. Dessutom är väl Newcastle numera sportswashing upphöjt i 2, typ.

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
Intressant att de flesta av er så hårt försvarar Newcastle i denna härva med Isak. Det är ett lag som till största del ägs av Public Investment Fund of Saudi Arabia, men bra, då vet jag var era sympatier ligger.

1755015936546.webp

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
5-0?! Malmö skämmer ju ut svensk klubblagsfotboll med sådana matcher! :-(
Ja, tänk vad dåliga övriga svenska lag måste vara.

Rydström hänger nog löst nu och kanske fler i ledningen. Hur kan man ställa upp i en sån här match utan anfallare? Ingen i laget förutom Ponne och Robin verkade påkopplade och bry sig. Får hoppas att AC är redo snart och kan gjuta nytt hopp i laget.

Tillbaka
Topp